RattleBattle Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Jeg søkte i synaptic etter 'toshiba apm', de kom det opp en pakke som heter toshutils. Har du prøvd "sudo apt-get install toshutils" ? EDIT: Nei, spørs om den fungerer så bra, så på beskrivelsen. Du kan jo prøve men. Endret 6. september 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Jeg søkte i synaptic etter 'toshiba apm', de kom det opp en pakke som heter toshutils. Har du prøvd "sudo apt-get install toshutils" ? Ja, men kan prøve å installere den på nytt (hadde den installert på ubuntu hoary, funka ikke da heller). Note that these utilities work with APM features in the Toshiba BIOS. If your laptop's BIOS only supports ACPI and not APM, then toshutils will probably not work for you. Toshiba's newer models tend to support ACPI only, and therefore toshutils will not work with them. Mener at jeg ikke har apm tilgjengelig, men jeg har installert apmd,libapm1 og xserver-xorg-driver-apm installert. bjorninge@laptopBearUbuntu:~$ apmd No APM support in kernel ..sansynligvis fordi maskina ikke har apm Lenke til kommentar
bluet Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Linux lar deg bare bruke enten ACPI eller APM, ikke begge deler. Så det er mulig du kan gi acpi=off på kjernekommandolinja, hvis ikke må du lage din egen kjerne. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Linux lar deg bare bruke enten ACPI eller APM, ikke begge deler. Så det er mulig du kan gi acpi=off på kjernekommandolinja, hvis ikke må du lage din egen kjerne. Prøvde det nettopp. Nå fikk jeg system is running on battery power 0 minutes (0%) remaining Maskina kjører på strøm, og batteriet er fullt opplada Kjipe greier Lenke til kommentar
bluet Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Linux lar deg bare bruke enten ACPI eller APM, ikke begge deler. Så det er mulig du kan gi acpi=off på kjernekommandolinja, hvis ikke må du lage din egen kjerne. Prøvde det nettopp. Nå fikk jeg system is running on battery power 0 minutes (0%) remaining Maskina kjører på strøm, og batteriet er fullt opplada Kjipe greier Kompilerte du en ny kjerne med APM- og Toshiba laptop-støtte, da? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Kompilerte du en ny kjerne med APM- og Toshiba laptop-støtte, da? Har jo alltids denne guiden hos ubuntuforums da, men jeg aner ikke hvordan jeg skal «eneable» apm + toshiba laptop-støtte. Hvordan veit jeg om maskina mi har apm i det heletatt? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Kompilerte du en ny kjerne med APM- og Toshiba laptop-støtte, da? Har jo alltids denne guiden hos ubuntuforums da, men jeg aner ikke hvordan jeg skal «eneable» apm + toshiba laptop-støtte. Hvordan veit jeg om maskina mi har apm i det heletatt? Kanskje lurt å lese den Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 GNOME 2.12 ble nettopp sluppet. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 GNOME 2.12 ble nettopp sluppet. Sweet Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 GNOME 2.12 ble nettopp sluppet. Sweet Har kjørt beta'en på rawhide-laptoppen (eldgammel boks) en stund, og den er *sweet*. Ikke at 2.10 er ille heller. Forøvrig tipper jeg at 2.14 blir bra, iom at FC5 er ca 1 gnome-release-schedule unna... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Ubuntu Breezy vert vel bra, med GNOME 2.12, OOo 2, kernel 2.6.13 osv... Lenke til kommentar
dabear Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Ubuntu Breezy vert vel bra, med GNOME 2.12, OOo 2, kernel 2.6.13 osv... Jepp, men jeg ser ikke så mye nytt egentlig (enda) Gnome 2.12.0 er faktisk sluppet som oppdatering til breezy nå. Kjører kernel 2.6.12-8-686 Gnome 2.12.0 OOo 1.9.125 Det eneste er vel bedre layout + kjappere lastetid i OOo.. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Det eneste er vel bedre layout + kjappere lastetid i OOo.. I forhold til kva? OOo 2 er utruleg mykje betre enn OOo 1. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 [*]kernel 2.6.12-8-686 Hva slags kjerne er det? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg tolker det som 2.6.12 med revisjon 8 av Ubuntus patchset, for i686. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg tolker det som 2.6.12 med revisjon 8 av Ubuntus patchset, for i686. En distrokjerne, med andre ord... Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 FF 1.5 beta er ute. Hele to av extensionene mine fungerer . Håper det fikses om ikke så lenge. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Eg køyrde 1.1+ ein periode. Kanskje eg skal prøve 1.5 betaen igjen no. Var så herleg : ))) Denne FFen har ein vond memoryleak (saman med aMSN), så dei plar fscke systemet etter ein dag... Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Testet akkurat 1.5, merket egentlig ikke så stor forskjell. Litt raskere når man går tilbake, nytt oppsett i Preference. Får teste den litt mer senere. Gleder meg mer til SeaMonkey... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 8. september 2005 Del Skrevet 8. september 2005 Mykje raskare generelt her. SVG-stønad. Et ikkje like mykje minne (sikkert ein av extensionane sin feil... Ugh). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå