kpolberg Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Mener da at så lenge du har ia32-libs inne i ubuntu så kan du innstallere 32bits filer alt du vil. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Når jeg prøver å installere deb-filene (han har ikke lagt ut noe kildekode), får jeg $ sudo dpkg -i *.deb dpkg: Feil ved behandling av bjfilter-2.5_1-1_i386.deb (--install): pakkearkitekturen (i386) passer ikke til systemet (amd64) Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 dpkg --force-architecture ? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 Uhm, når jeg tenker etter var visst dette gjort for Ubuntu 9.04. Mulig det er noen endringer siden den gang som hindrer? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 23. mars 2010 Del Skrevet 23. mars 2010 --force-architecture ga litt fremgang, men dpkg: Kravproblem hindrer oppsettet av pstocanonbj: pstocanonbj krever libcupsys2 (>= 1.2.3). Men: Pakken libcupsys2 er ikke installert. dpkg: Feil ved behandling av pstocanonbj (--install): kravproblem - setter ikke opp pakken Behandler utløsere for libc-bin ... ldconfig deferred processing now taking place Det oppsto feil ved behandling av: pstocanonbj da jeg prøvde å installere libcupsys2 fikk jeg $ sudo apt-get install libcupsys2 Leser pakkelister ... Ferdig Skaper oversikt over avhengighetsforhold Leser tilstandsinformasjon ... Ferdig Merk, velger libcups2 istedenfor libcupsys2 libcups2 er allerede nyeste versjon. Waow, nevermind! Det funka likevel :new_woot: Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Kjapt spørsmål: Når jeg åpner en ny mappe i Nautilus, kjører den i praksis ls og viser resultatene til meg eller har grafiske filbehandlere en lurere måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Kjapt spørsmål: xf86-video-ati xf86-video-radeonhd eller fglrx til ATI HD 4900? EDIT: Arch x64 kernel .30 Endret 24. mars 2010 av Todda7 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Kjapt spørsmål: Når jeg åpner en ny mappe i Nautilus, kjører den i praksis ls og viser resultatene til meg eller har grafiske filbehandlere en lurere måte å gjøre det på? Den bruker nok en funksjon i C-biblioteket (glibc), enten direkte eller via andre biblioteker som ligger høyere. http://www.gnu.org/software/libc/manual/html_node/File-System-Interface.html#File-System-Interface Sånn sett gjør den nok grunnleggende det samme som ls, men den kjører ikke ls. Ikke at jeg har sjekket kildekoden for å finne ut det, men er 99,99% sikker. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Gikk for catalyst (fglrx). Hvordan innstalerer jeg det når det krever xorg-server eldre enn 1.7.0, og jeg har nyeste (1.7.6 elns)? EDIT: Fikset bare litt i PKGBUILD, er det ok? Endret 24. mars 2010 av Todda7 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Gikk for catalyst (fglrx). Hvordan innstalerer jeg det når det krever xorg-server eldre enn 1.7.0, og jeg har nyeste (1.7.6 elns)? EDIT: Fikset bare litt i PKGBUILD, er det ok? Det skal ligge en greie rundt som fungerer med 1.7.6 som er rippa fra den ATI ga det som blir Ubuntu LTS. Vanelig fglrx/catalyst vil ikke fungere, og radeonhd har jeg ikke prøvd med burde ha gjordt det. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 Har du noen tips til hvordan jeg kan innstalere den fra terminalen? Å trikse litt i PKGBUILD fikset ikke problemet, driveren er ikke stabil. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 24. mars 2010 Del Skrevet 24. mars 2010 yaourt var det noe jeg mente heter tror jeg Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 Firefox har krølla seg skikkelig for meg, hvordan starter jeg Fx i safe-mode på Fedora? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 25. mars 2010 Del Skrevet 25. mars 2010 ALT + F2 firefox --safe-mode Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 http://support.mozilla.com/en-us/kb/safe+mode Yupp, alt+f2 og "firefox --safe-mode Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Etter å ha brukt Openbox en stund, bestemte jeg meg for å teste ut gnome siden jeg allikevel skulle laste ned betaen til ubuntu 10.04. Men etter en uke med gnome, måtte jeg bare gi opp. Alt virket så mye "tregere" og latterlig mere tungvindt. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Hovedproblemet med Gnome for meg, er at Metacity er noe skjit. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hvordan kan jeg sjekke at "TRIM" fungerer? Ext4 med kernel*.32. hdparm kan viste "trimme" harddisken, men vet ikke hvordan det fungerer. Trodde kernelen gjorde det av seg selv. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Har et merkelig problem med Tint2. På primærskjermen så har tint2 plutselig fått en merkelig vane som gjør at den "trekker" seg sammen i ene hjørne og jeg må drepe prossesen og starte det på nytt igjen før den blir normal igjen. Noen tips på hva jeg kan se etter for å få fikset det? Kjører Ubuntu 10.04 med gnome/Openbox og tint2. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg har hatt store problemer med Spotify i det siste selv. Får teste ut å oppgradere Wine neste gang jeg booter Ubuntu partisjonen. Har dette noe med lyden å gjøre? Jeg får denne feilmeldingen. "There is a problem with your sound card. Spotify can't play music" Noen andre som har hatt tilsvarende problem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå