Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre som har problemer med suspend i Ubuntu 10.04?

Ser ut som det er mange som har problemer.

På min Vaio funket det fint til for et par dager siden, men når jeg nå trykker på suspend, slutter bare musen og keyboardet å funke, mens skjermen og resten av maskinen forsatt er på.

Lenke til kommentar

Ikke med suspend, men har nok av andre problemer, så buntuen blir byttet ut med debian på "worktopen" i morgen den dag.

Har forøvrig fått noen problemer under boot de siste dagene. Freeze av bootsplash, med påfølgende trykk på svenskeknappen. Har imidlertid ikke giddet/hatt tid til å feilsøke.

Ubuntu's GNOME viser seg dessverre å bli mer og mer ustabil for hver release.

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med suspend i Ubuntu 10.04?

Ser ut som det er mange som har problemer.

På min Vaio funket det fint til for et par dager siden, men når jeg nå trykker på suspend, slutter bare musen og keyboardet å funke, mens skjermen og resten av maskinen forsatt er på.

Når jeg hadde dual-boot på maskinen (laptop) hadde jeg ofte dette problemet med suspend. Løsningen ble virtualisering. :whistle:

Lenke til kommentar

Det er den 1 punkts tykke rammen rundt vinduet han har problemer med å fjerne, ikke dekorasjonene.

Javisst.

Det er den 1 punkts tykke rammen rundt vinduet han har problemer med å fjerne, ikke dekorasjonene.

Hvis den rammen ikke hører til UIen til Opera er det dekorasjon, og vindubehandlerer skal greie å fjerne den.

Det der fjerner selve dekorasjonene. Men jeg har også "keepborder" satt som true, det vil si at openbox tegner en 1px tykk ramme rundt alle vinduer. Dette er det openbox som gjør, ikke opera. Problemet er at dette er en global setting (såvidt jeg har skjønt, hvertfall) i openbox, og jeg har ikke klart å finne noen unntaksregel.

Eneste er chromium som har en funksjon der den ignorerer regler satt av WM og kun kjører sine egne.

Lenke til kommentar

Argle, ARGLE.

Restarted Kubuntu 10.04 og ble 0nsket velkommen av blinkende TTY1. Driveren klaget pA at Nvidia-driveren ikke var laget for min kernel. Jeg dro frem Lynx og lastet ned nyeste Nvidia-driver som er 256.x.x og installerte den. Etter boot klaget systemet pA at min kernelmodul var av versjon 195 og driveren var 256. SA jeg pr0vde A finne 195-driveren fra Nvidia, men den fant jeg ikke. SA jeg apt-get remove nvidia-* for A se om det var andre biter igjen som ikke likte 256-driveren. Men det hjalp ikke, og det gjorde det heller ikke A installere hverken 256, 185 eller 173 driverne.

NA vil jeg bare ha bilde igjen, 3D-aksellerering kunne jeg ikke bry meg mindre om. Kan noen hjelpe meg?

Hvordan kan jeg enten fA inn en Nvidia-driver eller gA tilbake til whatever fri driver som er default?

Lenke til kommentar

Om du bare vil ha bilde? Om ikke annet for å komme videre bør nok:

apt-get install vesa

og sette vesa som driver i xorg.conf funke, som en start. Vet ikke hva som er default/bedre alternativ.

Har problemer nok med drivere til mitt X1200 series radeon-kort. :| Det rare er at jeg har bedre grafikkperformance i Gnome enn i Openbox.

Lenke til kommentar

Hva gjør man egentlig når Adobe har (midlertidig(?)) kuttet ut 64bit-versjonen av flash pluginen? Må man mekke 32bits nettleser manuelt med plugins for å ha en "normal" nettleseropplevelse uten sikkerhetshull da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...