olefiver Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hvorfor skal 6.04 få slike privileger og ikke de andre versjonene? Fordi 6.04 kan bli et kult tall Med engelsk tegnsetning er . ekvivalent med vår , dermed er Breezy 6,04 på norsk legg sammen tallene på hver side av , 6+4 = 10 gang Breezy med du og legg sammen tallene på hver side av , 6,04*2=12,08 -> 12+8 = 20 opphøy Breezy*2 i andre potens, del på Breezy og legg sammen tallene på hver side av , ((6,04*2)^2)/6,04=(12,08^2)/6,04=145,9264/6,04=24,16 -> 24+16 = 40 arti ja? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hvorfor skal 6.04 få slike privileger og ikke de andre versjonene? Fordi 6.04 blir den versjonen som skal være en konkurrent til Windows Vista. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Takker. Så man ble enige om at Hoary vil ha oppdateringer ett år til? (18 måneder fra april 2005). Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Humm, prøver å få Arch Linux til å funke her. Men kjernen nekter visst å boote. Etter 'Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel.' bare henger den. Har prøvd med alle kjernen som fulgte med, samt kompilert en selv... Noen som har en idé om hva som kan være feil? Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Hvorfor skal 6.04 få slike privileger og ikke de andre versjonene? Fordi 6.04 blir den versjonen som skal være en konkurrent til Windows Vista. Greit det, men hvordan skal sikkerhetsoppdateringer i x antall år hjelpe dem i kampen mot Vista ? Hva med versjonen som kommer etter (den vil jo også konkurrere med Vista) ? Den vil jo bare vare i 18mnd. Skaper mye unødvendig rot. Ha fast utløpsdato på alle utgivelsene. Endret 21. september 2005 av olear Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Det er ikke alle som ønsker/gidder å instalere nytt os så ofte som med 1.5 års mellomrom. Er vel et tilbud til de? Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Det er ikke alle som ønsker/gidder å instalere nytt os så ofte som med 1.5 års mellomrom. Er vel et tilbud til de? Da kan de ha det på alle utgivelsene, ikke bare en. Nå tror jeg ikke det er så mange som vil kjøre den versjonen over flere år heller. Blir veldig fort utdatert. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Nå tror jeg ikke det er så mange som vil kjøre den versjonen over flere år heller. Blir veldig fort utdatert. Mange som fremdeles kjører Windows 98 og spesielt 2000, og ikke har oppdatert til XP. Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Nå tror jeg ikke det er så mange som vil kjøre den versjonen over flere år heller. Blir veldig fort utdatert. Mange som fremdeles kjører Windows 98 og spesielt 2000, og ikke har oppdatert til XP. Klar over det, men den sammenligningen blir ikke helt rett. Ubuntu koster ikke noe, Ubuntu kommer ut 2 ganger i året (?), systemkravene forandrer seg ikke for hver utgivelse. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Ubuntu koster ikke noe, Ubuntu kommer ut 2 ganger i året (?), systemkravene forandrer seg ikke for hver utgivelse. Men det er fremdeles en del jobb å oppgradere, og risikoene ved oppgradering finnes fremdeles. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Noen som kan svare meg på hvorfor k3b vil brenne DVD'er med "bare" 3x? Brenneren min støtter opptil 12x og det samme gjør platene, men uansett hva jeg prøver blir det bare ca. 3x Usselt 3x Lenke til kommentar
Siq123 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Humm, prøver å få Arch Linux til å funke her.Men kjernen nekter visst å boote. Etter 'Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel.' bare henger den. Har prøvd med alle kjernen som fulgte med, samt kompilert en selv... Noen som har en idé om hva som kan være feil? Hadde det samme problemet på min Acer laptop med alle disto-er jeg prøvde... fant ut (google is your friend ) at den bare ville boote hvis jeg la til bootparameteret "noapic". Kanskje du har et lignende problem? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Er det noen som vet om en guide til runit? Jeg bruke debian, og det burde i grunn være "planke" å bruke det, men dokumentasjonen er svært vag og inneholder ingen konkrete eksempler. Det står f.eks ingenting om hvilket format oppstartsskriptene til de forskjellige tjenestene skal ha og om noen av de tjenestene som installeres via apt faktisk støtter "service supervision". Standardoppsettet ser faktisk ut til å kjøre /etc/init.d/rcS, men dette skriptet gjør ikke noe annet enn å påkalle alle oppstartsskript i rc-katalogen til første argument (ergo: sysvinit-runlevel 2). For de som ikke vet det er runit en erstatning til sysvinit. runit kan skryte av meget lite kode og støtte for parallellisering oppstart av oppstartsstjenester, hvor dette er mulig. Til tross for dette finnes det så og si ingen informasjon om runit forutenom det offisielle nettstedet. Noe annet: Er det bare meg, eller har skriving til usb-enheter som bruker "mass storage"-driveren blitt utrolig tregt hvis enheten monteres med opsjonen "sync", fra og med Linux 2.6.12? Løsningen ser ut til å være å droppe "sync", men hvis jeg synkroniserer "skitne" buffere med sync via kommandolinjen tar dette også en stund... usb 1-1.2: new high speed USB device using ehci_hcd and address 6 scsi3 : SCSI emulation for USB Mass Storage devices usb-storage: device found at 6 usb-storage: waiting for device to settle before scanning Vendor: Apple Model: iPod Rev: 1.62 Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 00 SCSI device sdb: 12000555 512-byte hdwr sectors (6144 MB) sdb: Write Protect is off sdb: Mode Sense: 64 00 00 08 [b]sdb: assuming drive cache: write through[/b] SCSI device sdb: 12000555 512-byte hdwr sectors (6144 MB) sdb: Write Protect is off sdb: Mode Sense: 64 00 00 08 sdb: assuming drive cache: write through Men skal det spille noen rolle? Betyr ikke "write through", i motsetning til "write back", at endring i buffere skal umiddelbart skal skrives til fastlager? Endret 21. september 2005 av Manuel Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hadde det samme problemet på min Acer laptop med alle disto-er jeg prøvde...fant ut (google is your friend ) at den bare ville boote hvis jeg la til bootparameteret "noapic". Kanskje du har et lignende problem? Acer PC ja. Har googlet i hele natt uten å finne noe. Så tusen takk skal du ha. *prøve nå* Lenke til kommentar
Siq123 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 er det bærbar du har? anbefaler da tuxmobil.org og linux-laptop.net Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Er en Acer 3211WXMi. Men nå funket alt supert, bare la til en pci=noacpi noapic i Grub. Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Er en Acer 3211WXMi.Men nå funket alt supert, bare la til en pci=noacpi noapic i Grub. Men en laptop uten ACPI har sine ulemper. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Tja, jeg klarer meg fint uten egentlig. Men får se om det er mulig å komme seg forbi det etter hvert. Kan jo bruke APM. Lenke til kommentar
Siq123 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 evt. kan du ta en titt på acpi.sf.net og se om de har en fikset versjon av din dsdt... eller du kan fikse den selv Lenke til kommentar
dabear Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 eller du kan fikse den selv For å få til battery monitor i ubuntu må jeg fikse dsdten, men det finnes ikke noen patcha dsdt til min laptop på acpi.sf.net. Har du link til noe dokumentasjon som forklarer hva jeg skal gjøre for å «fikse» den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå