Lycantrophe Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 For all del. Kan prøve det, men det beste (for meg obviously) hadde vært å ha den always on top. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 snakka om det på buglista for et år siden ellnz. vet ikke om det noen gang ble implementert. du får søke råd på f.eks #! sitt forum. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Da tar jeg en titt der. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Oppdateringsverktøyet kjører ikke automatisk hos meg. Mistenker det er en bug fra da jeg installerte betaen, men det har ikke blitt fikset. Skal det ikke være en slik indikator-applet på panelet? Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Noen her som bruker Fedora? Prøvde meg på Linux igjen, da jeg har skaffet nytt hardware siden sist gang. Det jeg sliter med nå er at skjermkortet kjører på sinnsykt høy temperatur, konstant. Har forstått det slik at det ikke finnes ATI drivere, men at jeg kan prøve med open source drivere laget av vanlige folk. Men jeg klarer ikke finne noen... Og vil det være mulig å kjøre 2 skjermkort? Kjørte 2 kort (har 2 stykk HD 4890) sammen i Windows 7, hvor jeg aktiverte/deaktiverte Crossfire ved behov, 1 skjerm ved spilling, og 3 skjermer til vanlig bruk/mindre krevende spill. Kan jeg like så godt bare gi opp flere skjermkort på Fedora? Fungerer det i andre Distroer? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=ODMwNw På tide. Skjønner jo argumentet med stabilitet osv, men å gjøre enkelte unntak som her skulle vært gjort for lenge siden. Håper de følger på med mer programvare - typiske "desktop apps" kan nyte godt av dette. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 nå er ikke akkurat Ubuntu sitt fokus å være det mest stabile å sikre operativsystemet noensinne, så dette skulle de bare ha gjort for lengs. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Idiotspørsmål: kommer jeg til å få noen problemer med å lade iPod touchen min på en netbook med Ubuntu? iPoden er synkronisert med en av Macene mine (og slik skal det forbli ...), så den trenger bare å få litt strøm fra tid til annen. Kunne selvfølgelig kjøpt en vegglader, men batteriet varer så lenge at jeg aldri er i nærheten å tømme den før den uansett ville blitt koblet til iMacen -- unntaket er når jeg reiser langt, og det er kun i de tilfellene jeg kommer til å bruke netbooken. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Trenger ikke noe software for å få strøm ut av USB-kontakten, vel? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Er det ikke iPods som nekter å lade hvis den ikke finner en "iTunes-signatur" eller noe? Så en sak om det på slashdot for en stund siden, mener jeg.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg har ikke hatt noen problemer med min iTouch og Ubuntu 10.04. Det skal gå helt fint. Kan også synkroniseres med Rythmbox om ønskelig. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Takk for svar! Ser ut til at dette har vært et problem tidligere, men det burde jo være løst til nå. (Synkronisering vil jeg helst slippe -- kommer ikke til å ha musikk på netbooken, og dagene kan fort bli litt lange hvis jeg mister all musikken min midt i Sibir og har 100 timer igjen av en togtur ...) Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 min iPod ladder fint. bruker dockingstasjon. Shuffle g2. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Noen her som bruker Fedora? Prøvde meg på Linux igjen, da jeg har skaffet nytt hardware siden sist gang. Det jeg sliter med nå er at skjermkortet kjører på sinnsykt høy temperatur, konstant. Har forstått det slik at det ikke finnes ATI drivere, men at jeg kan prøve med open source drivere laget av vanlige folk. Men jeg klarer ikke finne noen... Og vil det være mulig å kjøre 2 skjermkort? Kjørte 2 kort (har 2 stykk HD 4890) sammen i Windows 7, hvor jeg aktiverte/deaktiverte Crossfire ved behov, 1 skjerm ved spilling, og 3 skjermer til vanlig bruk/mindre krevende spill. Kan jeg like så godt bare gi opp flere skjermkort på Fedora? Fungerer det i andre Distroer? Ubuntu (Canonical) og AMD er ihvertfall gode venner og Ubuntu har alltid tilgang på nyeste versjon av Catalyst ved release. Er usikker på om AMD har feature parity som nvidia mellom Windows og GNU/Linux, men vet ihvertfall at de har støtte for Crossfire-teknologien. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 http://www.phoronix...._item&px=ODMwNw På tide. Skjønner jo argumentet med stabilitet osv, men å gjøre enkelte unntak som her skulle vært gjort for lenge siden. Håper de følger på med mer programvare - typiske "desktop apps" kan nyte godt av dette. Nå har vel de fleste programleverandørene til Ubuntu PPA-er som lett kan legges til. Kan se for meg en feature i Ubuntu Software Center som tilbyr åpning av PPA-ene for de store applikasjonene som OpenOffice, Firefox, Evolution, Empathy og Wine (?). De har jo allerede massevis av programvare i sin egen brønn som de ikke gir support på selv, så det burde være en smal sak. I tillegg kan det etterhvert bli en trend at man kun trykker på en "get PPA"-knapp på utviklerens hjemmeside, og vips er det aktivert. Blant annet OMG! Ubuntu!-bloggen bruker denne funksjonen mye. Vil senke brukerterskelen MYE (men også sikkerheten).. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Da fant jeg løsningen (med litt hjelp fra #!-forumet). Oppgraderte til 0.10, da Ubuntu repositories kun hadde 0.7 inne. Kompilerte og hentet inn ny tint2rc, ga tilbake mine gamle innstillinger og satte strut_policy til none. Da er alt som det skal. :> 1 Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 0.7? den er jo ancient som faen, haha. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Hvorfor vil ikke Warcraft III kjøre under Wine, hvorfor trenger det patch, og hvorfor virker det ikke :( Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Fordi alt ikke kjører 100% gjennom wine. Samtidig endres wine hele tiden, noe som kan føre til at spill som fungerte før ikke fungerer lenger. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Noen her som bruker Fedora? Prøvde meg på Linux igjen, da jeg har skaffet nytt hardware siden sist gang. Det jeg sliter med nå er at skjermkortet kjører på sinnsykt høy temperatur, konstant. Har forstått det slik at det ikke finnes ATI drivere, men at jeg kan prøve med open source drivere laget av vanlige folk. Men jeg klarer ikke finne noen... Og vil det være mulig å kjøre 2 skjermkort? Kjørte 2 kort (har 2 stykk HD 4890) sammen i Windows 7, hvor jeg aktiverte/deaktiverte Crossfire ved behov, 1 skjerm ved spilling, og 3 skjermer til vanlig bruk/mindre krevende spill. Kan jeg like så godt bare gi opp flere skjermkort på Fedora? Fungerer det i andre Distroer? Ubuntu (Canonical) og AMD er ihvertfall gode venner og Ubuntu har alltid tilgang på nyeste versjon av Catalyst ved release. Er usikker på om AMD har feature parity som nvidia mellom Windows og GNU/Linux, men vet ihvertfall at de har støtte for Crossfire-teknologien. Takk for svar. Mulig det blir Ubuntu på seinere, fant ut noe som kanskje kan fungere i Fedora, hvis jeg bare får det til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå