D3f4u17 Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Har prøvd det også, men en ingen av funksjonene er tilgjengelige/trykkbare. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Sitter nA pA Mint, og jeg kan nA formatere disken. Burde jeg ta Fat32 eller NTFS? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Format/dev/sda1 as ntfs 1 operation pending Dette har stått i snart 30 min. Kan heller ikke se noen fremskritt, da det heller ikke er et system som viser meg om noe skjer. Er det bare å vente, lenge? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hvor stor er disken? Du ken trykke på "more info" eller noe slikt og se hvor langt den er i prosessen. Burde ikke ta sånn sykt lang tid. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 230 GB er den på. Ser den går sakte fremover nå. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Joda, man trenger ikke å ha formatert disken. Man kan til og med ha ext*, slette dem og formatere dem under Windows-installasjonen. Noe annet ville jo gjort det utrolig tungvindt om man må bytte disk i PC-en. Det er ikke alltid windows installeren vil være med om det ligger ukjente filsystemer på diskene, slik har det vært lenge. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Nei, Windows installeren vil som regel ikke røre partisjoner med "ukjent" filsystem. Men dersom ingen av partisjonene skal brukes lenger, er det bare å boote fra Win 7 cd, for Win 7 installeren kan brukes til å først slette alle partisjonene. Så er det bare å velge den "tomme plassen" som blir resultatet som installasjonssted. Da partisjonerer og formaterer den i en operasjon... Lenke til kommentar
koots Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Har et problem. Har installert Ubuntu på laptopen og alt fungerer fint, bortsett fra at den ikke vil koble til skolenettverket. Taster inn brukernavn og passord, trykker connect, den står og jobber litt før jeg får opp vinduet for å taste inn brukernavn og passord igjen. Hjemme virker internett fint. En kamerat nevnte noe om sikkerhetssertifikat og at det trengtes men hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hør med IT-avdelingen din? Husker jeg hadde problemer med det samme (men vi hadde eget, passordbeskyttet "gjestenett", altså for annen hardware enn skolens egen maskinpark). Dette var på VGS. Jeg fant plassen man skulle styre med sertifikatet, men uten selve sertifikatet fikk jeg ikke gjort mye. Har du en ikke-tilbakestående IT-avdeling, dog, burde de kunne fixe det for deg. Med mindre jeg har misforstått fullstendig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Kommer helt an på. Jeg vet at på skolene i Hordaland er dette rimelig umulig å få til. Lenke til kommentar
koots Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Alle laptopene på skolen vår er personlige, og vi har fått utdelt et personlig brukernavn og passord for å koble oss til. Funket fint med både W7 og Android telefonen. Endret 8. desember 2010 av koots Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Liten update: Da lot jeg PC'en min stå på hele natten, så disken skulle formatert seg til NTFS. Det skjedde aldri. Det står fortsatt "1 operation pending". Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Du kan jo prøve å bare fjerne partisjonen med gparted. Remove partition. Så tar windows deg av resten. Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Trykte du på "Apply changes"? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Hvis jeg kobler meg til den stasjonære maskinen min via SSH, er det en måte å få mplayer til å vise video output på skjermen til den stasjonære? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 9. desember 2010 Del Skrevet 9. desember 2010 export DISPLAY=localhost:0.0 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 export DISPLAY=localhost:0.0 Funket dårlig. Får fortsatt [VO_SDL] SDL initialization failed: No available video device. vo: couldn't open the X11 display (localhost:0)! vo: couldn't open the X11 display (localhost:0)! vo: couldn't open the X11 display (localhost:0)! Can't open /dev/fb0: No such file or directory [fbdev2] Can't open /dev/fb0: No such file or directory svgalib: Cannot get I/O permissions. Har prøvd med både localhost:0 og localhost:0.0, etter at jeg googlet litt... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 Hva pokker er vitsen med root og "recovery mode" når man ikke får endredt på fstab i det hele tatt? Begynner å bli lei. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 10. desember 2010 Del Skrevet 10. desember 2010 ikke mount filsystemet read-only, så kan du redigere fstab så mye du vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå