Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

@lycantrophe dersom du får permission denied, så har du gjort noe uten å gjøre chmod +x etterpå. banen må du nesten stå for selv. den kan ikke jeg vite noe om. går ut ifra du har montert hva enn som skal ligge på /media/...? dersom wine /media/Storage/Program\ Files/Spotify/spotify.exe virker, så virker /usr/local/bin/spotify óg, med mindre du har skrevet noe feil der.

Har montert disken på /media, ja. Fikk ingen feilmelding på wine /media/~~, men skal prøve noen alternativer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@cyclo jeg kjører ikke noe skrivebordsmiljø. har dog et panel med systray-ikon-støtte (Amarok er for eksempel der), men får ikke noe Wine-greier der. kan ikke huske å ha hatt det noen gang.

@Lycantrophe dersom wine /media/... virker, så vil ei tekstfil som sier wine /media/... også fungere. du må ha skrevet noe galt i fila ellnz.

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar

@cyclo jeg kjører ikke noe skrivebordsmiljø. har dog et panel med systray-ikon-støtte (Amarok er for eksempel der), men får ikke noe Wine-greier der. kan ikke huske å ha hatt det noen gang.

Ikke wine greier, men spotify-ikon. Dersom man ikke har systray så gir spotify i wine et vindu som heter "wine system tray" eller noe i den duren, som den legger spotify systray ikon inni, har man systray legges spotify ikonet inn i systray.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

men hvordan har du fått den dit i første omgang? er det ikke bare å reversere den prosessen?

Som sagt, aner ikke hvordan jeg fikk den. Regner med den fulgte med wine-pakka.

Jeg får også den. Regner nesten med at alle har den, bare at aarolilja ikke legger merke til den siden han kjører gnome (?). Om man kjører gnome-bloat vil det ikonet havne i taskbar, men om man kjører bare wm (openbox, stumpwm, el.) så får man det teite vinduet.

Har ikke funnet noen måte å fjerne den på, ikke det at jeg har gått spesielt grunndig til verks, men irriterende er den.

Edit: xkill klarer å ta knerten på vinduet, så jeg antar det går å mekke et lite skript som dreper vinduet automatisk etter oppstart av spotify.

Jeg får ikke det vinduet når i fluxbox.

Lenke til kommentar

Funket da jeg logget inn som root og gjorde det da. (sudo funket ikke).

Takk for hjelpen! Da var det bare tint2 igjen.

Er så frekk at jeg spør en gang til:

Noen som bruker tint2 som vet om den har støtte for always on top? Jeg kommer bare til å bruke 15% av skjermen min til den, og det er derfor kjedelig at den forskyver alle maximized-vinduer (som chromium) med 25 pixler. Hadde den vært always-on-top hadde problemet løst seg selv, tror jeg. Bruker Openbox om det skulle ha noe å si.

post-70302-1275338721,1053_thumb.png

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Ja. Helt normalt. Varierer litt med hvilken Youtube-spiller som dukker opp. Den nye og fancy er innimellom litt mer medgjørlig enn den gamle. Det skjer oftest på HD.

Edit: 64 bit Ubuntu med flash-nonfree.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med at flash ikke vil spille av embed youtube-filmer eller kunne spole i youtube-filmer?

Har skrevet det ned et sted, husker ikke hvor jeg fant det på nettet:

* Hit ALT+F2 and enter
    gksudo gedit /usr/lib/nspluginwrapper/i386/linux/npviewer
    add the following line BEFORE the last line of text
    export GDK_NATIVE_WINDOWS=1
    Save.
    Restart any applications using flash

Eller bruk Linux Mint :-P

Lenke til kommentar

har ingen problemer med flash (av den typen dere beskriver). bruker 10.0.45.2 multilib i Firefox 3.6.3.

@Lycantrophe tror det er mulig, men har aldri brukt det. ville ikke auto-hide uansett være en mer elegant løsning?

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...