cyclo Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Det er faktisk eneste bærbare jeg har for øyeblikket siden den andre bærbare jeg hadde døde i brannen vi hadde i januar, og jeg har ikke giddet å kjøpe ny. Har ikke hatt så veldig bruk for bærbar i det siste. Hmm... Jeg mener at det var noe tull med tablet6.pl i debian. Jeg fant en tråd med noen som hadde lagd en litt mer fornuftig løsning, som _nesten_ fungerte i debian. Jeg moddet den litt slik at den skulle fungere i debian, også la ut infor på forumet om hvordan jeg gjorde det. Jeg håpet naturligvis at det var det greiene du hadde fått tak i, for jeg husker ikke hvor den tråden var mener å huske at med fjbtndrv fungerte alle tastene, men de ble automatisk mappet mot teite ting so jeg ikke hadde bruk for. Jeg skrev om på den slik at de mappet til egne tastenavn og kompilerte opp selv. Dermed kunne jeg bruke egen keymapper for å bestemme funksjonen til alle tastene. Om du minner meg på det til helga, så skal jeg se om jeg ikke får rotet fram min custom versjon av fjbtndrv. Og nei, skjermen snus ikke automagisk. Men jeg kjører ikke GNOME-bloat Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Ingen som vet løsningen på problemet mitt? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Ingen som vet løsningen på problemet mitt? PDF-filer kan inneholde en tittel, akkurat som HTML-sider kan inneholde en tittel. Hvis denne tittelen finnes viser DW tittelen, hvis tittelen ikke finnes viser DW filnavnet.Du må be instituttet slutte å lage ræva dokument-titler. Endret 9. juni 2010 av endrebjo Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Ingen som vet løsningen på problemet mitt? PDF-filer kan inneholde en tittel, akkurat som HTML-sider kan inneholde en tittel. Hvis denne tittelen finnes viser EoG tittelen, hvis tittelen ikke finnes viser EoG filnavnet.Du må be instituttet slutte å lage ræva dokument-titler. Du har misforstått meg litt. Hvis jeg f.eks blar nedover til oppgave 22.34, vil vinduet bare hete 22. Dette gjør at man på ingen måte kan skille dokumenten. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Det er likevel bare et eksempel på masse ræva titler som er lagt inn i dokumentet uten mål og mening. DW er satt til å vise de titlene den får servert. Hvis folk velger å legge inn masse ræva titler nedover må du mase på de, ikke på DW. Endret 9. juni 2010 av endrebjo Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) mener å huske at med fjbtndrv fungerte alle tastene, men de ble automatisk mappet mot teite ting so jeg ikke hadde bruk for. Jeg skrev om på den slik at de mappet til egne tastenavn og kompilerte opp selv. Dermed kunne jeg bruke egen keymapper for å bestemme funksjonen til alle tastene. Om du minner meg på det til helga, så skal jeg se om jeg ikke får rotet fram min custom versjon av fjbtndrv.Kult. Får se om jeg husker å minne deg på det gjennom sommerfest-tåka Og nei, skjermen snus ikke automagisk. Men jeg kjører ikke GNOME-bloat Kjører Xfce jeg, så har ikke no gnome-bloat Så langt jeg kan skjønne så er det HAL som sørger for at skjermen roteres, via den .fdi fila jeg siterte i tidligere post. Den .fdi fila fulgte med i fjbtndrv pakka. path: /usr/share/hal/fdi/information/20thirdparty/30-orientations-fjbtndrv.fdi .fdi fila lå under contrib når jeg laga fjbtndrv pakka. Endret 9. juni 2010 av olefiver Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hvordan finner jeg xfce i f.eks. ubuntu 10.04? Har ikke helt dreisen på hva jeg skal søke på og få riktige pakker. Søker jeg f.eks. i software center får jeg jo 1000 pakker som har med xfce å gjøre. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Du trenger xfce4 (metapakke for skrivebordsmiljøet). Det er også greit å legge inn xfce4-goodies i tillegg, siden den har en del goodies. Endret 9. juni 2010 av endrebjo Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hvis du vil ha hele Xubuntu desktopen, kan du legge til xubuntu-desktop. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Det er likevel bare et eksempel på masse ræva titler som er lagt inn i dokumentet uten mål og mening. DW er satt til å vise de titlene den får servert. Hvis folk velger å legge inn masse ræva titler nedover må du mase på de, ikke på DW. Skjerpings. Det er selvfølgelig bare bra å bruke (under)titler i et pdf-dokument. Det er selvfølgelig like upraktisk i mange tilfeller at pdf-leseren viser disse i stedet for filnavnet. Det burde være et brukervalg om man absolutt skal gjøre det på den (dårlige) måten. Andre pdf-lesere oppfører seg jo fint. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 (endret) Det er likevel bare et eksempel på masse ræva titler som er lagt inn i dokumentet uten mål og mening. DW er satt til å vise de titlene den får servert. Hvis folk velger å legge inn masse ræva titler nedover må du mase på de, ikke på DW. Skjerpings. Det er selvfølgelig bare bra å bruke (under)titler i et pdf-dokument. Det er selvfølgelig like upraktisk i mange tilfeller at pdf-leseren viser disse i stedet for filnavnet. Det burde være et brukervalg om man absolutt skal gjøre det på den (dårlige) måten. Andre pdf-lesere oppfører seg jo fint. Evince oppfører seg eksemplarisk når den får servert dokumenter med skikkelige undertitler og semantisk bruk av andre elementer. F.eks leser den fint hovedkortmanualer på hundrevis av sider, og lister headers pent og pyntelig nøstet i sidelinjen. Tittelen på manualen står hele tiden på tittellinjen.Det virker som om han har kommet over noen dokumenter hvor det er lagt inn dokumenttitler (ikke headere eller subheaders) hele veien nedover, for jeg har aldri vært borti noe liknende. Han har jo ikke engang noe header-tre i sidelinjen, noe som tyder på dårlig PDF-kompilering. Endret 9. juni 2010 av endrebjo Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Nja, om det er tilfelle, blir jo saken en litt annen. Men inbiller meg at jeg har hatt samme problem med en pdf-fil som så ordentlig ut, bortsett fra at den viste tilsynelatende tilfeldig tekst fra dokumentet. Uansett burde et visningsprogram kunne vise filnavnet. Man kan f.eks. ofte ha flere pdf-er med samme tittel, eller i hvert fall pdf-er der tittelen er lang, og første del er lik. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Aha, metapakken fant alle de andre pakkene ja. XFCE var mye lettere å finne frem i enn Gnome. Lenke til kommentar
duckers Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Noen anbefalinger til virtualisering? Jeg benytter for tiden VMware server, og er fornøyd med det, men skulle gjerne hatt noe som ble oppdatert gjennom pakkebehandleren. VirtualBox fungerer jo ikke headless (gjennom pakkebehandleren), så alternativet blir vel KVM? Er det like skummelt som det virker? Noen andre alternativer? Trenger full virtualisering da jeg skal kjøre både Windows og Linux, men trenger ikke virtualisering av prosessor etc.. (Ubuntu 10.04 server) Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 VirtualBox fungerer headless, google "virtualbox headless". KVM er fint. Hva skulle vært så skummelt med det? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 KVM funker flott rett utav boksen, RedHat har jo endret fra Xen til KVM som standard virtualiserings løsning. virt-manager som blir levert med KVM gir deg mye av det samme som andre grafiske løsninger(VirtualBox, VMWare). Jeg kjører en noe gammel KVM release(CentOS 5.5), denne sliter noe med ACPI / APIC, men utover dette er den dønn stabil, og yter relativt godt. Kjører f.eks routeren min(pfsense), og klarer throughput på ca 700 mbps. VirtualBox fungerer fint headless, men har problemer med at den blir tregere etter 100 dager oppetid(min erfaring). Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Ingen som har litt peiling på HAL som kan svare på spørsmålet mitt? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Trenger du ikke statisk IP har du en KVM-maskin kjørende på ti minutter og virt-manager er flott dersom du har flere hoster. Lenke til kommentar
Mr. Moody Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Skrivebordet mitt i W7 ble fucked etter at jeg prøvde å innstallere Ubuntu, men måtte avbryte der jeg skal velge partisjon ol. Får ikke ikoner dit, og det går heller ikke an å merke noe der... What to do? På bildet er det slik det ser ut nå, før hadde jeg ikoner Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Jeg tror du bør opprette en egen tråd for dette da det er mer Windows- enn friprogrelatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå