Tee_Kay Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Tror mer det er disken som er røken. Kommer masse lyder ut av den, og den starter og stopper. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Tror mer det er disken som er røken. Kommer masse lyder ut av den, og den starter og stopper. Det er det jeg mener. Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Tror mer det er disken som er røken. Kommer masse lyder ut av den, og den starter og stopper. Det er det jeg mener. Kan den filen fikse det ? Får ikke wget'e eller noe. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Tror mer det er disken som er røken. Kommer masse lyder ut av den, og den starter og stopper. Det er det jeg mener. Kan den filen fikse det ? Får ikke wget'e eller noe. Nei, den filen er bare for å få et finere shell. Det er ikke en fil som fikser opp noe annet. Den disken har nok fysiske skader som ingen programmer kan fikse. Edit: shellet ditt vil da se sånn ut: root@teekay1:~> Du ser da banen du er i uten å gjøre en pwd, og ~ betyr at du er i hjemmeområdet ditt. Og når du gjør en ls eller ll (ls -al), vil du se farger i shellet. Endret 13. september 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. september 2005 Forfatter Del Skrevet 13. september 2005 Slik ser mitt nettverk ut. Hva slags tegneprogram bruker du? Edit: Og dere andre? Han brukte Dia, som i og for seg ikke er et tegneprogram. Til tegning er Gimp perfekt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 ang. røkene disker, har jeg tidligere hatt hell med å starte opp på cd, montere en disk fra en annen maskin, og dd'e hele disken over til en fil på den disken. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Slik ser mitt nettverk ut. Hva slags tegneprogram bruker du? Edit: Og dere andre? Som eg sa i den første nettverks-posten: Dia Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Kanskje verdt å nevne? Canal digital kjører Windows En tanke som slo meg: hva har det seg at monopolister holder sammen? canal digital(telenor) og microsoft windows liksom Dei er ikkje åleine. Veldig mange av info/chatte-greiene køyrer faktisk MSIE. Har sett sånne "Siden kan ikke vises" på fleire slike. Endret 13. september 2005 av objorkum Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Eg har forresten oppdatert nettverket mitt eindel sida første posten Link Endret 13. september 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Hm. La igår merke til at breezy er kommet i preview versjon. Kanke huske å ha sett noe om det hverken her på forumet eller på slashdot, merkelig nok. Uansett, hentet ned live cd'en igår, og har nå fått testet den litt. Nydelig sak. Bortsett fra noen småfeil (vanskeligheter med å finne riktig skjermoppløsning, halvveis norsk-oversetting, og et småcrash her og der), har det vært perfekt Den har den gode "Just Works" feelingen, og den nye Add/Remove programs dingsen er rett og slett genial! Eksempler: søkte etter beagle, den poppet opp med rask forklaring, ikonet til programmet viste ved siden av navnet, og en beskjed om at man måtte ha universe på for den pakken, og forklaring på hvordan man slo den på. Et par klikk senere så var det bare å installere. Tenkte på hvordan en nybegynner vil gjøre ting, så jeg skrev "winamp", og beep og xmms dukket opp Perfekt. Ellers er USplash oppe og går, all audio som er mulig å settes til alsa (og som ikke bruker ESD) er satt til alsa (med dmix automatisk satt opp), og installasjonen (som jeg skal teste når jeg kommer hjem ) har "dual boot" pertisjonerings-option, der ubuntu vil prøve å resize windows partisjoner for å få plassen som trengs, second stage har en progress bar istedet for standard debian's "spy ut masse tekst" system.. (den teksten er fremdeles på en virtuell terminal IIRC, så ikke få panikk ) Alt i alt en meget lovende sak, og blir spennende å se hvordan final kommer til å bli Maybe penguins will finally rule the earth! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Nice OOo 2 og FF 1.5 kjem vel før Breezy? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Sannsynligvis. På announce står det at Breezy preview har oOo 2 beta etc. Slipper det vel etter alt har kommet. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 live cd'en kjører med FF 1.0.6 og OOo 1.9(ettelleranna). Håper virkelig at de får til FF 1.5 før release Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 live cd'en kjører med FF 1.0.6 og OOo 1.9(ettelleranna). Håper virkelig at de får til FF 1.5 før release Dei vert for dumt om dei gir ut Breezy eit par dagar før 1.5 kjem liksom... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Nice OOo 2 og FF 1.5 kjem vel før Breezy? FF 1.5 skal vel komme ut i november? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Masse interessant om Breezy! Jeg gleder meg ! Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Er det derfor jeg nå fikk 100 pakker i software update greien i ubuntu hoary? Har aldri fått så mange på en gang før... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Er det derfor jeg nå fikk 100 pakker i software update greien i ubuntu hoary? Har aldri fått så mange på en gang før... Nei, du må endre repositories i /etc/apt/sources.list og så ta en apt-get update og apt-get dist-upgrade for å få breezy. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Tenkte mer mtp. at sikkerhetsgreier og slikt backportes, men det kan godt være at de bare slengte ut en haug med oppdateringer uten en spesiell grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå