Senyor de la guerra Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Vet ikke helt jeg. Her er i hvert fall mine codecs til mplayer om jeg ikke har misforstått. runesole@rubuntu:~$ cd /usr/local/lib/win32/ runesole@rubuntu:/usr/local/lib/win32$ ls acelpdec.ax lsvxdec.dll vivog723.acm alf2cd.acm m3jp2k32.dll voxmsdec.ax aslcodec_dshow.dll mi-sc4.acm vp4vfw.dll AvidQTAVUICodec.qtx msh261.drv vp6vfw.dll BeHereiVideo.qtx msms001.vwp vp7vfw.dll CLRVIDDC.DLL msscds32.ax vssh264core.dll clrviddd.dll nsrt2432.acm vssh264dec.dll cook.so qpeg32.dll vssh264.dll CtWbJpg.DLL qtmlClient.dll vsshdsd.dll DECVW_32.DLL QuickTimeEssentials.qtx vsslight.dll drvc.so QuickTimeInternetExtras.qtx vsswlt.dll dspr.so.6.0 QuickTime.qts wma9dmod.dll iac25_32.ax rt32dcmp.dll wmadmod.dll icmw_32.dll sipr.so.6.0 wmsdmod.dll ir41_32.dll tokf.so.6.0 wmspdmod.dll ir50_32.dll tokr.so.6.0 wmv9dmod.dll ivvideo.dll tvqdec.dll wmvadvd.dll jp2avi.dll VDODEC32.dll wmvdmod.dll LCMW2.dll vdowave.drv wnvwinx.dll LCODCCMW2E.dll vid_3ivX.xa wvc1dmod.dll lhacm.acm ViVD2.dll xanlib.dll runesole@rubuntu:/usr/local/lib/win32$ Endret 14. juli 2010 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Debian er da ikke rolling? I såfall må det vel være sid som er nærmest. "Testing" (nåværende Sqeeze) er også rolling release så lenge man kjører med "testing" og ikke "squeeze" i sources.list Testing har riktignok en pause som rolling i "freeze" perioden, men så lenge man kjører med testing i sources.list henter den seg inn igjen etter endt freeze. Når det gjelder Debians "Stable" er vel den det motsatte av rolling, som mange mener ikke egner seg som desktop-distro pga. gamle pakker. Debian Sid er absolutt en ekte rolling distro, med dens fordeler og ulemper. Testing kan være det, bruker bestemmer selv. Men så lenge den går som "testing" er den rolling helt frem til freeze. Debian "Lenny" bruker 2.6.26 kjernen, som ikke er så fryktelig gammel. Den er ny nok for mitt desktop-bruk (multimedia-PC), derfor bruker jeg Debian Stable på stue-PCen. Eneste problemet er at alle mythtv-pakkene er broken pr nå. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 2.6.26 er nøyaktig 2 år (og én dag) gammel. Det har skjedd ganske mye på den tiden. Den er f.eks (relativt) ubrukelig på samtlige av mine desktop/laptop-PCer (som riktignok er av nyere dato). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Debian er da ikke rolling? I såfall må det vel være sid som er nærmest. "Testing" (nåværende Sqeeze) er også rolling release så lenge man kjører med "testing" og ikke "squeeze" i sources.list Testing har riktignok en pause som rolling i "freeze" perioden, men så lenge man kjører med testing i sources.list henter den seg inn igjen etter endt freeze. Når det gjelder Debians "Stable" er vel den det motsatte av rolling, som mange mener ikke egner seg som desktop-distro pga. gamle pakker. Debian Sid er absolutt en ekte rolling distro, med dens fordeler og ulemper. Testing kan være det, bruker bestemmer selv. Men så lenge den går som "testing" er den rolling helt frem til freeze. Leser fra Debian sin nettside at i "testing"-perioden så får ikke distroen sikkerhetsoppdateringer. Hvor risikabelt er dette? Vil ikke tro det er et stort problem, ettersom at jeg hverken har statshemmeligheter eller driver med ulovligheter. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 2.6.26 er nøyaktig 2 år (og én dag) gammel. Det har skjedd ganske mye på den tiden. Den er f.eks (relativt) ubrukelig på samtlige av mine desktop/laptop-PCer (som riktignok er av nyere dato). Sitter på 2.6.23 enda Fungerer perfekt den dag i dag, også på ny maskinvare. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Kommer vel litt an på maskinvaren. Jeg har maskiner hvor wifi og strømstyring knapt fungerer i det hele tatt før 2.6.30ish. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Klart, men jeg er borti mye maskinvare om dagene, og ingen har feilet enda. Generell strømstyring har ikke vært et problem siden .21 fra min sin side, når det gjelder wifi så backporter jeg bare om nødvendig (bruker heller ikke å være nødvendig). Har vurdert å oppgradere til .32, men ser fremdeles ikke poenget (noe som såklart er positivt). Endret 14. juli 2010 av olear Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Er det mulig å ha to ulike tekstfelt på en og samme conky? Tenker en vanlig linje øverst som jeg fra før har og f.eks $moc_song med aligment bottom_right? Endret 14. juli 2010 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Du kan splitte ut og kjøre to conky-sessions samtidig? Eller er det ikke det du vil ha? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Du kan splitte ut og kjøre to conky-sessions samtidig? Eller er det ikke det du vil ha? Kan det gjøres på en og samme conkyrc? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Må nok splitte ut i to er jeg redd. Hvertfall som jeg vet om. Eller, du kan jo starte samme to ganger, men det har lite for seg (da de bare vil ligge over hverandre) Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Men hvordan får jeg da conky til å startet opp med en annen config fil en .conkyrc? Endret 14. juli 2010 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Veldig enkelt med et shell-script: Lag deg to conky-filer, .conkyrc og .conkyrc_top (som jeg brukte). Lagre de i ei mappe, eller i /home, to your liking. Så til scriptet, kall det f.eks conky.sh: conky -c .conkyrc_right & conky -c .conkyrc_top & Gjør den kjørbar gjennom gui, eller gjennom terminal: chmod +x ~/scritps/conky.sh slik jeg gjorde det. Kjør den, gjerne ved oppstart, kabing. Edit: Det du kan gjøre er å legge begge .conkyrc-filene i en annen mappe, f.eks i /home/degselv/Conkyrc. Da vil scriptet se sånn ut: cd ~/Conkyrc conky -c .conkyrc_right & conky -c .conkyrc_top & Endret 14. juli 2010 av Lycantrophe 1 Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Takker Resultat (merk MOC status i nedre hjørne) Endret 14. juli 2010 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
Del Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Olear, hadde ikke du gitt opp linux da? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 rubuntu? ubuntu på russisk? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 rubuntu? ubuntu på russisk? Hehe, nei er navent på pcen min. Kjører ubuntu og har brukernavn runesole, så derfor: RUBUNTU. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Stusset litt :| Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2010 Olear, hadde ikke du gitt opp linux da? Jepp, litt hobbybasis enda (fikler med Draco i ny og ne, så jeg holder meg litt oppdatert). Når det gjelder jobb osv har jeg droppet Linux , utennom på serverrommet, der bruker jeg Draco så lenge jeg orker å vedlikeholde det (etter det går jeg sikkert over til NetBSD, eller slutter i det store og hele med servere osv, blitt consumer nå, gidder ikke å dille med datamaskiner lengre ). Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 15. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2010 (endret) Kjøpt spørsmål her da det ikke lager noe feil for meg som jeg kan se *ennå, men er irriterende å se i oppstarten. Når jeg booter Arch på min 1005HA så får jeg opp: FATAL: Module modprobe not found. Hvordan kan jeg sørge for at den finner denne modulen? Har ei funnet noe info som sparker meg i riktig retning angående dette. Endret 15. juli 2010 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå