Bozzeye Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 uShare er hva du er ute etter. Har brukt det lenge, funker hest. Må bare takke og bukke for anbefalingen,det var midt i blinken Så etter dette jeg også, takker. Men mkv-filene vises ikke på Xbox-en, så jeg prøvde å remuxe fila til mp4, uten hell. Jeg kjørte følgende kommandoer i terminalen: mkvextract tracks "input.mkv" 1:"video.h264" 2:"audio.aac" MP4Box -add "video.h264":fps=23.976 -add "audio.aac" "output.mp4" Men sistnevnte gir meg: Audio isn't MPEG-2/4 AAC with ADTS. Error importing audio.aac: Bitstream Not Compliant Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Prøv dette: ffmpeg -i fil.mkv -acodec copy -vcodec copy fil.mp4 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Skal ikke ushare kunne gjøre dette av seg selv? Liten vits i å ha en mediaserver til 360 som ikke kan on-the-fly-encode, spør du meg. Blir jo plutselig et lite prosjekt da. Men så synes nå jeg det beste er å ha xbmc på htpc-en. Skjønt, skulle gjerne bytte det ut med noe som var litt mindre plundrete. Å styre med å få riktig filmnavn og info (fra scrapers) er jo et slit, subtitles burde vært innebygd langt bedre, ++ Men det er vel begrenset med alternativer. Får se om jeg tar meg bryet med å prøve boxee eller noe annet. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 uShare er hva du er ute etter. Har brukt det lenge, funker hest. Må bare takke og bukke for anbefalingen,det var midt i blinken Så etter dette jeg også, takker. Men mkv-filene vises ikke på Xbox-en, så jeg prøvde å remuxe fila til mp4, uten hell. Jeg kjørte følgende kommandoer i terminalen: mkvextract tracks "input.mkv" 1:"video.h264" 2:"audio.aac" MP4Box -add "video.h264":fps=23.976 -add "audio.aac" "output.mp4" Men sistnevnte gir meg: Audio isn't MPEG-2/4 AAC with ADTS. Error importing audio.aac: Bitstream Not Compliant Xboxen støtter ikke mkv-filer uansett. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Hvilken del av "så jeg prøvde å remuxe fila til mp4" var det du ikke fikk med deg? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 NgZ: Du har helt rett. Nå har jeg installert fuppes, men finner ikke ut av hva som skal i fuppes.cfg og vfolders.cfg. Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Jeg fant ut at MikTeX har et driver-program som heter texify som finner ut hvor mange ganger pdflatex og bibtex og alt det der må kjøres for å fikse referanser, bibliografi osv. Finnes det et tilsvarende program i TeXLive? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Heh... Domenefetisjen min tok overhånd i natt og jeg registerte og mekket http://underdo.gs og http://hedgeho.gs Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Lekre domener! :!: Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Er det noen som vet hvordan jeg setter opp fuppes til å se mkv-filer på Xbox 360-en (eller et annet program som støtter dette)? De fuppes.cfg-filene jeg har prøvd gir meg beskjed om at fila er "deprecated" og ikke vil laste. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg fant ut at MikTeX har et driver-program som heter texify som finner ut hvor mange ganger pdflatex og bibtex og alt det der må kjøres for å fikse referanser, bibliografi osv. Finnes det et tilsvarende program i TeXLive? Dag Langmyhr har skrevet ett lite perl script som gjør det for deg. De kalles ltx og ltx2pdf. Vet ikke om de ligger på nett eller om du må ha en uio konto for å hente det ned da. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hvordan kan jeg lage en bootable usb av Win xp (iso) under Ubuntu? I denne duren: http://www.eeeguides.com/2007/11/installing-windows-xp-from-usb-thumb.html Har ikke windows på noen pc nå, men har behov for å legge det inn på en Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Eg veit at det eigentleg er eit Window$ spørsmål, men eg rekner med at det er mest Linux folk som har behov for det. Eg har ein del pc'ar med dualboot win/linux, og i den samanheng hadde det vært greit om alle filer/mapper som byrjar med "." blir automatisk gjøymd også i Windows. Er det nokon som har fått til det? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Dag Langmyhr har skrevet ett lite perl script som gjør det for deg. De kalles ltx og ltx2pdf. Vet ikke om de ligger på nett eller om du må ha en uio konto for å hente det ned da. Dag pleier å legge ut slike ting på nett. Om det ikke er tilgjengelig er det bare å fyre av en mail til han, så fikser han. Dag er en usedvanlig hjelpsom fyr egentlig. Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Eg veit at det eigentleg er eit Window$ spørsmål, men eg rekner med at det er mest Linux folk som har behov for det. Eg har ein del pc'ar med dualboot win/linux, og i den samanheng hadde det vært greit om alle filer/mapper som byrjar med "." blir automatisk gjøymd også i Windows. Er det nokon som har fått til det? Skal gå hvis partisjonen(e) er ext* (tredjepartsprogramvare skal ha disse funksjonene), er partisjonen(e) NTFS kan du bruke 'attrib' fra kommandolinjen (dog ikke automatisk, hver mappe/fil på spesifiseres), finnes også patcher til msdosfs (ikke prøvd). Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Dag Langmyhr har skrevet ett lite perl script som gjør det for deg. De kalles ltx og ltx2pdf. Vet ikke om de ligger på nett eller om du må ha en uio konto for å hente det ned da. Dag pleier å legge ut slike ting på nett. Om det ikke er tilgjengelig er det bare å fyre av en mail til han, så fikser han. Dag er en usedvanlig hjelpsom fyr egentlig. Helt klart hjelpsom. Også er han veldig glad i LaTeX, så hvis du viser litt interesse for LaTeX kan en nesten se at han lyser opp. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hm, vil lære meg LaTeX. Noe sted å begynne, eller er det bare å installere og pusle seg frem mens man gjør ting? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Vil anbefale deg å se på linkene til nevnte Dag Langmyhr: http://folk.uio.no/dag/ Etter å ha sett litt der burde du se på The Not So Short Introduction To LaTeX: http://tobi.oetiker.ch/lshort/lshort.pdf Hva du trenger å laste ned avhenger av OS'et ditt. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Takk, skal ta en titt. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Ny root escalation bug i kjernen: forklart. Eller, ny og ny, den ble vel oppdaget for en drøy uke siden eller noe, men jeg har ikke fått den med meg enda. Den godeste Torvalds har jo selv kalt kjernen bloated, er dette et uungåelig resultat? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå