Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God ide. Poster svar her. Men det er jo kun på hardwarebiten, jeg skulle gjerne sett noe konkret utvikling på softwarefronten og. Gjerne med støtte for en god, kapasitiv brukeropplevelse. På hardwarebiten kommer jo nå f.eks Asus med sin eee-sak og Acer med sine som er ment for (stock?) windows. Dermed burde vel muligheten for å kjøre et lett linuxOS over samme hardware, såfremt touch/rotasjonsstøtte bygges inn.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

De sier skjermen på sikt har støtte for seks smitidige touchregistreringer, g det lover jo bra. Den type drivere kommer så vidt jeg vet linux til gode direkte, det er vel stort sett kun på grafikkbiten du ikke kan bruke androiddrivere i native linux.

 

Det blir et spennende tablet år, bare synd jeg kjøpte meg en laptop me 6t batterilevetid, så det lbir vanskeligere å forsvare tabletinnkjøp til reisebruk. :p

Lenke til kommentar

WeTab kommer med Meego, sist jeg sjkket (selv om de ike oppgir dette på sidene sine). Tableten skal fungere både med android-apps, Air-apps, java (mulig de med det mener android, men kan godt være den kjører en jre) og native linu apps. Men det er ikke mye håndfast derifra enda.

 

Notion Ink Adam hadde MeeGo på kartet tidligere, men vet ikke hvor det har blitt av, de kjører Android i første rekke. Synd, for på en 10" med Tegra2 kunne det vært kjekt med muligheten for mer "ekte" linux så den virkelig kunne få kjørt seg. I tillegg så medfører vel MeeGo at man får linuxkompatible 2d og 3d drivere, og det trengs virkelig. (Meego bruker X så vidt jeg huskr i hvert fall.)

 

MeeGo på tablet benytter Wayland. Leste nettopp at på Adam så ville man få valget mellom, eller i alle fall støtte for, Andorid 3.0 Gingerbread (som kanskje er 2.3), MeeGo eller Ubuntu(!). Nå finner jeg selvfølgelig ikke tilbake til den artikkelen, så kan jo hende datoen er litt gammel eller kilden litt tvilsom. På deres egne sider finner jeg ikke noe referanse til noe som helst. (Har ikke lest alle bloggene).

 

Jeg skal ha uansett :)

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å installere nyeste Mint , men det gikk ikke så bra.

 

Fikk feilmeldingen :

(initramfs) Unable to find a medium containing a live file system

 

Hva kan gjøres ?

 

 

Debian lot seg forresten installere med letthet ( måtte bare prøve )

Endret av johome
Lenke til kommentar

MeeGo på tablet benytter Wayland. Leste nettopp at på Adam så ville man få valget mellom, eller i alle fall støtte for, Andorid 3.0 Gingerbread (som kanskje er 2.3), MeeGo eller Ubuntu(!). Nå finner jeg selvfølgelig ikke tilbake til den artikkelen, så kan jo hende datoen er litt gammel eller kilden litt tvilsom. På deres egne sider finner jeg ikke noe referanse til noe som helst. (Har ikke lest alle bloggene).

 

Jeg skal ha uansett :)

Jeg leste og den blogposten, men mener det var noe de håpet og få til, og ikke noe som var sikkert.

Men Ubuntu kjører vel fortsatt X også på nyåret? Kunne tenke med x-org-kompatible OpenGL-drivere, nemlig.

 

Egentlig er det vel bra de bruker Waylans, X.Org får jo ikke flere tilhengere for tiden. Og HAR jo noen irritasjonsmomenter. (*kremt* muligheten til å overstyre fullskjermapps med hotkeys, *kremt*.)

Lenke til kommentar

Er på vei til å legge inn Ubuntu på den ene maskinen igjen, og er på jakt etter en god måte å streame media fra maskinen til min Xbox 360. Noen som har vært borti noen gode løsninger?

 

Har best erfaring med ps3 media server, da dette støtter transcoding i sanntid slik at ingen filer vil være problem å spille av. Ushare funker også greit, men støtter ikke transcoding i farta sist jeg brukte det.

Lenke til kommentar

Er på vei til å legge inn Ubuntu på den ene maskinen igjen, og er på jakt etter en god måte å streame media fra maskinen til min Xbox 360. Noen som har vært borti noen gode løsninger?

 

Har best erfaring med ps3 media server, da dette støtter transcoding i sanntid slik at ingen filer vil være problem å spille av. Ushare funker også greit, men støtter ikke transcoding i farta sist jeg brukte det.

Trenger nok støtte for transcoding.. Da tar jeg en titt på det. Takk for tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...