Bytex Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 De samme folkene som alltid mener dette vil nok motstride testen på alle mulige måter. De liker ikke å få myten sin ødelagt. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Virket på meg som om Arch virkelig løper ifra på eldre maskinvare. Kanskje fordi arch by default gjør mindre i bakgrunnen, jeg vet ikke. Endret 19. mai 2010 av Lycantrophe Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg liker at de har satt den i "stock" konfigurasjon med Arch. Det finnes jo ikke noe sånt. Eneste med den testen jeg synes var dårlig, var at de ikke prøvde å kjøre den ene testen igjen med compiz skrudd på i arch. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Ehm, måling av oppstartstid mangler på Arch vs Ubuntu? Og du skulle ha hivd inn en liste over hva de hivde inn. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 De glemte å teste farta på pakkebehandleren Er det noen pakkebehandler som slår pacman på fart? Lenke til kommentar
Noble Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Er Arch virkelig raskere enn Ubuntu? Det vil jeg påstå, spesiellt siden det på 32-bit siden er Ubuntu i386 vs Arch i686. Kernelene til x64-utgavene av begge er vel nokså like i utgangspunktet. Det er også flere andre ting som gjør Arch potensiellt raskere, bla ekstremt høy terskel for patching (nesten som i Slackware). Administrasjonsmessig holder jeg også en knapp på Arch. Anbefaler at du leser følgende lille nettside. http://wiki.archlinux.org/index.php/The_Arch_Way Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Enig i at det hadde vært interessant å se tallene for i{3,6}86, men 32-bit arkitektur er mindre og mindre relevant. @rocknrolf77: Jeg syns ikke pacman er så rask, egentlig. apt er ihvertfall ikke treg, den er blant de raskere. Sist jeg brukte pacman var det veldig forskjell i ytelse etter hvilket filsystem man hadde på /var. Mulig ting har blitt litt forbedret - og at ext4 gjør ting en del kjappere, men den gang var den ihvertfall ganske treg (ext3). Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Og på hvilke servere man er syncet mot. Pacman har jo powerpill-fordelen og, hvertfall for store nedlastinger. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Er litt ny på Linux så jeg leter etter et par programmer, har Linux Mint 9 x64. - Jeg leter etter et program som kan lese NFO filer, gedit viser filene feil noen ganger. Jeg brukte Damn NFO Viewer når jeg brukte Windows, så noe lignende hadde passe meg fint. - I Windows 7 så var det en instilling som gjorde at bakgrunnen endret seg hvert 5. minutt eller hvert 10. minutt, finnes det et slikt program til Linux? - Pidgin er standard IM-klient i Linux Mint, men jeg liker ikke den. Den blir litt for enkel for meg, den greier ikke og vise "custom smileys" engang. Har dere noen forslag til litt mer avanserte IM-klienter til Linux? Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 - I Windows 7 så var det en instilling som gjorde at bakgrunnen endret seg hvert 5. minutt eller hvert 10. minutt, finnes det et slikt program til Linux? Dette kan enkelt gjøres med vanlige script Bruker det selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 - Pidgin er standard IM-klient i Linux Mint, men jeg liker ikke den. Den blir litt for enkel for meg, den greier ikke og vise "custom smileys" engang. Har dere noen forslag til litt mer avanserte IM-klienter til Linux? Emesene burde dekke dine behov.. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Dette kan enkelt gjøres med vanlige script Bruker det selv. Kan du forklare litt nermere? Jeg er ganske noob innen Linux. Har funnet en grei NFO leser nå, så trenger ikke forslag der. Skal teste Emesene og komme med tilbakemelding, takk for forslag Freebird Edit: Noen som vet hvordan du kan resete en terminal? Når jeg bruker en terminal også starter jeg et program inne i terminalen også avslutter jeg programmet, så reagerer den ikke på nye kommandoer jeg skriver inn. Edit2: Noen som vet hvordan du kan fjerne det nederste panelet i Linux Mint? Endret 21. mai 2010 av Pizzaen Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Edit: Noen som vet hvordan du kan resete en terminal? Når jeg bruker en terminal også starter jeg et program inne i terminalen også avslutter jeg programmet, så reagerer den ikke på nye kommandoer jeg skriver inn. Edit2: Noen som vet hvordan du kan fjerne det nederste panelet i Linux Mint? Det med terminalen hørtes rart ut. Prøv Ctrl-C. Å fjerne panelet burde bare være å høyreklikke - fjern panel? Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Edit: Noen som vet hvordan du kan resete en terminal? Når jeg bruker en terminal også starter jeg et program inne i terminalen også avslutter jeg programmet, så reagerer den ikke på nye kommandoer jeg skriver inn. Edit2: Noen som vet hvordan du kan fjerne det nederste panelet i Linux Mint? Det med terminalen hørtes rart ut. Prøv Ctrl-C. Å fjerne panelet burde bare være å høyreklikke - fjern panel? CTRL-C fungerte, takk Når jeg høyreklikker på panelet kommer det opp "Slett dette panelet", men det er grått og går ikke an og klikke på. Edit: Jeg greide og fjerne panelet, jeg lagde enda et panel (som jeg ikke har peiling på hvor la seg henn) også da var ikke "slett dette panelet" grått lenger. Endret 21. mai 2010 av Pizzaen Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 cp-nilsen: Lite tips dersom du starter vindusapplikasjoner fra kommandolinjen: Legg til en & for å starte applikasjonen i sitt eget scope som en background process. Da kan du med en gang bruke terminalen igjen. firefox& Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 pidgin viser custom smileys uten noen problemer. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 pidgin viser custom smileys uten noen problemer. Den gjorde ikke det i Windows, men kan sjekke det ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Ah, koser meg med Ubuntu 10.04 for øyeblikket og jeg må si at det er en ren glede å bruke det. Har enda ikke hatt noen problemer med noenting til forskjell fra hva jeg hadde med 9.10 (grunnen til at jeg byttet til Windows igjen). Nå funker dual-screen uten problemer, oppløsningen fucker seg ikke hver gang jeg skrur den av, lyden fungerer på alle områder, ingenting lagger og Compiz er genialt. Nå må jeg bare finne meg noen fantastiske themes, icons og slikt så skal jeg virkelig herje. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Edit: Noen som vet hvordan du kan resete en terminal? Når jeg bruker en terminal også starter jeg et program inne i terminalen også avslutter jeg programmet, så reagerer den ikke på nye kommandoer jeg skriver inn. Edit2: Noen som vet hvordan du kan fjerne det nederste panelet i Linux Mint? Det med terminalen hørtes rart ut. Prøv Ctrl-C. Å fjerne panelet burde bare være å høyreklikke - fjern panel? CTRL-C fungerte, takk Når jeg høyreklikker på panelet kommer det opp "Slett dette panelet", men det er grått og går ikke an og klikke på. Edit: Jeg greide og fjerne panelet, jeg lagde enda et panel (som jeg ikke har peiling på hvor la seg henn) også da var ikke "slett dette panelet" grått lenger. Du må ha minst ett panel i Gnome, derfor kan du ikke slette det. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Edit: Noen som vet hvordan du kan resete en terminal? Når jeg bruker en terminal også starter jeg et program inne i terminalen også avslutter jeg programmet, så reagerer den ikke på nye kommandoer jeg skriver inn. Edit2: Noen som vet hvordan du kan fjerne det nederste panelet i Linux Mint? Det med terminalen hørtes rart ut. Prøv Ctrl-C. Å fjerne panelet burde bare være å høyreklikke - fjern panel? CTRL-C fungerte, takk Når jeg høyreklikker på panelet kommer det opp "Slett dette panelet", men det er grått og går ikke an og klikke på. Edit: Jeg greide og fjerne panelet, jeg lagde enda et panel (som jeg ikke har peiling på hvor la seg henn) også da var ikke "slett dette panelet" grått lenger. Du må ha minst ett panel i Gnome, derfor kan du ikke slette det. I Linux Mint er det bare 1. panel, og det er det jeg prøver og fjerne. Jeg vil altså ikke ha noen paneler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå