Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For gnutella har du jo en del alternativer, har ikke prøvd noen av de selv, men kan liste de opp. vil vel egentlig anbefalle deg å prøve de ut selv og finne ut hvilken du liker:

frostwire (også støtte for torrent)

phex

limewire

qtella

mutella

Ellers mener jeg selv rtorrent med screen er dessidert beste til torrents, men krever at en setter seg litt inn i det.

Lenke til kommentar

Ja, er kjekt å kunne gjemme rtorrent i bakgrunnen, og ha muligheten til å enkelt få den opp igjen. Samtidig er det veldig kjekt, som du sier, når jeg sitter på skolen og skal se om noe er lastet ned å logge meg inn via ssh og sjekke. Men jeg gidder ikke holde en terminal oppe konstant kun for torrents, derfor screen.

Lenke til kommentar

Satt å grublet lenge på hva jeg ikke haddde tenkt på, og dette var altså en av tingene :whistle:

Har alltid en temrinal med screen oppe, så skylder på det jeg :p

@ The MaisterTar forbehold om at hodet ikke er helt våkent idag. Men kan dette kanskje være til hjelp?

EDIT:

Siste linje var altså ment som svar til TheMaister

Endret av Bilael
Lenke til kommentar

screen rtorrent

Det er rett og slett den perfekte torrent-klient for meg. Jeg har i rtorrents konfigurasjon satt opp at den lytter på .torrent-filer i forskjellige mapper og i Opera har jeg satt at mime-typen til .torrent skal lagres direkte i en av de. Det betyr at jeg kan med både SCP, SSH+wget eller SSH+screen kontrollere rtorrent. Samt at hjemmeserveren har et klonet oppsett hvor både watch folders og output folders er montert med SSHFS på min primærmaskin. Og 100/100 Mbit trafikk med 30 000 connections går uten merkbare ytelseskrav på min dual core E5200 2.5GHz.

Lenke til kommentar

Satt å grublet lenge på hva jeg ikke haddde tenkt på, og dette var altså en av tingene :whistle:

Har alltid en temrinal med screen oppe, så skylder på det jeg :p

@ The MaisterTar forbehold om at hodet ikke er helt våkent idag. Men kan dette kanskje være til hjelp?

EDIT:

Siste linje var altså ment som svar til TheMaister

Fortsatt ikke en ordentlig daemon. UIet ligger fortsatt i en screen og surrer og går, og det er veldig lite elegant. Vurderer egentlig å prøve og patche rTorrent om til en headless versjon som kan kontrolleres med f.eks. wTorrent, for rTorrent i seg selv liker jeg veldig godt. :p btpd blir litt for spartansk.

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar

screen rtorrent

Det er rett og slett den perfekte torrent-klient for meg. Jeg har i rtorrents konfigurasjon satt opp at den lytter på .torrent-filer i forskjellige mapper og i Opera har jeg satt at mime-typen til .torrent skal lagres direkte i en av de. Det betyr at jeg kan med både SCP, SSH+wget eller SSH+screen kontrollere rtorrent. Samt at hjemmeserveren har et klonet oppsett hvor både watch folders og output folders er montert med SSHFS på min primærmaskin. Og 100/100 Mbit trafikk med 30 000 connections går uten merkbare ytelseskrav på min dual core E5200 2.5GHz.

Geek! :p

Lenke til kommentar

screen rtorrent

Mye lik min konfig, men så har jeg også rssdler kjørende i bakgrunnen og hente aktuelle torrents. Var litt slitsomt å sette opp strenge nok regex, men fikk til til slutt:D

Lenke til kommentar

Jeg skrev handleliste igår i vim og hentet den opp på telefonen via ssh i butikken.. DET er geek. :p

Heh... Jeg ble kalt geek på slutten av 90-tallet da jeg sendte sms til meg selv med slike #*-koder som utsatte levering i x antall timer for å minne meg selv på å gjøre ting :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...