Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
GNU/Linux-brukere lar seg ikke presse

Måtte SCO dø en sakte og smertefull død.

SCO sine dager er nok talte. De har ingen ting som selger. Deres operativsystemer er foreldede, både Unixware og OpenServer. Det er ikke SCO som driver UNIX videre, det er Sun som gjør det. Jeg håper SCO blir kjøpt opp av Sun og lagt ned. SCO med sitt idiotiske krav har ingen ting å fare med.

Lenke til kommentar

SCO sine dager er nok talte. De har ingen ting som selger. Deres operativsystemer er foreldede, både Unixware og OpenServer. Det er ikke SCO som driver UNIX videre, det er Sun som gjør det. Jeg håper SCO blir kjøpt opp av Sun og lagt ned. SCO med sitt idiotiske krav har ingen ting å fare med.

Tror det er Novell/IBM som overtar, om noe slikt skulle, skje, ikke Sun. Sun har jo Solaris og Java, de trenger ikke OpenServer, deres produkt er godt nok uten SCO.

Lenke til kommentar

Tror det er Novell/IBM som overtar, om noe slikt skulle, skje, ikke Sun. Sun har jo Solaris og Java, de trenger ikke OpenServer, deres produkt er godt nok uten SCO.

Det jeg mener, er at Sun da kan overta de fulle rettighetene på UNIX System V. SCO fortjener de ikke. Novell/IBM kommer ikke til å satse på UNIX, men Sun gjør det. Derfor er det de som bør overta de fulle UNIX-rettighetene som SCO i dag eier.

Lenke til kommentar
Det jeg mener, er at Sun da kan overta de fulle rettighetene på UNIX System V. SCO fortjener de ikke. Novell/IBM kommer ikke til å satse på UNIX, men Sun gjør det. Derfor er det de som bør overta de fulle UNIX-rettighetene som SCO i dag eier.

Sun har jo allerede rettighetene til Solaris, AT&T har rettighetene til Unixnavnet, skjønner ikke hvorfor Sun 'trenger' dette, ei heller hvorfor du vil blande Sun inn i en sak som i alle tilfeller omhandler IBM, Novell, SCO, og RedHat. Sun kan ikke få rettighetene av SCO, de må kjøpe fra Novell. IBM satser vel nok på AIX på deres Power-servere. Jeg tror det er bedre at Novell har rettighetene, enn at Sun har det. Siden Sun har et temmelig anstrengt forhold til GPL og GNU/Linux-leieren, og vi kan fort risikere enda en SCO-lignende sak. Bedre at Novell slår fast dette en gang for alle, og at IBM slår fast at det ikke er Unix-kode i Linux, og alles liv går videre.

Lenke til kommentar

Og her er mitt nettverk.

Spec's står i profilen min, utenom testmaskinen. Den har spec's som følger:

Dual PIII Xeon 667 MHz 256k cache 5V/12V

768 MB PC800 RDRAM

Gainward GF6200 256MB

10/100 Mbps nettverk fra Intel

Sony 16X/48X DVD-ROM

3.5" floppy

Systemdisk av ukjent størrelse (har ikke bestemt meg enda)

Edit: Firewall-maskinen har selvfølgelig internet-forbindelse. Den forbindelsen er da en 10 Mbps fastlinje, full duplex.

post-27-1126569423_thumb.jpg

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...