duckers Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Kan det bli mer integrert enn dette? Er du ikke fornøyd med klienten er det bare å lage en ny en Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 (endret) Despotify er fint det, men det er ikke alle som er så "hardcore" at de ønsker å bruke en tekstbasert klient. Når jeg først begynte å bruke linux, brukte jeg mye terminal og andre kommandolinje-baserte verktøy, men etterhvert som tiden har gått merker jeg at jeg går mer og mer tilbake til samme bruksmønster som jeg hadde i windows. Et tilbakesteg sier du? Kanskje, men samtidig så er det litt befriende å slippe å sette av mye tid for å sette seg inn i nye programmer.. Edit: Dessuten krever Despotify et premium-abbonement. Jeg har ingen problemer med å betale for premium, men da vil jeg ha full utnytte av det. Altså Linux-klient også må jeg skaffe meg en Android telefon.. Endret 2. mai 2010 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Freebird, du kan få kjøpe magicen min Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Joda fungerer gjør den jo, men søkefeltet er fortsatt delt i to, ikonet ser stygt ut i "notification area" alle fonter er tilsynelatende MS-fonter og blir dermed seende veldig "kantete" ut. Dessuten kan man ikke importere lokale filer grunnet problemer med kodeker. De har jo fått laget klienter til Windows, Mac OSX, Iphone og Android, det er vel på tide at linux vektlegges etterhvert? Ja, altså, når OSX og Android er dekket burde det jo være en smal sak å ta det siste steget for å få native desktop-linux-støtte. Synes Spotify-utviklerne gjør en ganske dårlig jobb mtp utvikling av produktet. Hvor er f.eks. støtten for Squeezebox? GNU/Linux-integrasjon? jre-utgave for "dumme" mobiler? Støtter ikke Squeezebox heller nei? Da blir det ikke Linux på meg i denne omgang.. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Du kan som sagt stort sett bruke Spotify problemfritt gjennom Wine. Jo flere som bruker det og presser på for en native klient, jo større er sjansen for at det kommer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Freebird, du kan få kjøpe magicen min Hehe ... Tror jeg heller tar sikte på å kjøpe en Deisre.. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Jeg kjører secure erase på min SSD etter noen mnd. bruk. Bruker da Parted Magic til det formålet. https://ata.wiki.kernel.org/index.php/ATA_Secure_Erase#Step_1_-_Make_sure_the_drive_Security_is_not_frozen: Kjørte hdparm fra slackware, funket fint det Måtte sette disken i ACHI-mode i BIOS, om den sto til IDE låse BIOS den til "frozen". Lenke til kommentar
b-real Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Hei! Lenge siden eg har brukt Linux nå (noen år), men tenkte å kanskje legge det igjen igjen nå snart. Husker eg hadde mye problemer med ATI skjermkortet da. Hvordan er det nå? Og kan eg kjøre Spotify smertefritt feks? Tror ikke det er noen andre programm eg er avhengig av. Har et trådløst nettverskort også. Må eg knote for å få det til eller funker det med en gang? Det spørs litt på hva slags kort du har og hvilke drivere du benytter deg av. Jeg er stuck med et 3780x2-kort der nyeste driverne framproduserer et JÆVELSTYGT vannmerke som vises over alt, til og med i fullscreen når en ser film. Så har du et gammelt kort (jeg syns ikke det er gammelt men i IT-verdene er det vel gammelt ) kort så må du kanskje knote litt med å få driverne til å fungere dessverre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 For oss som ønsker oss en native Spotify-klient til Linux: http://getsatisfaction.com/spotify/topics/native_linux_support_would_be_great Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Finnes mange slike tråder der. Jeg subscriber på minst to allerede. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Får jeg installert Ubuntu 10.04 på hdd via Wmware? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Ja. Men siden dette er den frie kafeen så får du gjort det med VirtualBox også. 1 Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Hehe, joa stemmer det. Fortrekker likevel den ikke-frie versjonen her. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Feil svar. Nå trenger vi en minusknapp her. 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Hvorfor foretrekke vmware foran virtualbox? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Ja. Men siden dette er den frie kafeen så får du gjort det med VirtualBox også. De siste par dagene har jeg lekt mye med QEMU/KVM og det er nå min nye favoritt-virtualisering. Jeg har nå spolt opp et image som kjører en CPU-sulten applikasjon på fire forskjellige hoster bare ved bruk av en terminal, scp, aptitude, ln og sshfs. Så har jeg virt-manager på arbeidstasjonen tilkoblet alle QEMU-instansene som jeg kan kalle opp med ssh -X fra en hvilken som helst terminal. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 ssh -X? Bruker du ikke bare virt-manager sin egen tilkobling mot alle serverene altså? Du kan jo legge opp alle xen/kvm hostene direkte i virt-manager. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Hvordan funker disse Ubuntu One-greiene? Får ikke synca noe for fem øre.. det skjer null og niks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå