Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en Ubuntu-server der nxserver er installert (eksternt skrivebord). Har virket fint fra hovedstasjonæren, men får nå opp følgende:

NX> 203 NXSSH running with pid: 4816

NX> 285 Enabling check on switch command

NX> 285 Enabling skip of SSH config files

NX> 285 Setting the preferred NX options

ssh: connect to host 192.168.1.190 port 22: Connection timed out

Det merkelige er at det virker fra en annen PC i huset. Noen som har en ide av hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Damn, gentoo er heftige saker å installere..bygger jo alt fra bunnen av. Har laget partisjoner, mountet dem, lagt ext3 filsystem på dem, bestemt hva systemfoldere skal hete og hvor de skal være, valgt mirrors til make.conf, lastet ned store tarballs med hele portage-systemet i og installert dem via emerge (pakkemanagern), lasta ned kernel, nå sitter jeg og venter på at genkernel skal bli ferdig å bygge kernelen min..så er det 100 trinn til :D Fun!

Tilogmed brukt en ASCII-basert nettleser (links) for å finne tarballene jeg skulle ha på www.gentoo.org. Dødskult :)

Jeg vet ikke hva locale for norsk tegnsett heter though..sliter med / og = og slike på helt gale steder på tastaturet..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg KUNNE lage kernelen selv men droppa det, blir for mye studering. Må jo bestemme alle byggeklossene og hva skal være med og ikke være med, det vil ta hele kvelden. Kan like godt la genkernel bygge en generisk kernel som på livecd'n, som detekterer hardware automatisk. Tar laaaang tid å bygge kernel så nå sitter jeg bare og surfer og venter.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg starta med en stage3 tarball.

Vet ikke helt hva du mener, men jeg har gjort ALT fra bunnen av ja. Lastet ned tarballene som inneholder portage og gentoo-systemet og pakket dem ut manuellt osv, bygger kernel, så skal jeg lage fstab-fila, legge inn diverse system tools, konfigurere bootloader, legge inn KDE. Vi får se OM jeg blir ferdig før noe går galt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...