rocknrolf77 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 SCO-saken illustrerer jo litt av problemet med rettssystemet i statene. Sålenge noen har penger til å mate advokatene, kan saken holdes i gang i det uendelige. Dvs., som NgZ påpeker, at selskapet som må forsvare seg får tilsvarende advokatutgifter, som sannsynligvis kan oppnå høyere summer enn lisenskostnadene i seg selv. Har de sagt om det gjelder linux kjerna eller htc's sense? Hvis det er linux de sikter til igjen er jo ikke akkurat advokattroppen til Google, IBM etc. liten heller. Lommeboka deres er jo og nærmere bunnløs lik microsoft sin. Får håpe det blir en rettsak ut av dette til slutt, så vi slipper mer av dette tullet fra ms sin side. Google har ihvertfall vist at de synes prinsippet er viktig ved å trekke seg ut av kina, selv om det medfører tap. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Men ikke viktig nok til at de tilbød seg å kjøre saken for HTC, selv om det var funksjoner Android MS gikk til sak mot HTC for. Da hadde de vel neppe lagt seg på rygg så fort. Skjønt, de kan jo være MS truet med å ikke lisensiere WinMo til dem lenger, og da gir vel HTC seg uansett hvor mye advokatstøtte de kunne fått. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Prøvde for første gang Ubuntu Music Store. Imponert, noen som vet om jeg kan laste ned sangene til serveren min? Liker å ha lokal kopi Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Du kan laste ned sangene så mange ganger du vil. De legger seg i kjøpt musikk i ubuntu ONE. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hvilken linux-distro er best til spill? Tenkte jeg kanskje kan få noe mer fps enn i Windows på enkelte spill. Maskinvaren kan dere se på profilen min om det har noe betydning, er for det meste Nvidia grafikk. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Med mindre du har spill som faktisk kjører i linux er det best å bare holde seg unna. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Mange av de spillene jeg spiller har egen linux-versjon (f.eks Warsow). Vil de likevel kjøre best i Windows på en PC med 768MB-1,5GB RAM og Nvidia grafikk? Mener å ha hørt at også noen Windows-spill kjører bedre i Wine pga. bedre minnebruk. For de spillene som kjører best i Windows (sikkert de fleste av spillene) så har jeg enda Windows XP i dualboot. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg har satt opp tsocks og ssh slik at all trafikk fra laptopen blir tunnelert gjennom serveren. Problemet er at DNS bruker UDP, som fører til at alle DNS lookups kan sniffes i klartekst på random nettverk. Finnes det løsninger for slikt, vet at du kan tvinge Firefox til å slå opp DNS gjennom proxy, men skulle gjerne hatt en system wide løsning. Lenke til kommentar
Noble Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Jeg har satt opp tsocks og ssh slik at all trafikk fra laptopen blir tunnelert gjennom serveren. Problemet er at DNS bruker UDP, som fører til at alle DNS lookups kan sniffes i klartekst på random nettverk. Finnes det løsninger for slikt, vet at du kan tvinge Firefox til å slå opp DNS gjennom proxy, men skulle gjerne hatt en system wide løsning. Har en teoretisk løsning på denne DNS-leaken, men det føles som et stygt hack og går som følger, 1) Installer en DNS-server som støtter lookups over TCP på den lokale maskinen 2) Kjør DNS-serveren gjennom tsocks Ser ut som om MaraDNS støtter TCP-lookups, noen som har prøvd MaraDNS? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Er det ikke bedre å bruke noe VPN-opplegg så både TCP og UDP blir kryptert? Lenke til kommentar
Del Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Ref. settingsbug: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=869537 Har hørt rykter om at 2.x fremdeles fungerer slik den skal, men den fungerer såklart ikke i RHEL5 (total kræsj, har heller ikke lyst til å kjøre en utdatert nettleser). Hm, felles for RH5 og Ubuntu 8.04 var vel at de brukte Firefox 3.0 beta fremfor den gamle 2.x, et valg mellom to onder. Kurant å legge inn nyere Firefox uansett OS. Sjekket du Firefox-versjonen? Når det gjelder krasj på 2.x forteller det bare at Firefox 3.x tok i bruk nyere biblioteker. Samme problemer gjelder openoffice. Begge disse pakkene har såpass mange avhengigheter at det kan være pes å nøste opp. For Red Hat 5 kan du relativt greit oppgradere Firefox, du finner veiledning her: http://www.oeconomist.com/blogs/daniel/?p=3478 Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Fra ubuntu.uib.no: ubuntu-10.04-desktop-amd64.iso. Gleder meg til å teste denne på min Vertex 30GB. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Hei! Lenge siden eg har brukt Linux nå (noen år), men tenkte å kanskje legge det igjen igjen nå snart. Husker eg hadde mye problemer med ATI skjermkortet da. Hvordan er det nå? Og kan eg kjøre Spotify smertefritt feks? Tror ikke det er noen andre programm eg er avhengig av. Har et trådløst nettverskort også. Må eg knote for å få det til eller funker det med en gang? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Inntrykket mitt (av andre) er at spotify funker fint gjennom Wine (gjorde det da jeg prøvde det for ~halvt år siden og), og ATi-skjermkort funker stort sett fint de, kanskje med unntak av tung 3D. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Er det noen her som vet om det finnes en plan på en Spotify-klient til linux? Jeg kjører det gjennom Wine i dag som alle andre, men begynner å bli litt lei av at det ikke integreres skikkelig med design++. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Nyeste Spotify er visst -designet- for å fungere bra med Wine, da. Ser dårlig ut mtp native klient. Her får vi frem den negative siden ved Wine. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Joda fungerer gjør den jo, men søkefeltet er fortsatt delt i to, ikonet ser stygt ut i "notification area" alle fonter er tilsynelatende MS-fonter og blir dermed seende veldig "kantete" ut. Dessuten kan man ikke importere lokale filer grunnet problemer med kodeker. De har jo fått laget klienter til Windows, Mac OSX, Iphone og Android, det er vel på tide at linux vektlegges etterhvert? Endret 1. mai 2010 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Noble Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Noen som vet om en if=/dev/zero of=/dev/sdx vil resette "slitasjen" på en Intel X25 G2 80 GB? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Jeg kjører secure erase på min SSD etter noen mnd. bruk. Bruker da Parted Magic til det formålet. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 2. mai 2010 Del Skrevet 2. mai 2010 Joda fungerer gjør den jo, men søkefeltet er fortsatt delt i to, ikonet ser stygt ut i "notification area" alle fonter er tilsynelatende MS-fonter og blir dermed seende veldig "kantete" ut. Dessuten kan man ikke importere lokale filer grunnet problemer med kodeker. De har jo fått laget klienter til Windows, Mac OSX, Iphone og Android, det er vel på tide at linux vektlegges etterhvert? Ja, altså, når OSX og Android er dekket burde det jo være en smal sak å ta det siste steget for å få native desktop-linux-støtte. Synes Spotify-utviklerne gjør en ganske dårlig jobb mtp utvikling av produktet. Hvor er f.eks. støtten for Squeezebox? GNU/Linux-integrasjon? jre-utgave for "dumme" mobiler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå