Flimzes Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Hvis du prøvde å gjøre teksten din komplett uforståelig for alle andre enn "brorskapet", lyktes du med det. Have a cookie. Om du ikke skjønner det sier det kun noe om din ignoranse/uvitenhet. Å sette opp en såpass kraftig server er uendelig mye lettere i linux enn i windows. Skal man ikke bruke linux fordi det kan brukes til mye? Som å si at gaffa-teip aldri kan bli mainstream fordi man kan bruke det i en partikkelakselerator. Lenke til kommentar
.... Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Omtrent 40-50% av alle webservere i verden kjører omtrent den stacken og de aller fleste store sider i verden. Finnes det mer statistikk om dette? Hvor stor andel av alle webservere kjører en eller annen form for Linux? Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Mener å huske at over 60% av alle webservere kjører apacche. Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Bytex har et poeng, ingen grunn til å hovere. Testet ubuntu one fra min Kubuntu 10.10 her, flott tjeneste! La ut KVM-bildet med Kolab server, så hvis noen har lyst til å teste er det kult. Prøv å last ned med denne lenken: http://ubuntuone.com/p/Hjm/ Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 (endret) Noen som lastet ned? Uansett, start opp med kvm, evt. qemu (gjøres greit fra kommandolinja), så logger du inn med brukernavn og passord debian, rotpassordet er også debian. Gå inn i mappen /root, der finner du en tekstfil som gir kort instruksjon om tilpasning til ditt oppsett, sørg ihvertfall for å skifte passord før du setter den opp som egen maskin på nettet ditt (også forklart i tekstfilen hvordan du setter opp enkelt eget nett for virtuell maskin). Endret 27. september 2010 av Del Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 27. september 2010 Rapporter Del Skrevet 27. september 2010 Omtrent 40-50% av alle webservere i verden kjører omtrent den stacken og de aller fleste store sider i verden. Finnes det mer statistikk om dette? Hvor stor andel av alle webservere kjører en eller annen form for Linux? Mener å huske at over 60% av alle webservere kjører apacche. Fra Netcraft via Wikipedia: "As of February 2010 Apache served over 54.46% of all websites and over 66% of the million busiest." Betyr selvfølgelig ingenting mtp antall webservere som kjører et linux-basert OS, iom Apache kjører på mye anna enn linux-baserte OS. Mere tall med en fin graf: clicky Uansett ihvertfall sikkert at ca en kvart av nettet blir servet på en Windows platform... 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 Poenget er at det er "tullinger som meg" dere må overtale for at linux noensinne skal bli mainstream. Og å overøse oss med tech talk og "du er bare ignorant og dum" hjelper ikke på imaget akkurat. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 Poenget er at det er "tullinger som meg" dere må overtale for at linux noensinne skal bli mainstream. Og å overøse oss med tech talk og "du er bare ignorant og dum" hjelper ikke på imaget akkurat. Vi snakker her om å sette opp en webserver, som uansett ikke er mainstream. Det kan forøvrig gjøres lettere med å velge en distro hvor man kan sette opp Apache, MySQL, PHP (LAMP) ved installasjonen. Det er ganske enkelt å finne fram noen DOS-kommandoer man kan gjøre i Windows for å peke på hvor vanskelig Windows er. At man kan gjøre det i terminal, betyr ikke at det er eneste måte. Terminal er derimot mer effektiv om man lærer seg den. Tror du kan dele på rollen med å være overlegen besserwisser her. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 Nei, det er definitivt ikke mainstream å sette opp en webserver. Takler man ikke dette som sysadmin eller utvikler, så bør man kanskje se seg om etter noe annet å gjøre. En vanlig desktopbruker, derimot, trenger ikke, og vil ikke gjøre dette. Du har noen poenger mtp. at det kan være vanskelig å få gjort enkelte ting, men her skyter du langt over mål. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 Du har heller ikke svart på spørsmålet om hvorfor du mener dette ville være lettere i Windows. Faktumet er at å gjøre det samme som er beskrevet i posten du pratet om ville være vanskeligere i windows, ikke lettere. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 Til alle gitarister, proffe eller amatører! Jeg oppdaget nettopp at Guitar Pro 6 fins til Linux. En godnyhet for meg, da ingen av de åpne alternativene ikke holdt mål. Lenke til kommentar
.... Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Jeg har ikke prøvd det på Linux, men Guitar Pro er definitivt verdt pengene. Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 Da ser det ut som vi har fått en fork av OpenOffice: http://www.digi.no/852341/openoffice-kupp-mot-oracle. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 (endret) OpenOffice.org + ufrie tillegg har jo tidligere hett StarOffice og også vært et SUN-prosjekt som ble med i dragsuget av SUN-kjøpet. Håper Oracle kaller sin variant for StarOffice og frigir navnet OpenOffice.org til The Document Foundation. Men det beste er selvsagt om Oracle underordner seg TDF og bidrar (minst) like mye som før til prosjektet, under TDF sin ledelse. Endret 28. september 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 Gleder meg til den dagen det kommer et bra Office-program. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 OPenOffice Presentation, OpenOffice Writer og OpenOffice Calc er tre gode office-programmer. Kmail er et annet, Evolution er et.. vil du ha flere eksempler? Lenke til kommentar
.... Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Gleder meg til den dagen det kommer et bra Office-program. Hva er galt med OpenOffice? Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 Har ikke skadet om noen faktisk har laget noe fra scratch (som er bra), det er begrenset hvor lenge man kan holde i livet det gamle monsteret. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 Gleder meg til den dagen det kommer et bra Office-program. Hva er galt med OpenOffice? Det er elendig på bilder, bildetekst og overskrifter. Dette gjelder dokumenter på over 20 sider. Det var også elendig på lagringshastighet, men har bedret seg betraktelig. Ellers kunne menyene vært litt bedre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. september 2010 Rapporter Del Skrevet 28. september 2010 (endret) Om ikke Openoffice duger så duger ingenting. Jeg vet i ikke om noen bedre kontorprogrampakke enn Openoffice, (men jeg vet om mange dårligere). Men så er det vel litt smak og behag hvilke ulemper og fordeler man vekter når man sammenligner. Den største konkurrenten til Openoffice er smidig på det meste, men likevel så irriterende på andre punkter at jeg synes Openoffice er jevnt over bedre. Endret 28. september 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå