Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen :)

Jeg lurer på 2 ting:

- Hvordan få pause-knappen, neste sang-knappen og forigesang-knappen på tastaturet til og fungere i Spotify igjennom Wine?

- Forslag til program for og skifte bakgrunn hvert 10. sekund slik som i Windows 7? Noen snakket om et script som gjorde nettopp dette. Jeg er ikke noen programmeringsfyr så viss noen kunne hjelpet meg så hadde jeg vert takknemlig.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil ha noen paneler ser jeg ikke poenget med å bruke Gnome.

Er ca. 3 dager siden jeg begynte med Linux så jeg vet ikke så mye om alternativene og jeg tror heller ikke at jeg gidder og bevege meg over på andre skrivebordsmiljø en Gnome med det første ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Finnes det noen måte å få rythmbox til å importere musikk fra en "windows-arbeidsgruppe"?

Lenke til kommentar

Jeg regner med du mener en mappe du har delt på en pc i den. I tilfelle: Ja. Og om det er riktig: Hvordan i all verden fant du på den beskrivelsen der? :p

Hvis du alltid er koblet til samme nettverket som samba.sharen (den delte mappen på windowsmaskinen) kan du velge å montere mappen i det lokale filsystemet med enten cifs eller sshfs.

Jeg tror ikke rhythmbox har innebygd samba-støtte.

Lenke til kommentar

Yo. Etter mye om og men (og tidligere poster her i forumet) har jeg jo omsider klart å få min (ok, damas) Canon MP110 til å funke for meg i Ubuntu. Men når jeg f.eks. skal printe ut et kompendium i PDF el. kan det ofte være at det er fullt av bilder og farger som ikke er relevant og som jeg helst vil luke vekk. Eller kanskje er oppløsningen på PDF-en unødvendig høy. Derfor har jeg prøvd å finne en måte å redusere kvaliteten på utskriften og fjerne fargene for å spare tid og blekk (begge er som kjent ekvivalenter for penger), men jeg finenr ingenting om det på nett. Det er ingen valg som gir denne muligheten i print-menyen. Kan gjøre mye annet, men ikke noe av det kanskje mest elementære..

Finnes det en løsning på dette problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...