RattleBattle Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hvis jeg hadde betalt for Opera, hadde jeg blitt litt småforbanna. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Sant, det må være nedtur! Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 (endret) Nåja, Firefox har jo alltid vært gratis, og det er en gnistrende nettleser. Dessuten fungerer den i GNU/Linux, Mac OS X, FreeBSD, OpenBSD, NetBSD, Solaris/OpenSolaris (bare for å nevne noen). Firefox er en bra nettleser ja, men den får ikke mer "kred" fordi den alltid har vært gratis, ente a mæ ia'fall. Opera var ikke et dårligere produkt pga reklamen, bare noe mindre attraktiv for flere. Opera kommer for Win32, GNU/Linux, Mac OS X, FreeBSD, Solaris og QNX. EDIT: JA og så var det det med Opera for Mobile og Opera for Home Media. Takk til RattleBattle som hjalp til å minne meg på det EDITv2: Må ikke glømme Multimodal Browser Endret 20. september 2005 av olefiver Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Opera støtter vel "offisielt" flere plattformer enn FF. FF på mobilen har vel ikke vært noe suksess så lang f.eks. Selv skjønner jeg ikke at folk gidder å surfe med mobil, men det er nå en annen diskusjon. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Det er vel på embedded-markedet Opera kommer til å bli / er store. Ikke på desktop Men opera på mobil er svært avhengig av at folk følger standarder - så derfor er det bra for dem at flest mulig bruker Opera/FF/Safari på desktop. Når det er sakt, er Opera en fin nettleser, men jeg liker Firefox bedre. I tillegg til at Firefox er åpen kode Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 har ubuntuguide.org tatt kvelden? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Har vert nede en stund naa ja.. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Endelig en noget balansert analyse av temaet "Migrating to Linux on the desktop" Det er verdt å lese godt gjennom sammendraget ihvertfall. Jeg personlig syns detta virka så interessant at jeg bestilte en kopi av den fulle rapporten. Rapporten er basert på spørreundersøkelser av 1700 IT proffer, og gir hverken Windows eller Linux uforbeholdt medhold, og det er ikke ofte skjer folkens The balanced nature of this report will give advocates from both sides of the open source/proprietary fence much to agree and disagree with. A number of user feedback comments sprinkled throughout the report suggest that there is ample educational opportunity for pro-Linux advocates, as some comments indicate an awareness level of open source/Linux that is more than two years out of date. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 har ubuntuguide.org tatt kvelden? Det er en mirror oppe her. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Her stigfjel, her en noe du kan like, din UNIX dust Bill Joy -- the father of Berkeley UNIX -- explains why he was fired from the International House of Pancakes. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Her stigfjel, her en noe du kan like, din UNIX dust Bill Joy -- the father of Berkeley UNIX -- explains why he was fired from the International House of Pancakes. Hva er det som er så galt med UNIX, egentlig? Hadde det ikke vært for UNIX, ville GNU/Linux aldri sett lyset. GNU/Linux er jo inspirert av UNIX, tross alt... Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Du må ikke ta alt så seriøst Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 har ubuntuguide.org tatt kvelden? Det er en mirror oppe her. Takker Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hva er det som er så galt med UNIX, egentlig? Hadde det ikke vært for UNIX, ville GNU/Linux aldri sett lyset. GNU/Linux er jo inspirert av UNIX, tross alt... Rull inn puppen å ta're ei pølse a. Jæ bare janglær. hrm Jeg bare tullet ser du Hvis du var innom linken ser du at det er et, tidvis ihvertfall, særiøst intervju over en time. Alle her på forumet burde egentlig følge med på sendeplanen til NerdTV. OG hvis du har vært innom profilen min vil du se at jeg har en EKTE unix maskin. yay! Den kommer til å få EKTE unix innstallert i løpet av uka *olefiver gleder seg til å komme hjem* Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Da kom Firefox 1.0.7. Denne inkluderer en del fikser så alle bør nok oppdatere. For slackere som ikke vil vente på oppdatering så finner dere pakke og slackbuild her (brukte den originale SlackBuild for Firefox, modifiserte bare noe patcher slik at den fungerte mot 1.0.7): http://packages.slackforge.net/mozilla-firefox/ Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Har bare et lite spørsmål angående Ubuntu. Jeg har installert Hoary på mutterns PC og det fungerer som bare det. Det er heller ikke noen grunn til å oppgradere til Breezy med nyere kjerne og det hele. Det jeg lurte på, vil sikkerhetsoppdateringer fortsette å komme på Hoary etter at Breezy er lansert? Jeg er sikkert dårlig på å google, men jeg fant ikke noe info om det gitt. Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Regner med det. Tror ikke de bare stopper alt når en ny versjon kommer. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Mener jeg leste på ubuntuforums at ubuntu skal offisielt støtte hoary 3 år på desktopen og 5 på serversida.. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Nei, det var 6.04 som skulle støttes så lenge, det vanlige er 18mnd tror jeg. Og så skal hver 4. være støttet ekstra lenge(36mnd). Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Nei, det var 6.04 som skulle støttes så lenge, det vanlige er 18mnd tror jeg. Og så skal hver 4. være støttet ekstra lenge(36mnd). Hvorfor skal 6.04 få slike privileger og ikke de andre versjonene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå