Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruk heller Spotify Linux Preview. Den funker fjell så lenge du ikke har en gammel PC/CPU uten SSE2-støtte (da får du bare SIGILL). :)

Langt bedre ytelse og stabilitet enn Spotify i Wine.

Og så lenge du ikke kjører KDE/nyere QT, for da segfaulter, segpiper, henger og kræsjer den. Noen ganger en gang i løpet av kvelden, noen ganger annenhver sang. Kjempegøy. Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg er litt "rar" og bruker OGMRip til å "copy-rippe" det jeg vil ha med, og et selvlaget script for å kode med ffmpeg og slå sammen med mkvmerge.

Og ennå "rarere" siden jeg bruker Dirac/schroedinger for video, kopierer dts/ac3 as-is og subs til vobsub. Må nok (dessverre) sette sammen min egen mediaspiller for å få vist disse på TV'n :p

Lenke til kommentar

Bruk heller Spotify Linux Preview. Den funker fjell så lenge du ikke har en gammel PC/CPU uten SSE2-støtte (da får du bare SIGILL). :)

Langt bedre ytelse og stabilitet enn Spotify i Wine.

Og så lenge du ikke kjører KDE/nyere QT, for da segfaulter, segpiper, henger og kræsjer den. Noen ganger en gang i løpet av kvelden, noen ganger annenhver sang. Kjempegøy.

Sist gang jeg prøvde den var den like dårlig med Gnome. Når jeg hadde satt på en sang, var det umulig å bytte før den var ferdig avspilt. Prøvde jeg låste hele programmet seg. Bruker nå via wine igjen :/

 

Uansett, ang. spotify/wine problemet: er ikke nytt i 10.04 at du må ha execute-tilgang til .exe-filer for å kjøre via wine (og når du laster ned en fil vil execute være disablet som standard) ?

Lenke til kommentar

Hmmm.

 

Surfa for morro skyld innom nettsidene til Always Innovating, et firma som laget en ganske snedig nettbok med linux på, bare for å se om de fortsatt lever, og hva prisene er nå...

 

Fant ut at de har kommet med nye modell som har mulighet for Hot Swape operativsystemet.

Var en video med demo av bytte mellom Chromeium og Android ved kun et knappetrykk. Stilig.

 

Men så dette sitatet:

When everybody in the tech industry will have copied this amazing feature, and will offer devices with real-time multi-OS switching,

please remember that Always Innovating was the first one to open up this incredible innovation!!!

Kanskje feil sted å spørre på, men er dette sant? ER det ingen som har gjort dette tidligere?

Virker litt fjernt at ingen tidligere ihvertfall har laget en prototyp på en slik løsning...

 

 

 

Anyhoo, syns produktene dems er ganske interessante, men likevel skeptisk til å faktisk kjøpe...

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Spotify Linux preivew segfaulter umiddelbart på en oppdatert Archinstallasjon.

Funker fint her på laptopen med Gnome, men altså ikke på stasjonærmakinen som kjører KDE. Men begge ar jo samme QT-versjon. Kan KWin bølle til noe? Ta gjerne og stem/kommenter på den andre getsatisfactionlinken jeg postet!

 

Anyhoo, syns produktene dems er ganske interessante, men likevel skeptisk til å faktisk kjøpe...

De slet vel med å noen gang få touvhbooken sin fullt operativ. Var en del som ikke var helt fornøyd med softwareutviklingen.
Lenke til kommentar

 

Anyhoo, syns produktene dems er ganske interessante, men likevel skeptisk til å faktisk kjøpe...

De slet vel med å noen gang få touvhbooken sin fullt operativ. Var en del som ikke var helt fornøyd med softwareutviklingen.

Blant annet derfor jeg er skeptisk. Det pluss at de baserer eget OS på Angstrom, en distro med begrenset "community" og som ikke har sluppet en stable siden 2007 AFAIK.

Lenke til kommentar

De burde heller gå for Arch Mobile. :D

 

Når det er sagt, må de jo gjerne bruke Ängstrøm som base, det er jo masse embedded-enheter som kjørr det, men kan ikke basere seg på Ângstrøm i så stor grad at man bruker det med "nogo attåt". For touchbooken var i hvert fall det uttalte målet deres å lage sin egen distro.

Lenke til kommentar

Er vel også ganske vanlig å tilpasse Angstrom til sitt produkt for de som bruker Angstrom.

 

Uansett så er det (IMHO) vanskelig å bygge et brukersamfunn rundt slike løsninger, da samfunnet blir begrenset av at det er en tilpasset versjon av f.eks. Angstrom.

 

 

 

 

Men jeg mener da jeg har hørt om Hot Swap av OS tidligere... noen som har noen idéer om hvorfra?

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...