Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med de proprietære driverne til AMD og nvidia får du ikke noe ytelsestap å snakke om lenger. Compiz er jo på plass allerede i f.eks. ubuntu og sørger for smidige og fine animasjoner ved åpning/lukking av vinduer etc, men ikke overdrevet mye. Slenger du inn ccsm har du full kontroll over alt som skjer og kan pimpe opp faenskapet til du nesten kveles, men det er stort sett bare morsomt å leke med en kort stund. De fleste defaulter tilbake til minimalistiske settings ganske snart da det ikke gir noen spesiell produktivitetsøkning, snarere tvert i mot.

Lenke til kommentar

Jeg lurer bare på hva menyen på bildet nedenfor heter? :)

Hadde vært en ganske heavy menu om det hadde vært en meny :p (håper ikke det var det du tenkte på da det var påkrevd noe redigering for å vise alle samtidig)

Menyene er som følger starter øverst til venstre, deretter nederst til venstre:

Øverst: Menu Bar, Main Menu

Nederst: Gnomenu, Slab (det vinduet i midten tilhører denne menyen) og Mint Menu

Hvem av dem er det du tenkte på?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Er dette Compiz-greiene noe vits å installere hvis man ikke bruker masse desktops? Skape masse treghet bare for å kunne kikke på en kube med desktopene på liksom?
Beskrivelsen for utseendevalgene oppsummerer det ganske greit.

post-30930-1274204727,8004_thumb.png

Compiz er installert by default. Mer avansert Compiz-shit og konfigurasjonsmuligheter må du installere selv.

Edit: Jeg fant forøvrig en ganske morsom tastekombinasjon forleden dag. Meta/Windows + muse-scroll har en ganske kul X/Compiz-funksjon. Ikke nødvendigvis så fryktelig nyttig for meg, men jeg var overrasket over hvor kjapt og effektiv den fungerer.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar

Sett at jeg vil prøve ut KDE 4.4 istedet for Gnome på min nyinstallerte ubuntu 10.04. Så går jeg i Synaptic Package Manager, scroller nedover lista og finner dette:

Hva i allverden er det jeg skal merke og installere? Er jo 1000 pakker her..

post-11520-1274205738,8609_thumb.png

Lenke til kommentar

Sett at jeg vil prøve ut KDE 4.4 istedet for Gnome på min nyinstallerte ubuntu 10.04. Så går jeg i Synaptic Package Manager, scroller nedover lista og finner dette:

Søk etter kubuntu-desktop.

Om du ikke er redd for tastekombinasjonen Ctrl+Alt+t så kan du kopiere følgende inn i vinduet som dukker opp:

sudo apt-get install kubuntu-desktop

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Gå på Rediger -> Merk pakke etter oppgave -> Kubuntu Desktop.

Lenke til kommentar

Hvilken av de? er jo fem forskjellige i tillegg til standardmenyen der..

Noen som kjenner den som er i midten der? Browse applications-greia? Så etter application browser både i synaptic og ubuntu software centre, men fant ingenting. :|

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Hadde vært en ganske heavy menu om det hadde vært en meny :p (håper ikke det var det du tenkte på da det var påkrevd noe redigering for å vise alle samtidig)

Nederst: Gnomenu, Slab (det vinduet i midten tilhører denne menyen) og Mint Menu

Glemte jo helt og skrive hvilken av de jeg lette etter :p Det var den nederst til venstre jeg mente ja, Gnomenu. Takker :)

Lenke til kommentar

Glemte jo helt og skrive hvilken av de jeg lette etter :p Det var den nederst til venstre jeg mente ja, Gnomenu. Takker :)

Bare hyggelig det. Forsovidt kan det hende du må legge til ppa:gnomenu-team/ppa i Software Sources, husker ikke om det var lagt til eller ikke i 10.04.

https://launchpad.net/~gnomenu-team/+archive/ppa

Ellers var alle de andre medfølgende i pakkebrønnene bortsett fra MintMenu som jeg måtte hente fra Mint sine pakkebrønner.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...