Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Jeg kjører secure erase på min SSD etter noen mnd. bruk. Bruker da Parted Magic til det formålet.

https://ata.wiki.kernel.org/index.php/ATA_Secure_Erase#Step_1_-_Make_sure_the_drive_Security_is_not_frozen:

Kjørte hdparm fra slackware, funket fint det :) Måtte sette disken i ACHI-mode i BIOS, om den sto til IDE låse BIOS den til "frozen".

Takk. Husker du alle kommandoene? Eller har du lagret de i en tekstfil? :)

Tja, hdparm -I for å finne ut om disken var "frozen", skal stå "not frozen", ikke "frozen".

Så var det hdparm --secure-erase /dev/X eller noe slik, sjekk man entryen på --secure-erase

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde sansen for det random-man-scriptet, burde nok vært med jeg også :)

NRKs WebTV fungerte en stund med totem i firefox i 9.10 hos meg, men de siste månedene så har totem fryst seg her, burde vel sendt feilrapport.

De fleste har vel fått med seg The Huble Indie Bundle, som er et unikt tilbud der du får kjøpe spillene World of Goo, Aquaria, Gish, Lugaru HD og Penumbra Overture for det beløpet du selv ønsker, og du får selv velge om pengene skal gå til veldedighet eller utviklerene, eller fordeling mellom disse. Tilbudet går snart ut.

Hva synest dere er et greit beløp?

Lenke til kommentar

Det blir interessant om vi får vite hvor stor del av inntektene til the Humble Indie Bundle som går til utviklerene. Jeg tror nok at utviklerene vil sitte igjen med et ganske brukbart beløp, som vil være fortjent. Husk at flertallet av de som har kjøpt denne pakken ellers ikke ville kjøpt spillene, og dermed er det ikke tapte inntekter men ekstrainntekter for utviklerene.

Lenke til kommentar

Jeg gikk for $10. Over snittet, og iom at jeg hadde to av dem fra før så...

Tok fordelingen (ca.)

----------------- Utviklere

----------EFF

----- Den andre greia med noe med barn. :p

Dere andre?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Noen som har et lurt forslag på dette problemet?

Har innstallert Ubunru 10.04 på min MSI Wind U100. Uansett hvor mye/lite batteri som er igjen når jeg tar ut laderen, så sier den at batterikapasiteten er kritisk, og går i dvale-/hvilemodus med en gang! Var null problem på 9.10....

Forslag?

EDIT: Et til, hver gang jeg rebooter så er vinduskantene borte.. Hvordan fikser jeg det? Nå må jeg inn på "utseende" bytte mellom "normal" og "ingen" effekter. Da kommer de tilbake..

Endret av _Ferrari_
Lenke til kommentar

EDIT: Et til, hver gang jeg rebooter så er vinduskantene borte.. Hvordan fikser jeg det? Nå må jeg inn på "utseende" bytte mellom "normal" og "ingen" effekter. Da kommer de tilbake..

prøv med

metacity --replace

Endret av Marsan
Lenke til kommentar

Noen som har et lurt forslag på dette problemet?

Har innstallert Ubunru 10.04 på min MSI Wind U100. Uansett hvor mye/lite batteri som er igjen når jeg tar ut laderen, så sier den at batterikapasiteten er kritisk, og går i dvale-/hvilemodus med en gang! Var null problem på 9.10....

Forslag?

Har samme problem med "batterikapasiteten" på MSI Wind U100. I 9.10 var det en del problemer med baklys på LCD, kuttet like gjerne ut hele HAL. Så vidt jeg forstår er ikke HAL med i 10.04..

Er dog ikke meg som bruker maskinen til vanlig, så driter litt i det :p

Lenke til kommentar

2 ting: -(dere har sikkert fått føre (se) dette spm. før)Passer Ubuntu seg til en Asus Eee pc (netbook)? ev. hvilken distribusjon vil dere anbefale?

- Og, er det mulig å installere linux fra en ekstern harddisk som har flere filer enn bare linux bildet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...