Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Despotify er fint det, men det er ikke alle som er så "hardcore" at de ønsker å bruke en tekstbasert klient. Når jeg først begynte å bruke linux, brukte jeg mye terminal og andre kommandolinje-baserte verktøy, men etterhvert som tiden har gått merker jeg at jeg går mer og mer tilbake til samme bruksmønster som jeg hadde i windows. Et tilbakesteg sier du? Kanskje, men samtidig så er det litt befriende å slippe å sette av mye tid for å sette seg inn i nye programmer.. :)

Edit: Dessuten krever Despotify et premium-abbonement. Jeg har ingen problemer med å betale for premium, men da vil jeg ha full utnytte av det. Altså Linux-klient også må jeg skaffe meg en Android telefon.. :)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Joda fungerer gjør den jo, men søkefeltet er fortsatt delt i to, ikonet ser stygt ut i "notification area" alle fonter er tilsynelatende MS-fonter og blir dermed seende veldig "kantete" ut. Dessuten kan man ikke importere lokale filer grunnet problemer med kodeker. De har jo fått laget klienter til Windows, Mac OSX, Iphone og Android, det er vel på tide at linux vektlegges etterhvert? :)

Ja, altså, når OSX og Android er dekket burde det jo være en smal sak å ta det siste steget for å få native desktop-linux-støtte. Synes Spotify-utviklerne gjør en ganske dårlig jobb mtp utvikling av produktet. Hvor er f.eks. støtten for Squeezebox? GNU/Linux-integrasjon? jre-utgave for "dumme" mobiler?

Støtter ikke Squeezebox heller nei? Da blir det ikke Linux på meg i denne omgang..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Freebird, du kan få kjøpe magicen min :D

Hehe ... Tror jeg heller tar sikte på å kjøpe en Deisre.. :)

Lenke til kommentar

Hei! Lenge siden eg har brukt Linux nå (noen år), men tenkte å kanskje legge det igjen igjen nå snart. Husker eg hadde mye problemer med ATI skjermkortet da. Hvordan er det nå? Og kan eg kjøre Spotify smertefritt feks? Tror ikke det er noen andre programm eg er avhengig av. Har et trådløst nettverskort også. Må eg knote for å få det til eller funker det med en gang? :p

Det spørs litt på hva slags kort du har og hvilke drivere du benytter deg av.

Jeg er stuck med et 3780x2-kort der nyeste driverne framproduserer et JÆVELSTYGT vannmerke som vises over alt, til og med i fullscreen når en ser film. Så har du et gammelt kort (jeg syns ikke det er gammelt men i IT-verdene er det vel gammelt :p) kort så må du kanskje knote litt med å få driverne til å fungere dessverre.

Lenke til kommentar

Ja. Men siden dette er den frie kafeen så får du gjort det med VirtualBox også.

De siste par dagene har jeg lekt mye med QEMU/KVM og det er nå min nye favoritt-virtualisering. Jeg har nå spolt opp et image som kjører en CPU-sulten applikasjon på fire forskjellige hoster bare ved bruk av en terminal, scp, aptitude, ln og sshfs. Så har jeg virt-manager på arbeidstasjonen tilkoblet alle QEMU-instansene som jeg kan kalle opp med ssh -X fra en hvilken som helst terminal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...