Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener du passordløse keys?

 

ssh2_sftp_send() er en PHP-kommando, mener du at den blir mer stabil med keys?

 

Jeg tenkte forresten bruk av SSH agent uten keys, altså at jeg auther én gang per session og at jeg senere ikke trenger å skrive passord for å bruke samme host.

Jeg hadde dessverre ikke lagt inn bruk av passphrase på wiki'en, det er gjort nå, så du kan titte igjen. Selv om du bruker både nøkler og passphrase, så vil ssh-agent hjelpe deg med å unngå å gi inn passphrase mer enn en gang.

 

Jeg har ikke brukt PHP kommandoen din over, men jeg har brukt scp mye. Jeg tok deg på ditt ord når du sa den var ustabil. I Dolphin kan du enkelt sette opp nettverksmapper som bruker ssh, men jeg får inntrykk av at du har et spesielt bruksmønster i tankene. Kanskje du kan fortelle mer om hvilket problem du forsøker å løse, ikke bare løsningen du ser for deg.

Lenke til kommentar

Både scp og sshfs er 100% stabilt her, det er PHP-kommandoen som bruker libssh2 via libssh2-php som er ustabil.

 

Det jeg prøver på er at jeg har en server hvor jeg lagrer filer på, la oss kalle den «filserveren». Jeg laster ned filer på den vanlige maskinen med et navn og et løpenummer. Det jeg ønsker er at alle filer med en viss streng i filnavnet skal flyttes over i mappen med tilsvarende navn på filserveren. Det er omtrent 30 navn som skal letes etter og path på filserver er statisk.

 

så:

/downloaddir/fisk-01.file

/downloaddir/fisk-02.file

/downloaddir/katt-21.file

 

skal bli til:

/fileserver/Fisk/fisk-01.file

/fileserver/Fisk/fisk-02.file

/fileserver/Katt/fisk-21.file

 

PHP-biten gjør akkurat det jeg trenger, men ustabiliteten i overføringen er lite kult.

Lenke til kommentar

Jeg kjører FreeBSD 8.1 med ZFS roblemfritt. (64bit, med 4GB Ram, noen har rapportert problemer med mindre.)

 

Har rett nok aldri testet overføringshastigheten, ettersom jeg ikke har somlet meg til å kjøpe en 1G switch enda. Det er visst gjerne høy trafikk som har fått det til å kræsje i tidligere versjoner.

Lenke til kommentar

AnandTech har en artikkel om Open Solaris ZFS server.

Ganske imponerende. Viser meget godt hva ZFS faktisk kan klare. Og artikkelen var veldig grundig. Synd at OpenSolaris nå er en saga blott, men Solaris Express er ment å ta over for OpenSolaris. Og for de som er villige til å kjøpe lisenser for produksjonsbruk har man jo alltids Solaris 10. Moro at Anandtech valgte å teste dette ut.

Lenke til kommentar

Har et kjapt spørsmål. En venn skal kjøpe seg en ny laptop og vil gjerne ha Linux på den. Problemet er å finne en med et støttet grafikkkort, men jeg tror han har gitt seg til at han får leve med å ikke kunne vise 3D grafikk i Linux. I allefall, hva vil resultatet hans være med f. eks Et Nvidia Readon Mobility 5650. Han vil vell i allefall få et skjermbilde med farger? :p

 

Har ikke så mye erfaring med dette, og i alle mine tilfelelr har jeg funnet drivere.

Lenke til kommentar

Nvidia lager ingen skjermkort som heter "readon".

 

Ati/AMD lager Radeon kort, og Nvidia lager GeForce.

 

Han får nok 3d, men må belage seg på å bruke proprietære drivere.

 

Gikk litt fort her, det er riktig som du sier at det er ATI. Bruker Nvidia selv og holdt på med noen drivere selv, så jeg må ha blanda det.

Er ikke noe problem med 3D grafikk i Linux. Kjøper du ett hvilket som helst skjermkort av nyere dato vil du få 3D grafikk forutsatt at du bruker en proprietær driver.

I allefall, i følge ATI sine sider så er ikke dette kortet støtta. Jeg har også lest rundt på nettet, og folk har hatt forskjellige problemer med det, men det kan godt hende det er som dere sier. Det er nok ikke så farlig, alt av spilling og 3D kommer nok i til å foregå i Windows en stundt til. Lukkede drivere er nok heller ikke noe problem

 

Takk i allefall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...