Xecuter Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Tidenes merkeligste og mest nerdete drøm i natt. Drømte at når jeg skrev ls i terminalen fikk jeg opp klokkeslettet (15:42 i drømmen). Og det var faktisk sånn at straks jeg trykte på "l" så ble det "1" og når jeg trykte på "s" så ble d "5", og klarte absolutt ikke skjønne hvorfor det ble sånn! Jeg skulle jo bare liste hjemmemappa! Haha! 1 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 21. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2010 Tidenes merkeligste og mest nerdete drøm i natt. Drømte at når jeg skrev ls i terminalen fikk jeg opp klokkeslettet (15:42 i drømmen). Og det var faktisk sånn at straks jeg trykte på "l" så ble det "1" og når jeg trykte på "s" så ble d "5", og klarte absolutt ikke skjønne hvorfor det ble sånn! Jeg skulle jo bare liste hjemmemappa! Haha! Pfft. Hadde det vært en ordentlig nerdedrøm, hadde klokka vært 13:37. Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Har du tatt deg selv i å prøve og grep'e når du leter etter noe i en vanlig bok, for så å bli skuffet når du kommer på at du faktisk må lete manuelt Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Nei, men hvert femte minutt jeg bruker Windows trykker jeg F12 for å få ned en Quake-style terminal og blir hver gang like trist over hvor vanskelig det jeg tenker å gjøre plutselig blir uten en god terminal. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg må bruke Windows daglig på jobben. Har riktignok ingen quake-style terminal, men ting ble ekstremt mye mer levelig etter jeg fikk installert cygwin. Lenke til kommentar
johome Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Hva slags praktisk bruk , er det cygwin kan brukes til ? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Jeg bruker kun Windows til å spille Civilization 5 (for Starcraft 2 fungerer i Wine) så jeg har lite lyst til å bruke tid på å få det nesten levelig, men F12 er fortsatt i fingrene mine. Her om dagen ville jeg høre på musikk og skulle til å montere opp /home/Music-mappa på arbeidsstasjonen på jobb med SSHFS. Det ble Civ5 uten musikk den kvelden. Lenke til kommentar
Linuxx Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 ls -l /bin | grep lr > test3 Funksjon? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Skriv navnet++ på alle lesbare symlinker i /bin-mappa til en fil med navn test3. EDIT: Dette er forresten en bedre linje for dette. ls -l /bin | egrep '^l' Endret 22. oktober 2010 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Hva slags praktisk bruk , er det cygwin kan brukes til ? Terminal, og det aller meste av unix-kommandoer på windows. Jeg bruker en modifisert versjon av PuTTY som lokalt terminalvindu, fungerer egentlig knallbra. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Jeg har en del filer opprettet i Coreldraw og lagret i det lukkede formatet *.cdr Hvilke format er det best å formatere de i som er åpent og fremtidsrettet? Har ikke lengre coreldraw men skulle få låne hos en bekjent slik at jeg kan få konvertert driten. Og hva er beste metode for å synkronisere en filmappe mellom stasjonær og en bærbarpc(begge har Linux). Jeg gjør stadig endringer på filer i begge mapper. Rsync går bare en vei, unison fungerte ikke - noe andre forslag? SparkleShare høres ut som tingen, men det er ikke ferdig enda. Endret 22. oktober 2010 av Dy§no Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Og hva er beste metode for å synkronisere en filmappe mellom stasjonær og en bærbarpc(begge har Linux). Jeg gjør stadig endringer på filer i begge mapper. Rsync går bare en vei, unison fungerte ikke - noe andre forslag? SparkleShare høres ut som tingen, men det er ikke ferdig enda. Jeg bruker dropbox. Synes det fungerer helt greit, selv om det ikke akkurat er veldig kjapt. Men fungerer helt kurant til mitt formål, å kunne arbeide med dokumenter både på den bærbare og stasjonære. I hvert fall inntil jeg får satt opp en dedikert server til dette Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2010 Rsync går da så vidt jeg vet begge veier. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2010 Ubuntu One har vel noe du også kan bruke? Og som NgZ sier skal vel rsync fikse biffen. Lenke til kommentar
Del Skrevet 23. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2010 Må si jeg foretrekker ubuntu one fremfor dropbox. Ingen begrensning i filstørrelse gjennom web-interface. Ikke nødvendig å registrere seg for de du ønsker å dele filer med, bare send dem en lenke. Bedre integrasjon med OS. Kommer ut-av-boksen med ubuntu. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 23. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2010 Ubuntu one har jeg også forsøkt, men som for mange andre så fungerte det ikke særlig bra(søk litt så finner dere masse negativ omtale). Testet med en ny Ubuntu 10.10 installasjon - men droppet det alternativet når det ikke fungerte. Etter det jeg har forstått så går rsync bare en vei, bla. nevnt her. Man kan hive på -u men da blir ikke kildemappen oppdatert, bare målmappen. Tror jeg må forsøke igjen med Unison, det skal jo gjøre hva jeg ønsker. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2010 Rsync går to veier, det problemet du linker til der er dersom det gjøres endringer begge steder FØR du synkroniserer. Kan ikke se at du har sagt at du trenger det. Lenke til kommentar
Del Skrevet 23. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2010 Ubuntu one har jeg også forsøkt, men som for mange andre så fungerte det ikke særlig bra(søk litt så finner dere masse negativ omtale). Testet med en ny Ubuntu 10.10 installasjon - men droppet det alternativet når det ikke fungerte. Kan du gi noen links, hva var det som ikke funket for deg? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Jeg har en htpc uten tastatur, og uten noe DE (kun xbmc), og skulle gjerne konfigurert en bluetooth enhet (trådløst tastatur). Noen ideer til hvordan? Tastaturet krever at det brukes passord under handshaken, og jeg finner rett og slett ingen mulighet til å få det til å fungere. Fortstt arch det går i. red: jeg vil altså gjøre det gjennom ssh. Endret 23. oktober 2010 av NgZ Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 23. oktober 2010 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Om jeg har skjønt det rett: policykit exception? Evt. noe á KDE-wallet/gnome-wallet. From the top of my head. Personlig tenker jeg å styre HTPCen gjennom en fjernkontroll jeg setter opp med lirc, tviler på at det vil trenger passord (og det blir heller ikke ssh). Endret 23. oktober 2010 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå