Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har skjedd to ganger nå at det har gått bort av seg selv, men lyden er meget hakkete. Skal være litt vanskelig. ;)

Edit: Nå funker det helt som det skal. Merkelig. Men så lenge det funker, er jeg fornøyd.

Edit2: Eller ikke.

Edit3: Sånn, da funker det. Takk til Marsan.

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Jeg har plutselig ikke lyd i Ubuntu lenger, og når jeg kjører ossxmix i terminalen får jeg denne feilmeldingen: /dev/mixer: No such file or directory.

Redigert: Glem det, installerte Ubuntu 10.04 i stedet.

Endret av Bozzeye
Lenke til kommentar

Noen her som har hatt problemer etter oppdatering/installering av Slackware current med kernel 2.6.33, og nVidia grafikk?

Har et nVidia geforce 8400 i en Dell bærbar som gir helt svart skjerm. Noen ganger etter reboot klarer jeg å logge inn i textmod. Så i et forum at noen mente det var en driverkonflikt mellom "nouveau"-driver og nv-driver. (?) Skjer uten at jeg har endret oppstartsnivå i /etc/inittab.

Lenke til kommentar

Noen her som har hatt problemer etter oppdatering/installering av Slackware current med kernel 2.6.33, og nVidia grafikk?

Har et nVidia geforce 8400 i en Dell bærbar som gir helt svart skjerm. Noen ganger etter reboot klarer jeg å logge inn i textmod. Så i et forum at noen mente det var en driverkonflikt mellom "nouveau"-driver og nv-driver. (?) Skjer uten at jeg har endret oppstartsnivå i /etc/inittab.

Jeg fikk litt problemer etter oppgraderingen til 2.6.33 kjerna.

Hadde avinstallert nvidias driver før oppgradering, men etter første reboot fikk jeg kun sort skjerm. Gikk inn i /etc/modprobe.d/blacklist.conf og skrev opp nouveau og etter det boota maskina opp som normalt

Lenke til kommentar

Hei! sliter med å komme på nett med ubuntu desktop 9.10. Har sjekket mange guider osv. Jeg har alle driverene jeg trenger osv. Problemet er at jeg ikke får opp noen liste over trådløse nettverk. Har sett at i enkelte guider viser de et ikon:

http://beginlinux.com/images/ibex/w5.png

evt. som i her: http://i604.photobucket.com/albums/tt124/NSXTypeR1989/WirelessConnection_.png

Jeg får ikke dette ikonet opp, jeg får en luten trådløs mast, og noen prikker, hvor det tydelig skal vise signalstyrke dersom jeg finner et nettverk.

hjelp. plis?

Lenke til kommentar

Hei! sliter med å komme på nett med ubuntu desktop 9.10. Har sjekket mange guider osv. Jeg har alle driverene jeg trenger osv. Problemet er at jeg ikke får opp noen liste over trådløse nettverk. Har sett at i enkelte guider viser de et ikon:

http://beginlinux.com/images/ibex/w5.png

evt. som i her: http://i604.photobucket.com/albums/tt124/NSXTypeR1989/WirelessConnection_.png

Jeg får ikke dette ikonet opp, jeg får en luten trådløs mast, og noen prikker, hvor det tydelig skal vise signalstyrke dersom jeg finner et nettverk.

hjelp. plis?

(dumt spm. i know men jeg gjorde det feil) høyreklikker du eller venstreklikker du på ikonet? prøv med den andre... funka for meg...

Endret av lekse2
Lenke til kommentar

Det finnes ingen gode slike som jeg kommer på i farta. Hvis du mener trackere, finnes det plenty, men profesjonelle DAW-er vet jeg ikke noe om. Du har Ardour, da, men den er for det meste egnet til vanlige opptak. Generelt er det dårlig med alternativer for musikk- og videoproduksjon i fri software, og det er litt synd, siden ALSA og Jack funker veldig bra og har veldig lav latency.

Lenke til kommentar

Jeg veit ikke hva jeg egentlig leiter etter, for å være ærlig. Sitter på The Gathering nå, og blir inspirert av mye av det andre deltagere har laget av musikk. Har ingen instrumenter, så må være noe som ikke er avhengig av å få inn ting via midiporten. Kunne du forklart kjapt hva forskjellen på DAW og en tracker er?

Lenke til kommentar

Jeg veit ikke hva jeg egentlig leiter etter, for å være ærlig. Sitter på The Gathering nå, og blir inspirert av mye av det andre deltagere har laget av musikk. Har ingen instrumenter, så må være noe som ikke er avhengig av å få inn ting via midiporten. Kunne du forklart kjapt hva forskjellen på DAW og en tracker er?

Ville kanskje sett på LMMS - Linux Multi Media Studio

Lenke til kommentar

Jeg driver å prøver å sette opp MPD nå. Men jeg får ikke til å legge til musikken min.

# the user that mpd runs as (see the 'user' config parameter) # can read the files in this directory. music_directory "~/Musikk" playlist_directory "~/.mpd/playlists" db_file "~/.mpd/mpd.db" log_file "~/.mpd/mpd.log" error_file "~/.mpd/error.log" pid_file "~/.mpd/pid"

Men når jeg prøver å kjøre kommandoen "mpc add /Musikk" så får jeg bare opp at det ikke eksisterer, noen tips?

Kjører Ubuntu 10.04

Endret av Runarbs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...