andybb Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Heisann! Har en Ubuntu-server der nxserver er installert (eksternt skrivebord). Har virket fint fra hovedstasjonæren, men får nå opp følgende: NX> 203 NXSSH running with pid: 4816NX> 285 Enabling check on switch command NX> 285 Enabling skip of SSH config files NX> 285 Setting the preferred NX options ssh: connect to host 192.168.1.190 port 22: Connection timed out Det merkelige er at det virker fra en annen PC i huset. Noen som har en ide av hva som kan være galt? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Iflg denne bruker han mange operativsystemer En uke eller to siden så du at han hadde typ seks permer med Norton-antivirus-dokumentasjon i hylla bak sofaen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Damn, gentoo er heftige saker å installere..bygger jo alt fra bunnen av. Har laget partisjoner, mountet dem, lagt ext3 filsystem på dem, bestemt hva systemfoldere skal hete og hvor de skal være, valgt mirrors til make.conf, lastet ned store tarballs med hele portage-systemet i og installert dem via emerge (pakkemanagern), lasta ned kernel, nå sitter jeg og venter på at genkernel skal bli ferdig å bygge kernelen min..så er det 100 trinn til Fun! Tilogmed brukt en ASCII-basert nettleser (links) for å finne tarballene jeg skulle ha på www.gentoo.org. Dødskult Jeg vet ikke hva locale for norsk tegnsett heter though..sliter med / og = og slike på helt gale steder på tastaturet.. Endret 26. oktober 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Hver sin smak Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Jeg KUNNE lage kernelen selv men droppa det, blir for mye studering. Må jo bestemme alle byggeklossene og hva skal være med og ikke være med, det vil ta hele kvelden. Kan like godt la genkernel bygge en generisk kernel som på livecd'n, som detekterer hardware automatisk. Tar laaaang tid å bygge kernel så nå sitter jeg bare og surfer og venter. Endret 26. oktober 2010 av Bytex Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Gentoo... Kult? Aaah, jeg vet hvorfor noen kan tro dette igjen: http://funroll-loops.org er ikke oppe lenger Jeg liker Gentoo, men... Forresten kjører du standard installasjon, eller er du gal og installerer fra stage 1 ? Endret 26. oktober 2010 av olefiver Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Det er http://funroll-loops.info/. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Jeg starta med en stage3 tarball. Vet ikke helt hva du mener, men jeg har gjort ALT fra bunnen av ja. Lastet ned tarballene som inneholder portage og gentoo-systemet og pakket dem ut manuellt osv, bygger kernel, så skal jeg lage fstab-fila, legge inn diverse system tools, konfigurere bootloader, legge inn KDE. Vi får se OM jeg blir ferdig før noe går galt Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Det er http://funroll-loops.info/. w00t!! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Haha, jeg gleder meg til å bli en sånn som på den sida. "Watching shit scroll by for hours makes me a Linux expert overnight!" Jeg har bare sett på shit scrolle forbi i noen minutter. Så jeg er ikke ekspert ENDA. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Stage 1 er stage 3 med bootstrap, altså kompilerer gcc og C-kodebibliotekene etc Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Føler at denne passer her: Gentoo til deg og Ubuntu til bessmora di. Endret 26. oktober 2010 av Bytex Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 stage1 har ikke vært i bruk på en million år, virker det som nå. syns forresten ikke det tar så lang tid å installere Gentoo. særlig ikke med tanke på fordelene. jeg ville brukt mye lengre tid på å installere Ubuntu og få det slik jeg vil ha det.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Stage 1 og 2 supportes ikke av gentoo.org folkene lengre, så setter man seg fast er det ut på google og lete. Det gadd jeg ikke. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Det er ihvertfall noen år siden Gentoo fjerna egne stage1 installasjonsCDer... Stage 1 og 2 supportes ikke av gentoo.org folkene lengre, så setter man seg fast er det ut på google og lete. Det gadd jeg ikke. Åh? Er ikke FAQer oppdatert? ref: clicky Endret 26. oktober 2010 av olefiver Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 stage1 er meningsløst. og meningsløst x 300k om man skal installere på en PC. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 stage1 Gentoo er meningsløst. og meningsløst x 300k om man skal installere på en PC. fixed Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Ikke meningsløst for meg. Jeg lærer tonnevis om bunnstrukturen til linux av å installere på denne måten, istedet for å kjøre en installer i ubuntu og vente 20 minutter på progress bar, også funker bare alt. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Var nå en spøk. Gentoo er greit det, men jeg lurer litt på om man lærer ikke så mye linux som man lærer Gentoo. Personlig hadde jeg gått for LFS for å lære, men så er jeg en elitisk slask som bruker Slackware. Gentoo er ikke for meg, men bra det er for deg Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 26. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2010 Bra vi alle har forskjellig smaka da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå