Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Har fått et problem når jeg skal kopiere store filer fra nettverket. Spesifikt fra en maskin som kjører Windows Server 2003. Uansett, når jeg skal kopiere så blir filoperasjonen avbrutt med meldingen "Cannot allocate memory". Forslag? Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Etter å ha irritert meg litt over Ario i dag, så bestemte jeg meg for å teste ut en terminalbasert musikkavspiller. Fatter ikke hvorfor jeg ikke har gjort det før. Fungerer som en drøm! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Hvilken? Vi bruker MOC på kontoret hvor vi har et par monitorhøytalere tilkoblet en gammel laptop med ubuntu. Hvem som helst kan SSHe seg inn på den og styre musikken og volumet slik de ønsker. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Driver å tester ut ncmpcpp sammens med mpd Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Hvilken? Vi bruker MOC på kontoret hvor vi har et par monitorhøytalere tilkoblet en gammel laptop med ubuntu. Hvem som helst kan SSHe seg inn på den og styre musikken og volumet slik de ønsker. Finnes det en amatørguide til hvordan noe slikt kan settes opp? Endret 20. juli 2010 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
Noble Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Ser ut til at jeg er helt over paa Archlinux naa. Noen timer med knoting og config i begynnelsen, men jeg fikk satt opp tilkobling til kryptert wifi og grafisk grensesnitt til slutt. Er det noob aa kjoere standard gnome i Archlinux? (ja, fullstendig klar over at jeg maa endre til norsk tegnsetting ) Aldeles ikke 'noob', men gnome er jo en smellfeit samling bloat. Sett opp et system med openbox så merker du hastighet! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Eller lxde. Men så manfglr man sånt som ssh-agent osv som må settes opp manuelt i tilfelle, også blir det styr. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 20. juli 2010 Del Skrevet 20. juli 2010 Lightspark 0.4.2 er ute med Chrome/ium støtte. Får se om det kanskje kunne lette litt på loadingen av nettsider, så langt er det sirup med adobe. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Finnes det en amatørguide til hvordan noe slikt kan settes opp? Under en normal Ubuntu er det så enkelt som: sudo aptitude install moc moc-ffmpeg-plugin openssh-server ssh server mocp Er det Ubuntu Server eller noe slikt må du legge din bruker til i brukergrupe "audio" eller tilsvarende. Trykker du "h" får du opp help i MOC. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Ser ut til at jeg er helt over paa Archlinux naa. Noen timer med knoting og config i begynnelsen, men jeg fikk satt opp tilkobling til kryptert wifi og grafisk grensesnitt til slutt. Er det noob aa kjoere standard gnome i Archlinux? (ja, fullstendig klar over at jeg maa endre til norsk tegnsetting ) Aldeles ikke 'noob', men gnome er jo en smellfeit samling bloat. Sett opp et system med openbox så merker du hastighet! Openbox var saker ja...kan trives med dette. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg bruker openbox samtidig som jeg kjører gnome, fordi Metacity er så begredelig elendig. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Scrolldelen av touchpaden min henger seg titt og ofte med min Ubuntu 10.04. Finnes det type en prosess jeg kan drepe sånn som jeg kan med gnome-panel når det henger seg? Lenke til kommentar
Noble Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 På laptopen min har jeg nesten bare gått over fra openbox til å kun bruke vc (og screen). Bruker nesten bare X til chromium. Med KMS er vc så helt *vanvittig* responsiv at alt annet blir treigt i forhold. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Hvordan kan jeg kjøre et program ved oppstart? Dette på en ubntuserver uten gui. Programmet må ikke kjøre som root. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 /etc/rc.local eventuelt lag ett skikkelig init-script. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Ser ut til at jeg er helt over paa Archlinux naa. Noen timer med knoting og config i begynnelsen, men jeg fikk satt opp tilkobling til kryptert wifi og grafisk grensesnitt til slutt. Er det noob aa kjoere standard gnome i Archlinux? (ja, fullstendig klar over at jeg maa endre til norsk tegnsetting ) Aldeles ikke 'noob', men gnome er jo en smellfeit samling bloat. Sett opp et system med openbox så merker du hastighet! Ikke akkurat bloat, men mange bakgrunnsprosesser som øker produktivitet og brukervennlighet. Henger meg på lxde da Openbox er tungvint. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Ser ut til at jeg er helt over paa Archlinux naa. Noen timer med knoting og config i begynnelsen, men jeg fikk satt opp tilkobling til kryptert wifi og grafisk grensesnitt til slutt. Er det noob aa kjoere standard gnome i Archlinux? (ja, fullstendig klar over at jeg maa endre til norsk tegnsetting ) Aldeles ikke 'noob', men gnome er jo en smellfeit samling bloat. Sett opp et system med openbox så merker du hastighet! Ikke akkurat bloat, men mange bakgrunnsprosesser som øker produktivitet og brukervennlighet. Henger meg på lxde da Openbox er tungvint. Nøyaktig hvilke ting er det gnome gjør som øker produktivteten, og som du ikke kan få under openbox? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 /etc/rc.local eventuelt lag ett skikkelig init-script. Hele spørsmålet sentrerte seg rundt hvordan jeg starter et slik script med rettigheter til en vanlig bruker, ikke root. Dette sa du ingenting om hvordan jeg gjør..? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Skal vel gå an med noe sånt : su brukernavn -c /path/til/program Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Ser ut til at jeg er helt over paa Archlinux naa. Noen timer med knoting og config i begynnelsen, men jeg fikk satt opp tilkobling til kryptert wifi og grafisk grensesnitt til slutt. Er det noob aa kjoere standard gnome i Archlinux?(ja, fullstendig klar over at jeg maa endre til norsk tegnsetting )Aldeles ikke 'noob', men gnome er jo en smellfeit samling bloat. Sett opp et system med openbox så merker du hastighet!Ikke akkurat bloat, men mange bakgrunnsprosesser som øker produktivitet og brukervennlighet.Henger meg på lxde da Openbox er tungvint.Nøyaktig hvilke ting er det gnome gjør som øker produktivteten, og som du ikke kan få under openbox? Eneste som jeg savner fra gnome, er gnome-do. Men det kan jeg alltids installere hvis jeg skulle få et behov for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå