Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang. det med VirtualBox og XP, har prøvd en annen installasjonsdisk og har samme problemet med at jeg får bsod under installasjon som sier at det ikke er nok diskplass. Har prøvd både med statisk og dynamisk diskplass, uten positivt resultat.

 

Har prøvd å Google etter det også, uten resultat. Snedig problem.

Lenke til kommentar

Ang. det med VirtualBox og XP, har prøvd en annen installasjonsdisk og har samme problemet med at jeg får bsod under installasjon som sier at det ikke er nok diskplass. Har prøvd både med statisk og dynamisk diskplass, uten positivt resultat.

 

Har prøvd å Google etter det også, uten resultat. Snedig problem.

Det var da snodig, jeg har brukt VB daglig nå i flere år, aldri hatt et problem. Bruker du den frie versjonen? (jeg bruker alltid .bin-filen fra virtualbox.org).

Lenke til kommentar

Ang. det med VirtualBox og XP, har prøvd en annen installasjonsdisk og har samme problemet med at jeg får bsod under installasjon som sier at det ikke er nok diskplass. Har prøvd både med statisk og dynamisk diskplass, uten positivt resultat.

 

Har prøvd å Google etter det også, uten resultat. Snedig problem.

Det var da snodig, jeg har brukt VB daglig nå i flere år, aldri hatt et problem. Bruker du den frie versjonen? (jeg bruker alltid .bin-filen fra virtualbox.org).

 

Jeg bruker den som ligger i Ubuntu repo, VirtualBox OSE. Kan prøve den fra nettsiden demmes.

Lenke til kommentar

Skal sette opp en filserver hvis eneste oppgave er, per nå, å streame innhold til mitt Arch-baserte XMBC media centre. Hvordan gjøres det best mtp. protokoll, software og operativsystem? Noen erfaringer?

Som nevnt kan det være kjekt å bruke ZFS på FreeBSD. Som protokoll ville jeg ha valgt NFS. NFS er dønn stabil, kjapp, simpel og lite ressurskrevende. Med sshfs kan du risikere å svi av litt prosessorkraft på kryptering (spesielt ved høy throughput), noe som strengt tatt ikke er nødvendig på et lite og privat nettverk.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Skal sette opp en filserver hvis eneste oppgave er, per nå, å streame innhold til mitt Arch-baserte XMBC media centre. Hvordan gjøres det best mtp. protokoll, software og operativsystem? Noen erfaringer?

Jeg bruker Ubuntu Server, Truecrypt, ext3 og Apache over HTTP med htaccess for brukerkontroll. Det gjør at jeg også kan browse med en vanlig nettleser, kopiere lenker og lime inn i VLC for streaming dit når jeg er på tur borte fra et system hvor jeg har tid, lyst og mulighet til f.eks NFS eller SSHFS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...