Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Temaet i Ubuntu skifter plutselig til et Clearlooks-lignende uten grunn. Jeg fant flere som hadde problemet med tidligere versjoner, men ingen som hadde en løsning. Noen som vet hvordan jeg kan forhindre at dette skjer?

 

!! Det der begynte plutselig å skje med meg også for kort tid siden. Aner ikke hva som gjorde det, men jeg fikk ihvertfall ikke tilbake temaet "mitt" før jeg restarta maskina. Er det laget bugreport på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor forsvinner bildet flere ganger hvert sekund når man bruker HDMI kabel som video/lyd output i Ubuntu 10.04?

En korrekt formulering hadde vært: Hvorfor forsvinner bildet flere ganger hvert sekund når jeg bruker hdmi som video/lyd output i ubuntu 10.04.

 

Det fungerer utmerket her.

 

Har du installert de proprietære skjermkortdriverne.

Lenke til kommentar

Hohø, jeg sendte en fråga til DnB om hvorfor BankID-login ikke funket under Chrome/ium, og fikk en snedig pdf tilbake som kalles "Hvordan installere Java i Linux 10.04". Informasjonen i seg selv var forsåvidt grei, men overskriften ga meg noen ekstra krøller i skjegget.

 

her, btw.

Linux 10.04 ligger nok et godt stykke fram i tid, siden den har brukt 17 år på å komme til 2.6.30-<something>.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Du får ikke BankID til å fungere ed chromium uansett. Det fungerer med BankID.no og Skandiabanken, men DnBNOR is bugged to hell. Elendig mobilbank har de og, sammenliknet med Skandiabanken. Men, men, så lenge jeg er student, og DnB av den grunn gir meg gratis bankkort med Visa og MC er jeg jo "nødt" å være der.

Lenke til kommentar
For innlogging i Sparebank1 må jeg stikke VISA-kortet inn i kodedingsen for å få kode ut.
Jeg synes det er et veldig greit system. Jeg finner stort sett alltid en eller annen Sparebank*-kunde som har en leser jeg kan låne når jeg plutselig trenger nettbank på reise. Eventuelt låner jeg min til andre. Kortet har vi jo alltid med oss uansett.

Jeg ser ikke noe poeng i å dra meg seg sin egen personlig kodedings (kodekalkulator) når man allerede har et personlig kort som kan gjøre samme jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...