JohndoeMAKT Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Mye lik min konfig, men så har jeg også rssdler kjørende i bakgrunnen og hente aktuelle torrents. Var litt slitsomt å sette opp strenge nok regex, men fikk til til slutt:D Det har hele tiden vært min plan også og slikt jeg hadde med KTorrent hvor du ikke trengte å skrive regex, men å sette opp slike regler er ikke noe du har lyst til å bruke tid på. På sikt.. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Noen som vet om et bra DVD-rippe program som takler kopisperrer? Og som har et brukergrensesnitt, altså ikke terminalen og som er noenlunde enkelt og bruke og som lagrer filmen i et greit format (mkv, avi osv.) Har forstått det slik at det er lovlig og rippe DVD-er til eget bruk, men bare og fjerne denne posten viss jeg tar feil der. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Handbrake gjør jobben vil jeg tro. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Veldig enkelt og greit program, men FPS-en datt bestandig ned til 0,01 ca. halv-veis i encodinga og ble dermed aldri ferdig.. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Tror nok ikke programmet som feiler, men at du ikke har dvd-encoder. Du kan lete et etter måter å installere libdvdcss2 eller legge til disse kommandoene i terminalen: sudo apt-get install totem-xine libxine1-ffmpeg libdvdread4 && sudo /usr/share/doc/libdvdread4/install-css.sh Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Takker, skal prøve det og komme med tilbakemelding Edit: Fungerer perfekt nå, takk! Edit2: Eller ikke, samme problemet kom igjen.. Endret 4. juni 2010 av Pizzaen Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Har 1 harddisk inni PC-en også skal jeg sette inn 2 nye og kanskje endre plass på den ene harddisken som står inni fra før av, vil dette ødelegge Ubuntu'en min? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Har noen en god måte å få en Mac Mini og en Ubuntu Server (CLI only) til å spille samme musikk helt i sync, helst kontrollert av en server/klient hookup som støtter at flere klienter styrer musikken? Vi bruker fra før MOC over SSH, men jeg skulle gjerne hatt flere høytalere med på leken. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Takker, skal prøve det og komme med tilbakemelding Edit: Fungerer perfekt nå, takk! Edit2: Eller ikke, samme problemet kom igjen.. Jeg vet ikke hva du har prøvd utenom HB, men OGMrip fungerer fint for min del. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Noen som har peiling på om det går an å bruke Ubuntu One med en egen ftp-server? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Mye lik min konfig, men så har jeg også rssdler kjørende i bakgrunnen og hente aktuelle torrents. Var litt slitsomt å sette opp strenge nok regex, men fikk til til slutt:D Det har hele tiden vært min plan også og slikt jeg hadde med KTorrent hvor du ikke trengte å skrive regex, men å sette opp slike regler er ikke noe du har lyst til å bruke tid på. På sikt.. Sant, er litt slitsomt med regex, men samtidig gir det muligheter for veldig spesifike instruksjoner da. Og når jeg ikke har planer om å sette det opp igjen, muligens bare legge til noe, er det etter min mening verdt det. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Er det noen *box brukere som kan "selge" meg de forskjellige *box versjonene? i.e. hva er forskjellene, ulempene, hva er enklere i *flux kontra *open og *black etc etc etc Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 openbox er smått, meget enkelt å konfigurere etc, har kun ei konfigurasjonsfil å forholde seg til, skrevet i C og har meget enkel og fin styring av autostart-skript og meny-konfigurering (om man bruker den slags). den er ikke i veien, og gjør det den skal. perfekt for min del. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) openbox var min favoritt da jeg fortsatt strevde i mørket og brukte box-er og ikke hadde oppdaget hvor usannsynlig genialt tiling window managers faktisk er. Endret 4. juni 2010 av cyclo Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 er mer fan av et applikasjon per workspace. har hatt en par flørter med tiling wms (spesielt awesome), men foretrekker openbox. awesome ville vært mer relevant på tjenere med mange konfigurasjons- og loggfiler. men også da kan jeg jo bare bruke vim, som jo nesten er en "tiling wm", hehe. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Sant, er litt slitsomt med regex, men samtidig gir det muligheter for veldig spesifike instruksjoner da. Og når jeg ikke har planer om å sette det opp igjen, muligens bare legge til noe, er det etter min mening verdt det. Regexp er guds gave til nerden. Det er slitsomt å lære, og det tar en god stund før man blir fortrolig med det, men akk så genialt og tidsbesparende det er når man først kan det. "Duct tape is merely a physical manifestation of regexps." Jeg fikk forøvrig et komplement her for leden (vet ikke om det var ment som det - men jeg tok det som det i hvertfall): "Ja, for du ser jo ut som en som faktisk _kan_ regexp". Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Jeg fikk forøvrig et komplement her for leden (vet ikke om det var ment som det - men jeg tok det som det i hvertfall): "Ja, for du ser jo ut som en som faktisk _kan_ regexp". Oh, SNAP! Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 er mer fan av et applikasjon per workspace. Der er da ingen grunn for å holde seg borte fra tiling window managers? Jeg bruker veldig ofte en applikasjon pr. workspace (eller group som det heter i stumpwm) selv. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Oh, SNAP! Det som er litt mer bekymringsverdig er at veilederen min kommenterte et bilde som lå på pulten min i forrige uke. Han trodde det var bilde av meg. Det var egentlig et bilde av RMS. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Sitter og ser på et program som heter EasyBCD til Windows 7, og jeg ser egentlig ingen ulemper med dette programmet kontra GRUB til dualboot mellom Windows og Linux. Er det noe jeg overser her? Endret 4. juni 2010 av Pizzaen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå