Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Det mangler ikke ikoner, kontemaene er bare ertsattt av "mangler bilde-spørsmålstegnet" der du velger ikontema inne på Appearance-instillingsprogrammet. Temavelgeren for lxde viser alle ikontema riktig.Tror jeg må renske ut alt av gtk-instillinger, fjerne Gnome, og prøve igjen.

Om du har arch er det vel bare å resynce pacman?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg installerte var fra AUR (pakkebyggingsskript lastet opp av brukere). Og jeg har allerede prøvd å installere pakken jeg trodde var problematisk, uten hell. Og uansett burde det vel ikke føre til såpass store problemer? Får jo ikke opp bug buddy eller noe når gdm restarter, så er umulig å se hva som er feilen. Noen tips til feilsøking?

Lenke til kommentar

Det jeg installerte var fra AUR (pakkebyggingsskript lastet opp av brukere). Og jeg har allerede prøvd å installere pakken jeg trodde var problematisk, uten hell. Og uansett burde det vel ikke føre til såpass store problemer? Får jo ikke opp bug buddy eller noe når gdm restarter, så er umulig å se hva som er feilen. Noen tips til feilsøking?

Jeg liker ikke reinstall i det hele tatt, men i ditt tilfelle (siden det er ny maskin, og du lurer på om ting fungerer i en vanilla install) hadde jeg tatt en ny installasjon.

Å disable KMS vil føre til bla at bytting mellom X og tty går treigere. Du kan heller ikke kjøre nativ oppløsning uten X.

Lenke til kommentar

Nå prøvde jeg uten KMS, både med nomodeset og i915.modeset=0 (ikke samtidig, selvfølgelig), men da klarer ikke Xorg å finne noen screen med useable configurrations, og Xorg -configure hjelper ikke på. Trodde vi var forbi tiden med manuell redigering av xorg.cong, i hvert fall med kjipe vanskelige skjerminstillinger, Tydeligvis ikke. :/

Lenke til kommentar

Heisann lurer på om noen kunne hjelpe meg litt med konfigurasjon av rTorrent? Akkurat nå har jeg det problemet at den bruker hele båndbredden selv om den ikke laster ned noe. Symptomene er jo at ingen andre kan surfe, men det samme problemet oppstår ikke ved f.eks. bruk av Transmisson(som er bassert på libTorrent om jeg har forstått det rett :p ), her er nå værende konfigurasjonsfil:

# This is an example resource file for rTorrent. Copy to
# ~/.rtorrent.rc and enable/modify the options as needed. Remember to
# uncomment the options you wish to enable.

#Port, wTorrent
scgi_port = localhost:6001

encoding_list = UTF-8
#Porter til omverdenen
port_range = 65400-65400
port_random = no
dht = auto

dht_port = 65400
#use_udp_trackers = yes
#Litt usikker
min_peers = 10
max_peers = 180
max_uploads = 5
min_peers_seed = 10
max_peers_seed = 30

directory = /home/administrator/nedlasting/torrents
encryption = allow_incoming,enable_retry,prefer_plaintext

download_rate = 1000
upload_rate = 40
#max_peers = 200
#min_peers = 10

#Orginal:
schedule = low_diskspace,5,60,close_low_diskspace=100M
schedule = watch_directory,5,60,load_start=/home/administrator/.torrent/*.torre$
schedule = ratio,5,60, "stop_on_ratio=300,200M,1000"

session = /home/administrator/.torrent

check_hash = yes

Noen forslag?

Lenke til kommentar

hvis du vil beholde alt du har av innstillinger etc er det bare å oppgradere via update-manager. Selv foretrekker jeg å legge inn en "vanilla"-installasjon for å kunne starte helt på nytt. I tillegg har jeg hatt litt kjipe opplevelser med dist-upgrade tidligere som gjør at jeg skygger litt unna.

Er det noen spesielle pakker du har lagt inn? Selv tar jeg bare vare på bilder etc og evt noen innstillinger til enkelte programmer om det er noe helt spesielt. Resten installeres raskt og enkelt fra synaptic etterpå. Anbefaler deg å prøve ut det nye default-grensesnittet til Ubuntu, for det er veldig smooth. Å "ta vare på" pakker fra Hardy/Jaunty/Karmic og overføre til Lucid er nok neppe en god idé siden det ofte skjer store endringer i systemet fra en release til neste, så du bør uansett legge inn nyeste versjon av alle pakker uansett.

Tenker jeg tar en clean install jeg, er vel ikke mange applikasjoner jeg "mister" og, uansett er det ikke akkurat noe stort problem å ta vare på instillinger.. Er jo litt av moroa å sette opp på nytt, og pynte og designe litt :)

Lenke til kommentar

Må bare spørre her også, finner ikke noe vettug om det på nettet. Jeg prøver å spille Football Manager 2010 i Wine, og det funker greit bortsett fra at musepekeren ikke vises. Går det an å tvinge frem en default musepeker i Wine? Samme for meg hvordan den blir seende ut så lenge jeg ser den.

Lenke til kommentar

Wow! Installerte nyeste updates til Fedora 12 på Eee'en min, og fikk med 2.6.32-kernelen (stund siden sist jeg oppdaterte, har vel vært ute noen uker). Nå er suspend og wake from suspend kjappere enn MacBooken min i OSX! Nettverkstilkoblingen (trådløst) er aktiv umiddelbart etter wakeup. Me like!

(Før oppdateringen, med 2.6.31-kernelen tok det noen flere sekunder å gå i suspend, og mye lenger tid på wakeup, spesielt nettverket tok sine sekunder)

Lenke til kommentar

Har de bare .32? :p

Jeg har og merket en enorm forbedring i det siste, og fikk nærmest sjokk når jeg resumet fra dvamelodus sist - prosentene fløy av sted, Skjønt, om det er raskere enn en mackbook tør jeg ikke si. Resume er derimot lynraskt, tror ikke det kan bli raskere. Imidlertid må jeg unloade driveren til trådløskortet (som ikke er i kjernen enda) og dermed stoppe/starte wicd, så nettverket har et lite etterslep. Men fint lite.

red: Litt oppdatering på laptopfronten, siden jeg har mast så mye om det her;

Hvile- og dvalemodus fungerer nå, som nevnt over, så lenge jeg unloader nettverkskortdrivermoduln, og det har jeg ordnet så det skjer automatisk. Samtidig har jeg lagt inn en setpci-kommando som setter et behagelig baklys ved oppstart, så det er til å leve med. Har ikke sjekket om Gnome-merkverdighetene fortsatt er der, bør kanskje gjøre det og.

red2: Slettet alle gtk-relaterte config-filer og -mapper i hjemmemapen min, reinstallerte det jeg kunne huske å ha lagt inn av tema, og testet Gnome igjen. Ser ut til å fungere finfint. Ambiance-temaet fra 10.04 er virkelig stilig IMO. Synde det virker så omstendelig å theme KDE4, men det kan hende det bare er jeg som ikke har satt meg godt nok inn i det. Og synd knetworkmanager suger balle, og det er ikke fordi jeg ikke har satt meg godt nok inn i det, det er fakta..

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Du skrev tidligere at du hadde egen /home, da blir innstillingene dine uansett lagret. Hvis du derimot vil ha innstillinger fra scratch, kan du foreksempel starte i safe-mode (for å være sikker på at ingen ting er i bruke), navigere deg til /home/username og skriver rm -rf .*

Ja, jeg har egen /home partisjon. Men, jeg må jo innstallere pakkene på nytt. Var bare det jeg tenkte på. Men det er jo ikke lange jobben :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...