cyclo Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 echo wine bane/til/spotify/Spotify.exe >> /usr/local/bin/spotiy;chmod +x /usr/local/bin/spotify så lager du en keybind. eller så skriver du bare spotify i terminalen/gmrun/bla/bla/bla. Eller, om du ønsker å ikke rote med bin kan du ganske enkelt putte denne i .bashrc: alias spotify='wine "c:\program files\spotify\spotify.exe"' Lenke til kommentar
hernil Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Har fått det for meg at .sh -script mer eller mindre tilsvarer .bat på Windows og at det er veien å gå hvis jeg enkelt vil montere en mappe på en annen maskin med sshfs. Har kommandoen som passer og det funker fra terminal. Nå vil jeg få det til med et script jeg kan dobbeltklikke på og gjerne slippe å ha passordet til maskinen som skal kobles til i klartekst. Noen enkel måte? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Først og fremst - takk aarolilja og cyclo. Banen det er snakk om her er den virtuelle C: til wine, sant? Tenker nemlig å bruke den installasjonen jeg allerede har til Windows (dualboot). Ender hvertfall med å få feilmeldingen: bash: /usr/local/bin/spotify: Permission denied. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 banen det er snakk om er banen hvor Spotify ligger. dersom du har installert det via Wine, vil det typisk ligge i ~/.wine/drive_c/Program\ Files/Spotify/ - kan jeg tenke meg til. grunnen til at du får permission denied er nok fordi du ikke har gjort chmod. prøv å gjøre ls -l /usr/local/bin/spotify. den skal (optimalt sett) spytte ut -rwxr-xr-x. dersom den ikkke gjør det, så får du gjøre chmod +x spotify. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Da var den biten riktig, men tror feilen skjer i kopieringen. Får: No such file or directory. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 hvilken kopiering? jeg har da ikke nevnt noen kopiering, så du får spesifisere litt, hehe. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 "echo wine bane/til/spotify/Spotify.exe >>" Denne? Kopiering blir kanskje feil. Hva blir da riktig? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Altså...bane/til/spotify må du selvsagt endre til den faktiske path til programmet, da. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 aha. har du lagt inn korrekt bane? prøv å kast på en exec fremfor wine. d.v.s. 'exec wine /bane/til/spotify'. husk å gjør chmod +x etterpå! Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Det har jeg da selvsagt gjort. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Finnes det noen måte å unngå "wine system tray" på? Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) hvordan får du et systray icon (antar at det er det du mener) fra Wine? Endret 31. mai 2010 av aarolilja Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Aner ikke. Jeg vil bare blir kvitt det, er jo dritstygt, og alltid i veien. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 men hvordan har du fått den dit i første omgang? er det ikke bare å reversere den prosessen? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 bash: /usr/local/bin/spotify: Permission denied. Sudo hjelper ikke. Tror ikke path til spotify skal være gal. Har en katalog med mellomrom, men tror jeg skal ha klart å løse det. /media/Storage/Program\ Files/Spotify/spotify.exe Noen som ser noe feil? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 men hvordan har du fått den dit i første omgang? er det ikke bare å reversere den prosessen? Som sagt, aner ikke hvordan jeg fikk den. Regner med den fulgte med wine-pakka. Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) @lycantrophe dersom du får permission denied, så har du gjort noe uten å gjøre chmod +x etterpå. banen må du nesten stå for selv. den kan ikke jeg vite noe om. går ut ifra du har montert hva enn som skal ligge på /media/...? dersom wine /media/Storage/Program\ Files/Spotify/spotify.exe virker, så virker /usr/local/bin/spotify óg, med mindre du har skrevet noe feil der. @senyor åja. da sliter du vel. kompiler Wine selv. eventuelt skift til et annet operativsystem, som ikke har en Wine-pakke som kludrer til panelet ditt, hehe. Endret 31. mai 2010 av aarolilja Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 (endret) men hvordan har du fått den dit i første omgang? er det ikke bare å reversere den prosessen? Som sagt, aner ikke hvordan jeg fikk den. Regner med den fulgte med wine-pakka. Jeg får også den. Regner nesten med at alle har den, bare at aarolilja ikke legger merke til den siden han kjører gnome (?). Om man kjører gnome-bloat vil det ikonet havne i taskbar, men om man kjører bare wm (openbox, stumpwm, el.) så får man det teite vinduet. Har ikke funnet noen måte å fjerne den på, ikke det at jeg har gått spesielt grunndig til verks, men irriterende er den. Edit: xkill klarer å ta knerten på vinduet, så jeg antar det går å mekke et lite skript som dreper vinduet automatisk etter oppstart av spotify. Endret 31. mai 2010 av cyclo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå