JonJ Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 GNU/Linux-brukere lar seg ikke presse Måtte SCO dø en sakte og smertefull død. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 GNU/Linux-brukere lar seg ikke presse Måtte SCO dø en sakte og smertefull død. SCO sine dager er nok talte. De har ingen ting som selger. Deres operativsystemer er foreldede, både Unixware og OpenServer. Det er ikke SCO som driver UNIX videre, det er Sun som gjør det. Jeg håper SCO blir kjøpt opp av Sun og lagt ned. SCO med sitt idiotiske krav har ingen ting å fare med. Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 GNU/Linux-brukere lar seg ikke presse Måtte SCO dø en sakte og smertefull død. SCO sine dager er nok talte. De har ingen ting som selger. Deres operativsystemer er foreldede, både Unixware og OpenServer. Det er ikke SCO som driver UNIX videre, det er Sun som gjør det. Jeg håper SCO blir kjøpt opp av Sun og lagt ned. SCO med sitt idiotiske krav har ingen ting å fare med. Tror det er Novell/IBM som overtar, om noe slikt skulle, skje, ikke Sun. Sun har jo Solaris og Java, de trenger ikke OpenServer, deres produkt er godt nok uten SCO. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 GNU/Linux-brukere lar seg ikke presse Måtte SCO dø en sakte og smertefull død. SCO sine dager er nok talte. De har ingen ting som selger. Deres operativsystemer er foreldede, både Unixware og OpenServer. Det er ikke SCO som driver UNIX videre, det er Sun som gjør det. Jeg håper SCO blir kjøpt opp av Sun og lagt ned. SCO med sitt idiotiske krav har ingen ting å fare med. Tror det er Novell/IBM som overtar, om noe slikt skulle, skje, ikke Sun. Sun har jo Solaris og Java, de trenger ikke OpenServer, deres produkt er godt nok uten SCO. Det jeg mener, er at Sun da kan overta de fulle rettighetene på UNIX System V. SCO fortjener de ikke. Novell/IBM kommer ikke til å satse på UNIX, men Sun gjør det. Derfor er det de som bør overta de fulle UNIX-rettighetene som SCO i dag eier. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 la Sun få SCO, tenk og kreve lisens for en kernel som har vært fri i 12/13år Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Det jeg mener, er at Sun da kan overta de fulle rettighetene på UNIX System V. SCO fortjener de ikke. Novell/IBM kommer ikke til å satse på UNIX, men Sun gjør det. Derfor er det de som bør overta de fulle UNIX-rettighetene som SCO i dag eier. Sun har jo allerede rettighetene til Solaris, AT&T har rettighetene til Unixnavnet, skjønner ikke hvorfor Sun 'trenger' dette, ei heller hvorfor du vil blande Sun inn i en sak som i alle tilfeller omhandler IBM, Novell, SCO, og RedHat. Sun kan ikke få rettighetene av SCO, de må kjøpe fra Novell. IBM satser vel nok på AIX på deres Power-servere. Jeg tror det er bedre at Novell har rettighetene, enn at Sun har det. Siden Sun har et temmelig anstrengt forhold til GPL og GNU/Linux-leieren, og vi kan fort risikere enda en SCO-lignende sak. Bedre at Novell slår fast dette en gang for alle, og at IBM slår fast at det ikke er Unix-kode i Linux, og alles liv går videre. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Kanskje verdt å nevne? Canal digital kjører Windows En tanke som slo meg: hva har det seg at monopolister holder sammen? canal digital(telenor) og microsoft windows liksom Endret 12. september 2005 av dabear Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 En tanke som slo meg: hva har det seg at monopolister holder sammen? canal digital(telenor) og microsoft windows liksom Like barn leker best Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Tipper f.eks de fleste Teletopia-abonnenter og ansatte bruker Windows også, så jeg er ikke sikker på at "like barn leker best" stemmer så veldig godt her. Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Mulig det, var ikke akkurat ment som et seriøst innlegg fra min side Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Hehe, det skjønte jeg jo. Jeg ga et uhøytidlig svar tilbake, så det er sagt Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Nokon andre som vil poste sitt nettverk? http://auduns.no/izte/iznet.png Ikke så fryktelig spennende, men det er vel igrunn ett greit nok oppsett for min del Liten leilighet har vi og, so go figure. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Slik ser mitt nettverk ut. Relativt lite og kjedelig, men har ikke så mange maskiner her lenger (står tre servere i kjelleren som støver ned pga. støy). Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Less is more (kanskje litt lite) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 (endret) Og her er mitt nettverk. Spec's står i profilen min, utenom testmaskinen. Den har spec's som følger: Dual PIII Xeon 667 MHz 256k cache 5V/12V 768 MB PC800 RDRAM Gainward GF6200 256MB 10/100 Mbps nettverk fra Intel Sony 16X/48X DVD-ROM 3.5" floppy Systemdisk av ukjent størrelse (har ikke bestemt meg enda) Edit: Firewall-maskinen har selvfølgelig internet-forbindelse. Den forbindelsen er da en 10 Mbps fastlinje, full duplex. Endret 13. september 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Ikke bra Jeg ser et FreeBSD-system. Har jeg rett? Lenke til kommentar
Tee_Kay Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Ikke bra Jeg ser et FreeBSD-system. Har jeg rett? Hehe ja, du har nok det. Lenke til kommentar
.... Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Slik ser mitt nettverk ut. Hva slags tegneprogram bruker du? Edit: Og dere andre? Endret 9. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 (endret) Ikke bra Jeg ser et FreeBSD-system. Har jeg rett? Hehe ja, du har nok det. Det ser ut til at den disken du bruker har problemer. Edit: her får du et fint oppsett av shellet ditt som du bruker (ser at du bruker csh/tcsh) Edit edit: ny versjon. .cshrc Endret 13. september 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå