Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Flere som sliter med artifikater i Totem og VLC? Dvs. at de sliter med å takle panorering og horisontale linjer brytes innimellom? Har dog. ikke dette problemet i (S)Mplayer.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

On another topic (og derf i eget innlegg i stedet for å redigere det andre):

Det begynner å dukke opp noen interessante tablets fra kina med cortex A8 og android - Me likes! Men hvorfor benytter ikke noen av disse produsnetene seg av Meego, som også er gratis? Android blir litt for enelt på en tablet, synes jeg. Meego derimot, hadde vært spot on. Det ommer sikkert noen en gang fra noen brand name produsenter, men de koster sannsynligvis skjorta. Jeg vil ha billig lektøy nå! 8P

Lenke til kommentar
Også har de satt "You are new to using computers" på feil plass.

De har også glemt at de fleste programmer for Windows kan kjøres under Wine/Cedega etc.

Og hvorfor må man være interessert i programmering for å velge Ubuntu?

Og hvor har alle fordelene med Ubuntu/Linux blitt av?

Jeg synes hele "sammenligningen" lukter av Microsoft-reklame.

Windows - life without walls - just closed windows.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Choose UBUNTU if:

• You do not plan to use Microsoft WINDOWS

Well, duh!

Latterlig sammenligningsside.. Og som demobilde viser de XP og sin egen Netbook-spin av Ubuntu. WTF?

Denne siden ser mer ut som en test-side enn noe de burde publisere offisielt..

Lenke til kommentar

Om brukere ikke kan kjøre Windows-programmene så lett, så kan de ivertfall kjøre tilsvarende programmer direkte i Ubuntu, og for nybegynnere så burde ikke dette være noe problem. Ubuntu kommer uansett ut av esken med en programpakke som Windows ikke kan konkurrere med.

Det er ikke mange ukene siden Dell sammenlignet sikkerheten i Windows med Ubuntu, og det meste som stod der var korrekt, men det skapte så store protester at innholdet ble endret til noe i favør av Windows.

Lenke til kommentar

Grovt sett, hvordan vil jeg som prøvde Ubuntu 7.04, oppleve Ubuntu i dag?

Er det noenlunde likt utseende messig slik at jeg kjenner meg igjen? Eller er utseende det samme, men med bedre støtte for programmer/spill, endringer under skallet osv? Sist jeg prøvde Ubuntu var opplevelsen veldig god, men manglet støtte for enkelte programmer/spill som eventuelt måtte kjøres gjennom Wine. Er dette forbedret?

Har veldig lyst å gå over til ubuntu, men er bundet til W7 når det gjelder noen programmer.

Lenke til kommentar

Du får nesten si hvilke programmer det er.

Ja, du vil kjenne deg igjen, brukergrensesnittet er organisert veldig likt. Nei, utseende er mye penere. Wine har blitt mye bedre, og kan nå håndtere mange flere program. Ubuntu har blitt vesentlig mer brukervennlig. Programmene som er tilgjengelige har blitt mye bedre. Hardware-støtten er blitt mye bedre.

Lenke til kommentar

Installerte nettopp ubuntu server fra alternate-cden. Forbløffende kompakt og liten installasjon, bruker jo bare 1,2 GB inkludert web server og noen småfiler.

post-51505-1279612741,5575_thumb.png

Fikk også integrert det med windowsdomenet vår, slik at alle Windows domain admins får sudo-rettigheter!

Først installerte jeg likewise-open, og brukte domainjoin-cli til å joine domenet.Brukte deretter visudo til å legge til følgende i sudoersfila:

%FOO.local\\domain^admins ALL=(ALL) ALL

Vips så kan alle domain admins logge seg inn og gjøre sudo -s .

---

Men som dere ser overfor, har jeg noen problemer med tegnsett i putty. Hvordan fikser jeg det?

Endret av dabear
Lenke til kommentar

Du får nesten si hvilke programmer det er.

Ja, du vil kjenne deg igjen, brukergrensesnittet er organisert veldig likt. Nei, utseende er mye penere. Wine har blitt mye bedre, og kan nå håndtere mange flere program. Ubuntu har blitt vesentlig mer brukervennlig. Programmene som er tilgjengelige har blitt mye bedre. Hardware-støtten er blitt mye bedre.

iTunes, Goldwave, Steam, Wow etc.

Jeg får prøve en dualboot til å begynne med, så får jeg bare prøve. Husker også jeg slet med 2-skjerm-oppsett.

Lenke til kommentar

iTunes har etter min mening vesentlig bedre alternativer i Ubuntu. Eksempelvis Rythmbox og Amarok.

Prøv Audacity, den har antagelig alt du trenger fra Goldwave.

Steam og Wow kjører stabilt og bra i wine. Det ryktes at Steam kommer med egen linuxversjon i løpet av sommeren.

To-skjerm oppsett er typisk rett frem nå. Både Nvidia og ATI har støtte for det i kontrollpanelet til sine proprietære drivere, men det kan godt hende du kan sette det opp direkte med åpne drivere også, spørs hvilket skjermkort du har.

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg er helt over paa Archlinux naa. Noen timer med knoting og config i begynnelsen, men jeg fikk satt opp tilkobling til kryptert wifi og grafisk grensesnitt til slutt. Er det noob aa kjoere standard gnome i Archlinux?

(ja, fullstendig klar over at jeg maa endre til norsk tegnsetting new_yes.gif)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...