Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har noen artige "Curses" eller terminalbaserte apps?

0verkill lager grafikken i tekstmodus, så den skal fungere dersom man har en terminal med støtte for farger.

Et annet alternativ er å lage enkel grafikk på egen hånd gjennom en framebuffer-driver. I denne sammenhengen så betyr det en kjernemodul som eksponerer noe som ligner på et grafikkort sitt framebuffer i en enhetsfil, slik som /dev/fb0. Jeg kan ikke finne en ioctl som aktiverer noe som ligner på double-buffering, så animasjon blir ikke særlig pent. I tillegg så må framebuffer-kjernemodulen spille pent med den modulen som kreves av X-serveren.

Lenke til kommentar

0verkill funka meget dårlig. Serveren vil ikke sammarbeide i mer en ca 10 sekunder når jeg kommer "ingame".

Hehe. Ikke skyld på meg. Den eneste grunnen til at jeg prøvde det, var for å finne ut hvordan de tok input fra tastatur.

Om ikke annet så ser det tøft ut på skjermbildene.

Lenke til kommentar

apropos Linux-historie, det er ikke tilfeldigvis noen som har boot-root diskettene? kunne tenkt meg å plukke opp en eldgammel maskin å teste dette. det har jo historisk verdi, samt det kan jo faktisk være litt lærerikt. men mest av alt gøy, såklart.

hvis boot-root er mulig å få tak i lengre, så burde det ikke være umulig å få tak i MCC-Interim, hehe. de tidligste Yggdrassil- og Slackware-utgavene er jo også greie alternativ å forsøke seg på.

Lenke til kommentar

@Senyor: Har i grunn fått fikset det.

Til senere: Kjørte lshw -C network, og fikk som svar at network var disablet. Tok en kikk i bootup manager og så at network manager daemon ikke var markert til oppstart. I grunn litt rart, for da jeg prøvde å start networkmanager fra terminalen fikk jeg beskjed om at den allerede kjørte.

Uansett, da jeg haket av den og rebootet funket alt knall.

Lenke til kommentar

apropos Linux-historie, det er ikke tilfeldigvis noen som har boot-root diskettene? kunne tenkt meg å plukke opp en eldgammel maskin å teste dette. det har jo historisk verdi, samt det kan jo faktisk være litt lærerikt. men mest av alt gøy, såklart.

hvis boot-root er mulig å få tak i lengre, så burde det ikke være umulig å få tak i MCC-Interim, hehe. de tidligste Yggdrassil- og Slackware-utgavene er jo også greie alternativ å forsøke seg på.

Sikkert like morsomt som Windows 1.0 på en diskett.

Lenke til kommentar

Sikkert like morsomt som Windows 1.0 på en diskett.

Blir litt OT, men jeg la inn Win3.1 på min PSP for noen dager siden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Gjorde opptak på en konsert i går. Brukte Audacity på Ubuntu 10.04. Problemet er at den ene filen fra Audacity (aup) ser ut til å blitt korrupt. Aup-filen er 0b, men den har en data-folder full av mapper med au-filer. Finnes det noen måte å reparere denne filen?

Lenke til kommentar

Jeg bruker programmet Gramps til slektsgranskning. Jeg har lastet ned en gedcom fil som stammer fra geni.com, og kan importere den i Gramps. Problemet er at all media(bilder) fra geni.com ikke følger med, kun link til bildene.

Jeg tok i bruk geni.com siden det kunne eksportere til det åpne formatet «gedcom», men var uviten om at det ikke inkluderte media som bilder og dokumenter:-(

Gramps har opprettet en tekstfil(*.txt) som inneholder lenker til alle de aktuelle bildene; er det mulig å få lastet dem ned automatisk på et vis? Jeg har forsøkt med wget men får det ikke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...