Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Har fått et problem når jeg skal kopiere store filer fra nettverket. Spesifikt fra en maskin som kjører Windows Server 2003.

Uansett, når jeg skal kopiere så blir filoperasjonen avbrutt med meldingen "Cannot allocate memory". Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til at jeg er helt over paa Archlinux naa. Noen timer med knoting og config i begynnelsen, men jeg fikk satt opp tilkobling til kryptert wifi og grafisk grensesnitt til slutt. Er det noob aa kjoere standard gnome i Archlinux?

(ja, fullstendig klar over at jeg maa endre til norsk tegnsetting new_yes.gif)

Aldeles ikke 'noob', men gnome er jo en smellfeit samling bloat. Sett opp et system med openbox så merker du hastighet!

Lenke til kommentar
Finnes det en amatørguide til hvordan noe slikt kan settes opp?

Under en normal Ubuntu er det så enkelt som:

sudo aptitude install moc moc-ffmpeg-plugin openssh-server

ssh server

mocp

Er det Ubuntu Server eller noe slikt må du legge din bruker til i brukergrupe "audio" eller tilsvarende.

Trykker du "h" får du opp help i MOC.

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg er helt over paa Archlinux naa. Noen timer med knoting og config i begynnelsen, men jeg fikk satt opp tilkobling til kryptert wifi og grafisk grensesnitt til slutt. Er det noob aa kjoere standard gnome i Archlinux?

Aldeles ikke 'noob', men gnome er jo en smellfeit samling bloat. Sett opp et system med openbox så merker du hastighet!

Openbox var saker ja...kan trives med dette.

Lenke til kommentar

På laptopen min har jeg nesten bare gått over fra openbox til å kun bruke vc (og screen). Bruker nesten bare X til chromium.

Med KMS er vc så helt *vanvittig* responsiv at alt annet blir treigt i forhold.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat bloat, men mange bakgrunnsprosesser som øker produktivitet og brukervennlighet.

Henger meg på lxde da Openbox er tungvint.

Lenke til kommentar

Ikke akkurat bloat, men mange bakgrunnsprosesser som øker produktivitet og brukervennlighet.

Henger meg på lxde da Openbox er tungvint.

Nøyaktig hvilke ting er det gnome gjør som øker produktivteten, og som du ikke kan få under openbox?

Lenke til kommentar
Ser ut til at jeg er helt over paa Archlinux naa. Noen timer med knoting og config i begynnelsen, men jeg fikk satt opp tilkobling til kryptert wifi og grafisk grensesnitt til slutt. Er det noob aa kjoere standard gnome i Archlinux?(ja, fullstendig klar over at jeg maa endre til norsk tegnsetting new_yes.gif)
Ikke akkurat bloat, men mange bakgrunnsprosesser som øker produktivitet og brukervennlighet.Henger meg på lxde da Openbox er tungvint.
Nøyaktig hvilke ting er det gnome gjør som øker produktivteten, og som du ikke kan få under openbox?

Eneste som jeg savner fra gnome, er gnome-do. Men det kan jeg alltids installere hvis jeg skulle få et behov for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...