Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det 6.04 som kommer til å hete Grumpy Grounddog?

Grumpy kommer til å bli noe lignende som Debians experimental, som man ikke kan kjøre helt men som man kan ta pakker fra.

6.04 kommer til å hete "The Dapper Drake" forresten, og kommer til å bli støttet i tre år på desktop og 5 år på servere.

In keeping with tradition, it's time to name the next+1 release of Ubuntu.

Ubuntu 6.04(ish) will be special, because as a community we are going to

commit to supporting it for 3 years on the desktop, and 5 years on the

server. In Montreal (October 30-Nov 6, all hackers welcome, companies

send your developers, chip in and define it 'cos we all have to live

with it, details at https://wiki.ubuntu.com/UbuntuBelowZero etc) we will

be figuring out what changes are needed to the release process to ensure

we can deliver on that commitment. We're likely to want to be a bit more

conservative in the feature goals, and freeze a little longer.

It's 6.04 that will be up against Windows Vista, so let's make it a

zinger and give folks a real choice.

The 6.04 release will be the culmination of 2 years hard work, with

Warty, Hoary and Breezy having set the style and the pace. We want it to

represent the fruit of that labour - it brings to a close this first

major cycle of development for Ubuntu. It will be a release that people

can plan for, participate in and build solutions on top of. It will get

even more polish than we put into Breezy, so we think it deserves a name

that reflects that polish.

And so, after much deliberation, it has been decided that 6.04 will be

known during development as:

The Dapper Drake

I'm sure the Ubuntu Artwork Team will have a field day ;-)

As usual, the "dapper" repository will be opened after the release of

Breezy. Till then, let's focus all of our energy on the upcoming release!

Mark

(fra mailing-listene)

Lenke til kommentar

For å få opp trådløskortet mitt må jeg kjøre

echo 1 > /proc/driver/acerhk/blueled.

Hvor skal jeg sette dette for at det blir gjort automatisk i oppstarten. Er det mulig å gjøre det slik at vanlige brukere har tilgang til å bruke dhcpclient. På den måten slipper jeg å skifte til root hver gang jeg skal ha opp trådløs-kortet.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er litt konstigt at Ubuntu aldri (virker det som) har "skikkelige" versjonsnummer. Det er "alltid" 6.04 og 5.10 osv.

Kan ente disse afrikaanerne teller skikkelig eller?

Hva blir det neste? pi^3 :p

De er navngitt etter år.måned. For eksempel ble Warty utgitt i Oktober 2004, 2004 er det "fjerde" året og Oktober er den tiende måneden så dermed heter distribusjonen 4.10.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
For å få opp trådløskortet mitt må jeg kjøre

echo 1 > /proc/driver/acerhk/blueled.

Hvor skal jeg sette dette for at det blir gjort automatisk i oppstarten. Er det mulig å gjøre det slik at vanlige brukere har tilgang til å bruke dhcpclient. På den måten slipper jeg å skifte til root hver gang jeg skal ha opp trådløs-kortet.

I Slackware kan ihvertfall jeg legge til kommandoer i /etc/rc.d/rc.local og så kjøres de i oppstarten.

Lenke til kommentar

Tenkte å dumpe Windows i en periode, for å få et endelig svar på om linux er noe for meg. (Sony MDen kjøres/filer overføres via. Qemu, tenkte jeg.)

Følger spent med på Red Alert 2-tråden i dette forumet, da denne også er vital (at LAN funker).

Lurer på om det er lurt å vente noen dager til Breezy slippes, eller å gå for Hoary (?) og heller oppgradere da (ikke installere alt på nytt, men via apt-get dist-upgrade hvis det funker?) ?

Lenke til kommentar
Lurer på om det er lurt å vente noen dager til Breezy slippes, eller å gå for Hoary (?) og heller oppgradere da (ikke installere alt på nytt, men via apt-get dist-upgrade hvis det funker?) ?

Er sikkert ikke så dumt å vente på Breezy. Men om du velger å gå for Hoary, så er det enkelt å oppgradere til Breezy. Bare forandre hoary i /etc/apt/sources.list til breezy og kjør apt-get update etterfulgt av apt-get dist-upgrade.

Lenke til kommentar

Er sikkert ikke så dumt å vente på Breezy. Men om du velger å gå for Hoary, så er det enkelt å oppgradere til Breezy. Bare forandre hoary i /etc/apt/sources.list til breezy og kjør apt-get update etterfulgt av apt-get dist-upgrade.

Det var da flere som fikk problemer med dette forrige gang? Blir dette fikset?

Lenke til kommentar

Vel, digi.no melder om at OpenOffice har en "sårbarhet". Jeg sier det slik fordi det ser ut som om feilen er fikset allerede. yay, go digi, flott gjort.

Grunnen til at jeg poster dette her er denne kommentaren som en person la igjen på digi.

Jaha.. hva sier dere nå Linux n00bs?

Jeg har visst dette hele tiden. Linux dritet er mer usikkert en Windows sine ting. Vi hører bare ofter om trøbbel med MS fordi 99.999999% i verden bruker MS og fordi alle n0bbsene som lager virus og sånn hater MS.

Dere burde spørre dere hvorfor dere hater MS sånn! Er det egentlig fordi Bill Gates er 10000000 ganger flinkere enn dere n00bs?! Han har lagt Office og DOS og så videre. Tror ikke han hadde klart om han var n00b.

Ja, der fikk vi så hatten passet.

Jeg syns det var en hysterisk dum/morsom/ironisk kommentar (stryk det som passer, gjerne på skjermen med tusj)

Men han kan bare ikke være særiøs??

Dessuten har respekten min for LilleBill økt drastisk. Han må jo være bra smart siden han har lagt Office og DOS og så videre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...