NgZ Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 RHEL fungerer da fint på desktop, gammelt trenger ikke å være en ulempe. Neida, det trenger ikke å være det, men det er velo begrensninger for hva de gidder å backporte av vanlig forbrukerfunksjonalitet som støtte for ulike eksterne enheter, oppdatering av tredjepartsprogramvare, etc. Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 RHEL fungerer som hvilken som helst annen desktop, det kommer ut nye/oppdaterte versjoner på fast basis med støtte for det meste. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 snip Error removing file: No such file or directory snip Noen som har tips? Du kan prøve ntfsfix / fsck.ntfs, har ikke prøvd verktøyene selv, så tør ikke helt gå god for hvor godt de fungerer. Skal teste ut det litt senere i kveld Over til noe helt annet: Har en film i .avi container som jeg ikke får spilt av bildet på. Lyden går greit. Feilmelding med VLC: No suitable decoder module:VLC does not support the audio or video format "CFHD". Unfortunately there is no way for you to fix this. Movie player: No packages with the requested plugins foundThe requested plugins are: video/x-avi-unknown decoder Finner ingen rask fiks. Bør jeg se på Medibuntu? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Installer mplayer og alle gstreamerpakkene. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Har allerede gstramer good, bad og ugly uten at det hjelper noe. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Forbanna drittformat dette Cineform HD. Virker som om det er klin umulig å spille av på Linux. I tillegg er det en fil på 2,6 gb så ikke akkurat bare bare å konvertere hvis jeg i det hele tatt finner en mulighet for det og da blir det vel på Windows i virtuell maskin ... Grunn nok til å gråte en skvett Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Virker som om det er klin umulig å spille av på Linux. Det første hintet kanskje? Unfortunately there is no way for you to fix this. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg antar at du gjorde det, men brukte du mplayer? "Unfortunately there is no way for you to fix this." Er vlc sin standard-feilmelding når codecen ikke er støttet. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Er vlc sin standard-feilmelding når codecen ikke er støttet. Absurd.... Lenke til kommentar
hernil Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Yes, brukte mplayer. (ser ikke helt hvorfor det skulle hjulpet?) VLC bruker sine egne kodeker og er ikke avhengig/kan ikke bruke systemets egne (hvertfall på Windows og Mac, vet ikke om det gjelder for Linux også). Antar det er derfor feilmelding ser sånn ut - det er nemlig ingen måte å legge til kodeker selv. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Her er fix > http://code.google.com/p/coreavc-for-linux/wiki/MplayerInstallation Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 KDE 4.6 er ute , egentlig kom det jo i går, men nå har Arch fått pakkene. Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Yes! Kjære Kubuntuere, dere trenger heller ikke vente. 4.6 er bare en ppa unna: http://www.kubuntu.org/news/kde-sc-4.6 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Synd den krasjer med smooth tasks, da. Segfault. 5+ stk har rapportert allerede, da, så en fix er forhåpentligvis ikke langt unna. Kan også være fra ST selv. Lenke til kommentar
FraXinuS Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Endelig så går det an å maximere gvim i kde. For at det skal funke gjør følgende: Vindu menyen -> Advanced -> Special Application Settings -> Workarounds -> kryss av på "Strictly obey geometry" -> velg "Force" -> Ikke kryss av checkboxen til høyre. -> Ok. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Her er fix > http://code.google.com/p/coreavc-for-linux/wiki/MplayerInstallation Før jeg setter meg inn i det; er det til meg? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Siden jeg er ikke så oppdatert på distofroten, hva ville dere ha anbefalt til en gammel stasjonærpc med 512 ram og ca 1.2ghz pentium 4 cpu? Vurderte litt å bare installere Xubuntu og erstatte xfce med openbox. Men tror det kan bli en litt for drastisk forandring for gamlingene som skal bruke maskinen. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Arch/Gentoo + KDE3? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg hadde bare installert Debian og valgt LXDE i installasjonsmenyen. Men det er fordi jeg er lat. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det går i grunn også. Om du er vant til å bruke Xubuntu bør det funke finfint, ettersom du sikkert er dreven med apt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå