cmyrland Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Da vil du ha OpenBox eller noe sånt. Gnome MÅ ha minst ett panel. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Kan jo autoskjule det da, men blir ikke det samme. Takk for informasjonen uansett! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 http://www.zdnet.com/blog/education/9000-pcs-in-swiss-schools-going-linux-only/1615 Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Hei igjen Jeg lurer på 2 ting: - Hvordan få pause-knappen, neste sang-knappen og forigesang-knappen på tastaturet til og fungere i Spotify igjennom Wine? - Forslag til program for og skifte bakgrunn hvert 10. sekund slik som i Windows 7? Noen snakket om et script som gjorde nettopp dette. Jeg er ikke noen programmeringsfyr så viss noen kunne hjelpet meg så hadde jeg vert takknemlig. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Installer programmet drapes, fins i pakkebrønnen. For bakgrunnsbildehåndteringa altså. Endret 22. mai 2010 av Xecuter Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Takk Xecuter, fungerte perfekt! Minste bytteinterval var 5 minutt, og i Windows 7 hadde jeg det på 10 sekund, men det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Noen andre som ikke får KeePass i Linux Mint til og fungere? Selve programmet fungerer, men auto-type fungerer ikke, og ja, jeg har prøvd og endre tastekombinasjon. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) I Linux Mint er det bare 1. panel, og det er det jeg prøver og fjerne. Jeg vil altså ikke ha noen paneler. Hvis du ikke vil ha noen paneler ser jeg ikke poenget med å bruke Gnome. Endret 22. mai 2010 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Hvis du ikke vil ha noen paneler ser jeg ikke poenget med å bruke Gnome. Er ca. 3 dager siden jeg begynte med Linux så jeg vet ikke så mye om alternativene og jeg tror heller ikke at jeg gidder og bevege meg over på andre skrivebordsmiljø en Gnome med det første Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 http://www.zdnet.com...linux-only/1615 Nyhet fra 2008? Hadde vært kult med en oppfølgingssak med hvor fornøyde de var etc. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Finnes det noen måte å få rythmbox til å importere musikk fra en "windows-arbeidsgruppe"? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Jeg regner med du mener en mappe du har delt på en pc i den. I tilfelle: Ja. Og om det er riktig: Hvordan i all verden fant du på den beskrivelsen der? Hvis du alltid er koblet til samme nettverket som samba.sharen (den delte mappen på windowsmaskinen) kan du velge å montere mappen i det lokale filsystemet med enten cifs eller sshfs. Jeg tror ikke rhythmbox har innebygd samba-støtte. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Yo. Etter mye om og men (og tidligere poster her i forumet) har jeg jo omsider klart å få min (ok, damas) Canon MP110 til å funke for meg i Ubuntu. Men når jeg f.eks. skal printe ut et kompendium i PDF el. kan det ofte være at det er fullt av bilder og farger som ikke er relevant og som jeg helst vil luke vekk. Eller kanskje er oppløsningen på PDF-en unødvendig høy. Derfor har jeg prøvd å finne en måte å redusere kvaliteten på utskriften og fjerne fargene for å spare tid og blekk (begge er som kjent ekvivalenter for penger), men jeg finenr ingenting om det på nett. Det er ingen valg som gir denne muligheten i print-menyen. Kan gjøre mye annet, men ikke noe av det kanskje mest elementære.. Finnes det en løsning på dette problemet? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 System->administrasjon->skrivere, egenskapere for printeren det gjelder. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Tips til (fullverdige) distroer som kan kjøre på 128mb ram ønskes. Har prøvd flere gamle distroer som fungerte tidligere, men repositories er jo i beste fall broken. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Det spørs litt hva du mener med fullverdig, men jeg vil tro arch+lxde (evt med openbox, men da blir det jo mindre fullstendig, siden du må ordne panel osv selv) kan klare det kravet. Skal teste her. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Hva med: Slackware, Puppy Linux, SLAX, DSL, Tiny Core Linux, VectorLinux ? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Puppy og dsl mangler mye for å være det jeg kaller fullverdige. Arch klarer ikke å starte på den pcen av ukjent grunn. Skal se på slack-distroene Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Mulig du finner hjelp i dette google-søket http://www.google.no/search?client=opera&rls=en&q=what+distro+with+128mb+ram?&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 De fleste svarene er mellom 5 og 10 år gamle, og ikke så veldig spennende, da de fleste distroene på den tiden kjørte fint på pcen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå