Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter at jeg oppdaterte pcen den 26 oktober , har spotify begynt å gå utrooolig sirup i wine. har prøvd å avinstallere og reinstallere både wine og spotify uten hell. er det noen måte jeg kan avinstallere oppdateringene som ble gjort den 26 ?

bruker linux Mint 9

Hvilken wine-versjon?

Du får Spotify til linux hvis du betaler 99kr/mnd. :thumbup:

Prøvd med både wine og wine 1.2 uten hell siste dagene. begynner å bli lei av dette. fjernet det meste som har med wine å gjøre nå. fjernet også oppdateringer som ble gjort den 26 oktober. men fortsatt er spotify såpass seigt at jeg ikke takler å bruke programmet.

Lenke til kommentar

Fedora er for utviklere, ikke "vanlige" brukere. var vel 7 eller 9 som kom med en versjon av x11 som det omtrent ikke fantes noen drivere for i det hele tatt. skjermkort? glem det. mus med mer enn to-tre knapper? glem det. noe som helst som ikke var et generisk tastatur, og generisk mus/touchpad? glem det. hvem trenger vel skjermoppløsning som er høyere enn 800x600...

Fedora Core 6 og Fedora 8 var begge relativt ok opplevelser da. hadde FC6 ei god stund. men versjonsoperativsystem er jeg ferdig med for lengs. untatt Windows til spilling da...

Lenke til kommentar

Fedora er for utviklere, ikke "vanlige" brukere. var vel 7 eller 9 som kom med en versjon av x11 som det omtrent ikke fantes noen drivere for i det hele tatt. skjermkort? glem det. mus med mer enn to-tre knapper? glem det. noe som helst som ikke var et generisk tastatur, og generisk mus/touchpad? glem det. hvem trenger vel skjermoppløsning som er høyere enn 800x600...

Er ikke det første måneden av hver eneste release? :!:

Lenke til kommentar

Stemmer, den er ganske fin egentlig, alltid det nyeste av det meste, og den er etter min erfaring veldig veldig rask og bruker lite minne.

Har brukt den siden fedora core 4, og det har alltid vært min favoritt. Men man må ofte medregne litt ekstra tid på å få i gang alt. Fedorafaq gjør derimot livet litt enklere.

Lenke til kommentar

Er ikke fedora Red Hats lekegrind til testing?

Joda, det er helt korrekt. Fedora er testbasen til det ferdige produktet Red Hat Enterprise Linux. For de som vil benytte RHEL, men som ikke vil betale, er CentOS et godt alternativ. I dag velger jeg heller CentOS fremfor Debian hvis jeg da ikke har mulighet til å benytte RHEL. Dette fordi RHEL er ganske utbredt i enterprise-segmentet, samt at en god del maskinvare/programvare faktisk er sertifisert for bruk med RHEL.

Lenke til kommentar

64-bitflash/java, mp3-støtte, dvd-støtte... alt som "normale folk" vil ha - som ikke var med per default - var alltid mye enklere å legge inn med danger mouse, da dette skriptet hadde absolutt alt "normale folk" noen gang kunne finne på å savne fra Fedora.

ellers har jeg egentlig ikke hatt noen problemer med Fedora. å få fc6 til å bruke proxy server var litt... artig. og så har man jo selvsagt det at dersom man bruker et Fedora når det er helt nytt, så er det alltid en viss fare for at INGENTING virker grunnet rykende fersk programvare uten drivere etc (mindre problem idag enn før)... men for all del. ok os. blir dog for bloat for meg. jeg liker å bygge fra bunnen og opp, ikke trimme fra toppen og ned. og så er jo hele ideen med versjoner ikke noe for meg.

Lenke til kommentar

Men du må jo ha forståelse for at mange folk ikke vil sitte med gamle distroer når de har sjansen til å bruke nye. Det er mange ting som er forbedret, mange nye funksjoner som kommer til osv. osv. Det er ikke fordi vi "er så kule", teit utsagn.

Og foresten hvis et program ikke har en funksjon som de trenger, så er det jo ingen som bruker programmet, det er jo ikke noe poeng i det da.

Neppe særlig mange her inne som gjør det heller, jeg sa det mest bare for å provosere. ;)

Men faktumet er at mange mennesker bare må ha "det siste" av "alt" fordi det er "kult". Ellers hadde neppe iPhone 4 solgt særlig bra... Det gjelder helt klart programvare/operativsystem også, og det er noe jeg ikke helt forstår. Det er også årsaken til at folk faktisk kjører beta-versjonen av nye MS-operativsystemer (også noe jeg på ingen som helst måte forstår).

Lenke til kommentar

Men du må jo ha forståelse for at mange folk ikke vil sitte med gamle distroer når de har sjansen til å bruke nye. Det er mange ting som er forbedret, mange nye funksjoner som kommer til osv. osv. Det er ikke fordi vi "er så kule", teit utsagn.

Og foresten hvis et program ikke har en funksjon som de trenger, så er det jo ingen som bruker programmet, det er jo ikke noe poeng i det da.

Neppe særlig mange her inne som gjør det heller, jeg sa det mest bare for å provosere. ;)

Men faktumet er at mange mennesker bare må ha "det siste" av "alt" fordi det er "kult". Ellers hadde neppe iPhone 4 solgt særlig bra... Det gjelder helt klart programvare/operativsystem også, og det er noe jeg ikke helt forstår. Det er også årsaken til at folk faktisk kjører beta-versjonen av nye MS-operativsystemer (også noe jeg på ingen som helst måte forstår).

Det hender jeg trekker frem min alle første selvnedlastede og brente linux cd - fedora core 5, og stikker inn og installerer bare for ren nostalgia :love:

Lenke til kommentar

Hehe, RC5 fungerte faktisk helt perfekt, og var super-raskt på den gamle traveren.

Den er per dags dato den mest snappy maskinen jeg har hatt. Med det minnet som har hatt kortest responstid - 2-2-2-5, men det som virkelig fikk alt til å føles instant var å sette command rate til 1T med tilhørende volt-økning på nforce brikken.

Den nye maskinen med ddr2 føles bare ikke like... snappy - direkte.

Uansett, mitt første møte med linux var med ren glede, alt fungerte av hw. Og allerede den gangen kunne man kjøre cs: s om man hadde riktig utgave av wine..

Good times.

Lenke til kommentar

Tilbake i Arch. Var visst TWM jeg kom inn i først, ikke KDE. Fiffig å plassere alle demoner i /etc/rc.d. Fikk lagt til kdm og hal til oppstart, så nå starter den opp slik jeg vil.

Det ser ribbet ut i programmenyene, men likevel fyller den over 4GB disk. Det er rimelig mye. Ser at diverse wallpapers og annet bling er installert. Kubuntu kommer ikke med noe ekstra utover standard theme. Så ekstra applikasjoner er bloat, men diverse bling er ikke bloat. Interessant perspektiv. Minnebruk er omtrent det samme som på Kubuntu.

Norsk tastatur må settes opp på nytt i KDE ser jeg. Begynner å miste tellingen på hvor mange ganger jeg må fortelle Arch at jeg er i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...