Lycantrophe Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Høyreklikk på desktopen -> View -> Show desktop icons Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Tusen takk, det løste alt! Endret 10. juni 2010 av OleEdvard09 Lenke til kommentar
duckers Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 VirtualBox fungerer headless, google "virtualbox headless". KVM er fint. Hva skulle vært så skummelt med det? Takk for svar Søkte på Virtualbox og fant ut at det ikke kunne installeres headless gjennom pakkebrønnen, men mulig jeg må endre den oppfatningen etter litt mer leting. Tror jeg skal ta en ekstra titt på KVM, kanskje det ikke er så ille Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Tusen takk, det løste alt! Null problem. Overrasket meg en gang og. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Noen som vet om XBMC eller tilsvarende software har noen mulighet for å spille av optiske medier (da spesielt CD) over nettverk? Lurer på å bygge min til hybelen i olje, og da hadde det vært fint å unngå DVD/blu-rayleser. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Noen som vet om det går an å streame FIFA World Cup 2010 fra en eller annen nettside gratis uten å måtte registrere seg som fungerer i Linux? Lenke til kommentar
hernil Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Føler dette blir litt som å spørre om hva som er best av Mac og PC blant Linux-folket, men here goes^^ Hva slags program anbefales for utvikling av nettsider? Har tidligere brukt Dreamweaver og i grunn funnet meg litt til rette i det. Nyttig med forhåndsvisning i tillegg til panel med css på siden osv. Programmet må støtte autofullføring av html, css og php som minimum. Benytter Ubuntu 10.04 med Gnome Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Det eneste jeg trenger er syntax highlighting og code completion og derfor bruker jeg Geany: http://en.wikipedia.org/wiki/Geany Den har mange features jeg aldri bruker, men den er rask, enkel og fungerer på både GNU/Linux, Mac og Windows. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Noen som har noen GPU-benchmark verktøy å dele? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Nei vet du hva, når du er så 1337 at du har linux syns jeg du kan lage programmet selv! Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Noen som har noen GPU-benchmark verktøy å dele? Du kan prøve Phoronix Test Suite. Den er veldig omfattende, uten at jeg har prøvd den. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Noen som kjenner til nettverkskortdriveren i Ubuntu 10.04? Plutselig sluttet alt nettverk å funke (lokalt og internett), helt uten forvarsel eller beskjed. Bør jeg prøve å installere driveren på nytt, nedgradere kjernen (update for et par dager siden?) eller lete etter konfigurasjon på den jeg har nå? Eller noen forslag til andre løsninger? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Noen som kjenner til nettverkskortdriveren i Ubuntu 10.04? Plutselig sluttet alt nettverk å funke (lokalt og internett), helt uten forvarsel eller beskjed. Bør jeg prøve å installere driveren på nytt, nedgradere kjernen (update for et par dager siden?) eller lete etter konfigurasjon på den jeg har nå? Eller noen forslag til andre løsninger? For å si det åpenbare: Høyreklikk på nettverksikonet, trykk på enable network. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Et alternativ som ikke krever gnome-panel? Uansett rart om det skulle disable seg selv sånn helt tilfeldig. Men skal ta en kikk. Endret 11. juni 2010 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Den driver å disabler nettverk litt når den føler for det her, så ikke umulig at det er det. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Jøss. Vi har hatt problemer med nettverket en stund, mistenker nå at det kan ha vært kortet mitt som har bidratt til nettopp det (problemene er borte nå :|). Er det noen mulighet å nå enable network uten gnome panel? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Installer NetworkManager kanskje. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Uten nettverk? Får se om jeg finner ubuntu-mem.sticken min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå