Lycantrophe Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 @lycantrophe dersom du får permission denied, så har du gjort noe uten å gjøre chmod +x etterpå. banen må du nesten stå for selv. den kan ikke jeg vite noe om. går ut ifra du har montert hva enn som skal ligge på /media/...? dersom wine /media/Storage/Program\ Files/Spotify/spotify.exe virker, så virker /usr/local/bin/spotify óg, med mindre du har skrevet noe feil der. Har montert disken på /media, ja. Fikk ingen feilmelding på wine /media/~~, men skal prøve noen alternativer. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) @cyclo jeg kjører ikke noe skrivebordsmiljø. har dog et panel med systray-ikon-støtte (Amarok er for eksempel der), men får ikke noe Wine-greier der. kan ikke huske å ha hatt det noen gang. @Lycantrophe dersom wine /media/... virker, så vil ei tekstfil som sier wine /media/... også fungere. du må ha skrevet noe galt i fila ellnz. Endret 31. mai 2010 av aarolilja Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) @cyclo jeg kjører ikke noe skrivebordsmiljø. har dog et panel med systray-ikon-støtte (Amarok er for eksempel der), men får ikke noe Wine-greier der. kan ikke huske å ha hatt det noen gang. Ikke wine greier, men spotify-ikon. Dersom man ikke har systray så gir spotify i wine et vindu som heter "wine system tray" eller noe i den duren, som den legger spotify systray ikon inni, har man systray legges spotify ikonet inn i systray. Endret 31. mai 2010 av cyclo Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 aha, så det er ikke et wine systray-ikon, men et Spotify systray-ikon? da må dere nok lage et skript som dreper explorer.exe. lol. bruker ikke Spotify, så jeg kjenner ikke til problemet. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 men hvordan har du fått den dit i første omgang? er det ikke bare å reversere den prosessen? Som sagt, aner ikke hvordan jeg fikk den. Regner med den fulgte med wine-pakka. Jeg får også den. Regner nesten med at alle har den, bare at aarolilja ikke legger merke til den siden han kjører gnome (?). Om man kjører gnome-bloat vil det ikonet havne i taskbar, men om man kjører bare wm (openbox, stumpwm, el.) så får man det teite vinduet. Har ikke funnet noen måte å fjerne den på, ikke det at jeg har gått spesielt grunndig til verks, men irriterende er den. Edit: xkill klarer å ta knerten på vinduet, så jeg antar det går å mekke et lite skript som dreper vinduet automatisk etter oppstart av spotify. Jeg får ikke det vinduet når i fluxbox. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Funket da jeg logget inn som root og gjorde det da. (sudo funket ikke). Takk for hjelpen! Da var det bare tint2 igjen. Er så frekk at jeg spør en gang til: Noen som bruker tint2 som vet om den har støtte for always on top? Jeg kommer bare til å bruke 15% av skjermen min til den, og det er derfor kjedelig at den forskyver alle maximized-vinduer (som chromium) med 25 pixler. Hadde den vært always-on-top hadde problemet løst seg selv, tror jeg. Bruker Openbox om det skulle ha noe å si. Endret 31. mai 2010 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Nå har jeg installert Fedora 13 på Asus Eee'en min. Med btrfs og greier. Endelig en distro hvor pulseaudio tilsynelatende funker ut av boksen! Kun 0,7% CPU-usage ved avspilling av musikk, mot ~20% på denne maskinen tidligere.. lovende! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Noen andre som har problemer med at flash ikke vil spille av embed youtube-filmer eller kunne spole i youtube-filmer? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) Ja. Helt normalt. Varierer litt med hvilken Youtube-spiller som dukker opp. Den nye og fancy er innimellom litt mer medgjørlig enn den gamle. Det skjer oftest på HD. Edit: 64 bit Ubuntu med flash-nonfree. Endret 31. mai 2010 av endrebjo Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Bra at jeg ikke er alene ihvertfall. Er feilen på Adobe sin side? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Noen andre som har problemer med at flash ikke vil spille av embed youtube-filmer eller kunne spole i youtube-filmer? Hvilken plugin bruker du? Adobe Flashplugin eller f.eks Gnash? Se i din nettlesers plugin-liste. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Noen andre som har problemer med at flash ikke vil spille av embed youtube-filmer eller kunne spole i youtube-filmer? Har skrevet det ned et sted, husker ikke hvor jeg fant det på nettet: * Hit ALT+F2 and enter gksudo gedit /usr/lib/nspluginwrapper/i386/linux/npviewer add the following line BEFORE the last line of text export GDK_NATIVE_WINDOWS=1 Save. Restart any applications using flash Eller bruk Linux Mint :-P Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) har ingen problemer med flash (av den typen dere beskriver). bruker 10.0.45.2 multilib i Firefox 3.6.3. @Lycantrophe tror det er mulig, men har aldri brukt det. ville ikke auto-hide uansett være en mer elegant løsning? Endret 1. juni 2010 av aarolilja Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Har vurdert det, men trives ikke med at ting hopper opp og ned på skjermen. Har stort sett tenkt til å bruke den som monitor, ikke som launcher, så det å dra musen ned dit blir litt mye. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 personlig har jeg un/hide på ctrl-space. bruker den for å se hva klokka er, hvor mye prosent batteri jeg har igjen, hvilke program som er hvor, etc. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Men problemet med pixelforskyvning opptrer vel da også? Du bruker tint2? Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) se selv: Endret 1. juni 2010 av aarolilja Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 jepp. men jeg tar den bare frem for å f.eks kikke på klokka, og så fjerner jeg den. ctrl-space, ctrl-space. merker ikke noe til det. ser ihvertfall ikke på det som noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå