Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

uShare er hva du er ute etter. Har brukt det lenge, funker hest. :D

 

Må bare takke og bukke for anbefalingen,det var midt i blinken :D

Så etter dette jeg også, takker. Men mkv-filene vises ikke på Xbox-en, så jeg prøvde å remuxe fila til mp4, uten hell. Jeg kjørte følgende kommandoer i terminalen:

mkvextract tracks "input.mkv" 1:"video.h264" 2:"audio.aac"
MP4Box -add "video.h264":fps=23.976 -add "audio.aac" "output.mp4"

Men sistnevnte gir meg:

Audio isn't MPEG-2/4 AAC with ADTS.

Error importing audio.aac: Bitstream Not Compliant

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke ushare kunne gjøre dette av seg selv? Liten vits i å ha en mediaserver til 360 som ikke kan on-the-fly-encode, spør du meg. Blir jo plutselig et lite prosjekt da. Men så synes nå jeg det beste er å ha xbmc på htpc-en.

 

Skjønt, skulle gjerne bytte det ut med noe som var litt mindre plundrete. Å styre med å få riktig filmnavn og info (fra scrapers) er jo et slit, subtitles burde vært innebygd langt bedre, ++ Men det er vel begrenset med alternativer. Får se om jeg tar meg bryet med å prøve boxee eller noe annet.

Lenke til kommentar

uShare er hva du er ute etter. Har brukt det lenge, funker hest. :D

 

Må bare takke og bukke for anbefalingen,det var midt i blinken :D

Så etter dette jeg også, takker. Men mkv-filene vises ikke på Xbox-en, så jeg prøvde å remuxe fila til mp4, uten hell. Jeg kjørte følgende kommandoer i terminalen:

mkvextract tracks "input.mkv" 1:"video.h264" 2:"audio.aac"
MP4Box -add "video.h264":fps=23.976 -add "audio.aac" "output.mp4"

Men sistnevnte gir meg:

Audio isn't MPEG-2/4 AAC with ADTS.

Error importing audio.aac: Bitstream Not Compliant

 

Xboxen støtter ikke mkv-filer uansett.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut at MikTeX har et driver-program som heter texify som finner ut hvor mange ganger pdflatex og bibtex og alt det der må kjøres for å fikse referanser, bibliografi osv. Finnes det et tilsvarende program i TeXLive?

 

Dag Langmyhr har skrevet ett lite perl script som gjør det for deg. De kalles ltx og ltx2pdf. Vet ikke om de ligger på nett eller om du må ha en uio konto for å hente det ned da.

Lenke til kommentar

Eg veit at det eigentleg er eit Window$ spørsmål, men eg rekner med at det er mest Linux folk som har behov for det.

 

Eg har ein del pc'ar med dualboot win/linux, og i den samanheng hadde det vært greit om alle filer/mapper som byrjar med "." blir automatisk gjøymd også i Windows. Er det nokon som har fått til det?

Lenke til kommentar

Dag Langmyhr har skrevet ett lite perl script som gjør det for deg. De kalles ltx og ltx2pdf. Vet ikke om de ligger på nett eller om du må ha en uio konto for å hente det ned da.

Dag pleier å legge ut slike ting på nett. Om det ikke er tilgjengelig er det bare å fyre av en mail til han, så fikser han. Dag er en usedvanlig hjelpsom fyr egentlig.

Lenke til kommentar

Eg veit at det eigentleg er eit Window$ spørsmål, men eg rekner med at det er mest Linux folk som har behov for det.

 

Eg har ein del pc'ar med dualboot win/linux, og i den samanheng hadde det vært greit om alle filer/mapper som byrjar med "." blir automatisk gjøymd også i Windows. Er det nokon som har fått til det?

Skal gå hvis partisjonen(e) er ext* (tredjepartsprogramvare skal ha disse funksjonene), er partisjonen(e) NTFS kan du bruke 'attrib' fra kommandolinjen (dog ikke automatisk, hver mappe/fil på spesifiseres), finnes også patcher til msdosfs (ikke prøvd).

Lenke til kommentar

Dag Langmyhr har skrevet ett lite perl script som gjør det for deg. De kalles ltx og ltx2pdf. Vet ikke om de ligger på nett eller om du må ha en uio konto for å hente det ned da.

Dag pleier å legge ut slike ting på nett. Om det ikke er tilgjengelig er det bare å fyre av en mail til han, så fikser han. Dag er en usedvanlig hjelpsom fyr egentlig.

 

Helt klart hjelpsom. Også er han veldig glad i LaTeX, så hvis du viser litt interesse for LaTeX kan en nesten se at han lyser opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...