Sokkalf™ Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 - Android bryter Microsoft-patenter .... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Kan noen forklare meg hvorfor GTK-prgorammer (og wine) ikke gir meg engelsk språk? [gert@blad ~]$ locale LANG=en_US.UTF-8 LC_CTYPE=nb_NO.UTF-8 LC_NUMERIC=nb_NO.UTF-8 LC_TIME=nb_NO.UTF-8 LC_COLLATE=nb_NO.UTF-8 LC_MONETARY=nb_NO.UTF-8 LC_MESSAGES=nb_NO.UTF-8 LC_PAPER=nb_NO.UTF-8 LC_NAME=nb_NO.UTF-8 LC_ADDRESS=nb_NO.UTF-8 LC_TELEPHONE=nb_NO.UTF-8 LC_MEASUREMENT=nb_NO.UTF-8 LC_IDENTIFICATION=nb_NO.UTF-8 LC_ALL= Så vidt jeg har skjønt skal dette medføre at alle POSIX-kompatible programmer kjører med engelsk språk, men med norske verdier for tall, mpling, tid osv. Men det skjer ikke. Selv ikke pacman (pakkebehandleren som kjøres i en terminal) gir meg engelsk feedback, men norsk. Grr. Er det en av variablene som ikke skulle vært satt til norsk? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 LANG skal bestemme språket ja. Har du generert en_US.UTF-8? Selv har jeg akkurat samme som deg, bortsett fra at LANG=en_GB.UTF-8 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Jepp, jeg har det. Men ett eller annet går skeis. @Sokkalf: Kjedelig lesning, men ikke noe nytt. Tydeligvi har ikke oogle vært villige til å kjøre sken for HTC - de har jo litt mer muskler. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) @NgZ: Prøv å sette LC_MESSAGES til en_US.UTF-8? @Sokkalf: Kjedelig lesning, men ikke noe nytt. Tydeligvi har ikke oogle vært villige til å kjøre sken for HTC - de har jo litt mer muskler. Det er så tåpelig at utbredelse av linux skal gi økonomisk vinning for Microsoft.. Endret 28. april 2010 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Skal prøve det, takk for tips. Ja det er trist. FInnes det noen MS (eller Apple for den del)-taptenter som er relevant for noe som helst som IKKE egentlig er ugyldige pga. prior art? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 - Android bryter Microsoft-patenter .... Så var vi tilbake til samme greia da. Hvor er beviset, hvor er søksmålet? De har jo ingen sak. Skjønner ikke hvorfor de firmaene gidder å innngå noen avtale. MS er vel grinete fordi HTC lager færre og færre win mobile telefoner. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 De gidder fordi det er billigere å betale lisenser enn å vinne selv en solaklar sak mot MS. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 SCO-saken illustrerer jo litt av problemet med rettssystemet i statene. Sålenge noen har penger til å mate advokatene, kan saken holdes i gang i det uendelige. Dvs., som NgZ påpeker, at selskapet som må forsvare seg får tilsvarende advokatutgifter, som sannsynligvis kan oppnå høyere summer enn lisenskostnadene i seg selv. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Wow! Installerte nyeste updates til Fedora 12 på Eee'en min, og fikk med 2.6.32-kernelen (stund siden sist jeg oppdaterte, har vel vært ute noen uker). Nå er suspend og wake from suspend kjappere enn MacBooken min i OSX! Nettverkstilkoblingen (trådløst) er aktiv umiddelbart etter wakeup. Me like! (Før oppdateringen, med 2.6.31-kernelen tok det noen flere sekunder å gå i suspend, og mye lenger tid på wakeup, spesielt nettverket tok sine sekunder) Håper du ikke får problemer med 2.6.33 da. For meg tok wake sikkert et helt minutt med .33 Så er nå på 2.6.34 og wake er lynrakst igjen. Aner ikke hvorfor det tok så lang tid. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Finnes det en nettleser til Linux som faktisk kan å printe? Firefox er totalt ubrukelig, husker ikke innstillinger (hallo! Skal jeg stille inn alt for hver gang jeg skriver ut? Nei), og sliter med ikke-standard utskrift (spytter ut unknown paper size på alt utennom A/US standarden). Opera husker innstillingene, men støtter ikke custom paper size (burde da være en ganske normal funksjon?). Skriver ut på 62mm rull. CUPS fungerer perfekt. Har også redigert det som er av (about:)config i Firefox, no go. Firefox i Windows fungerer såklart perfekt. EDIT: Resultatet er vanligvis blankt papir, noen ganger greier jeg å skrive ut, men da en liten firkant sentrert på midten. Endret 29. april 2010 av olear Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Det er en av de få grunnen til at jeg fortsatt bruker virtualisert Windows av og til (eller pålogging på windowsserver). Eneste nettleseren som behandler utskrift fornuftig er desverre IE. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Firefox i Windows fungerer helt fint, så trenger ikke IE. Trenger bare en nettleser som støtter CUPS (uten å ødelegge resultatet). Burde da ikke være så vanskelig? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Neh... Syns ikke det. FF formaterer utskriftene dårlig sammenlignet med IE. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Poenget er at Firefox i Windows skriver ut 100%, det gjør det ikke i Linux. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Hva er det FF gjør feil i Linux egentlig? Kan ikke si jeg har merka noen forskjell på win/*nix på utskiftene. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Se mitt første innlegg. Innstillingene lagrer seg ikke, godtar ikke custom paper size (hvis jeg får tvunget den til å print noe på papiret blir det i en liten firkant i midten). Ref. settingsbug: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=869537 Har hørt rykter om at 2.x fremdeles fungerer slik den skal, men den fungerer såklart ikke i RHEL5 (total kræsj, har heller ikke lyst til å kjøre en utdatert nettleser). EDIT: Har ikke tid til slikt tull (maskinen skal ut i produksjon neste uke), betaler heller lisens for Windows en dille mer med dette (utskrift var det siste jeg trodde jeg skulle få problemer med). Og folk lurer på hvorfor jeg sluttet med Linux ..... Endret 29. april 2010 av olear Lenke til kommentar
Del Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Se mitt første innlegg. Innstillingene lagrer seg ikke, godtar ikke custom paper size (hvis jeg får tvunget den til å print noe på papiret blir det i en liten firkant i midten).Teste fra min 10.04 her. Det funket fint, og Firefox husker oppsettet til neste gang. Så det kan se ut som buggen du er utsatt for har blitt fikset. Og folk lurer på hvorfor jeg sluttet med Linux ..... Du har åpenbart ikke sluttet helt ennå Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Noen som har oversikt over hvor bra AMD/ATI Radeon 5770 fungerer i linux nå, hvilke drivere som gjelder, etc? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Datalagringsdirektivet og hvordan det kan gå(og gikk i Mexico)! http://www.blay.se/2010/04/29/mexikansk-datalagring-gone-wrong/ Endret 29. april 2010 av kpolberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå