stigfjel Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 http://news.com.com/MySQL+enters+Unix+pact..._3-5847453.html Fra nå av er jeg ingen stolt MySQL bruker! Er ikke helt sikker på det. Det bidrar bare til at MySQL blir mer utbredt. Men SCO sine dager er vel talte uansett. Deres UNIX-produkt har gått ut på dato. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Tok en copy & paste nå: «ü»; hvordan skriver jeg det på linux? De eneste jeg får til er úũűuùû Slik: Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 ü <-- Jeg klarte det fint. Et trykk på knappen med tødlene på, og et trykk på u. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 (endret) ü <-- det gikk Endret 4. september 2005 av dabear Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Til opplysning! For en håndfull sider siden diskuterte vi *NIX folk partienes IT-politikk. Diskusjonen sporet litt av inn i ren parti-preferanse og var strengt tatt litt OT, selv for denne tråden. Jeg savnet en særiøs diskusjon rundt emnet og oppretta derfor en egen tråd: Den manglende IT-politikken i valgkampen MERK: Tråden skal brukes til IT-politikk diskusjon. IKKE generell partipolitikk. Og vennligst hold dere særiøse! Innlegg av typen "FrP/AP politikken vil stimmulere økt IT-industri" bør begrunnes grundig. Ellers er alle *NIX folk velkommene, og spre gjerne ordet til andre med interesser i IT-politikk. Endret 5. september 2005 av olefiver Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 ü <-- det gikk MEN problemet er når man skal skrive ^2 (opphøyd i annen) o.l., for det virker som om snarveier som Alt + 0178 ikke funker i Ubuntu, i hvert fall. Her virker det som om den ikke skiller mellom NumLock av eller på, og bare gjør at Firefox bytter tab (alt + tabnummer). Lenke til kommentar
ratix Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 ü <-- det gikk MEN problemet er når man skal skrive ^2 (opphøyd i annen) o.l., for det virker som om snarveier som Alt + 0178 ikke funker i Ubuntu, i hvert fall. Her virker det som om den ikke skiller mellom NumLock av eller på, og bare gjør at Firefox bytter tab (alt + tabnummer). skift + ¨ + 1 skift + ¨ + 2 skift + ¨ + 3 Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 altgr-shift-1:¹ altgr-shift-2:² altgr-shift-3:³ altgr-<: ½ altgr-shift-<:¾ altgr-shift-4:¼ du har maaange flere også. Bare let. altgr-s:ß. De fleste (alle?) er komboer av altgr, shift, og en eller annen tast. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Hva med sånt som ©, og ®? Eller gradetegnet, for den saks skyld? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 AltGr+C, AltGr+R og AltGr+Shift+0 svarer respektivt til ©, ® og °. Hva ™ angår vet jeg ikke. Man har også pene piler; ←↓→↑, respektivt AltGr+y, u, i, og U. Og ikke minst «norske anførselstegn», AltGr+z og x. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 The Future of Mobility is Linux. yay! Rett og slett en liten analyse av hvordan markedet for mobil OS (kanskje) kommer til å utvikle seg; Symbian ut, linux dominere, MS vil også ha en del av kaka. Ikke værst skrevet heller. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hvorfor er ACPI-støtten så dårlig i GNU/Linux? Jeg har en gammel maskin som støtter apm, og der er "suspend" ikke noe problem, men hverken laptopen eller skrivebordsmaskinen (hovedkort basert på nforce2-chipsettet) lar seg sette i dvale og vekkes til live igjen. Er dette fordi ACPI-standarden er utrolig komplisert eller fordi nesten ikke maskinvareprodusenter og BIOS-brikker faktisk følger standarden? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Linus om ACPI: "Modern PCs are horrible. ACPI is a complete design disaster in every way. But we're kind of stuck with it. If any Intel people are listening to this and you had anything to do with ACPI, shoot yourself now, before you reproduce." Kan kanskje ha noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Men ting har definitivt skjedd det siste året på ACPI-fronten. Har nå to laptopper som suspender og våkner opp (echo "3" > /proc/acpi/sleep) helt perfekt. Ene en Dell, den andre en Compaq (som for et år siden ikke en gang greide regulere viften sin automatisk, jeg måtte skru den på manuelt på lav styrke i ett oppstartsscript for å ikke brenne beina av meg...) Samtidig vet jeg at RH jobber intensivt med å få til software suspend på en skikkelig måte. Må bare beundre hvor flinke kernel-gruppa deres er - kan ikke huske en eneste ikke-maskinvare/X11 relatert krasj på en RH-boks... Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Apropo acpi, hvordan kan jeg få til batteri-indikatoren på min toshiba satelitte L10? Noen plasser med god dokumentasjon? Endret 6. september 2005 av dabear Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Opprette batteri-indikator i gnome-panelet? Du kan også bruke APM, btw (nesten alltid, i alle fall...) Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 (endret) Opprette batteri-indikator i gnome-panelet? Du kan også bruke APM, btw (nesten alltid, i alle fall...) batteri-indikatoren i gnome-panelet har jeg hatt bestandig, funker ikke («system is running on battery power No battery present» uansett om strømkabelen er inne eller ikke). Apm har jeg ikke (ikke sikker her, men ikke fått det til i allefall). /proc/acpi/battery er tom... Batteriet er et Microsoft Smart Battery (ifølge kontrollpanelet i windows) Endret 6. september 2005 av dabear Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hva slags pc er det? Prøvd å slippe en bug i fanget til/ søke på ubuntu? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Maskina er en noen måneder gammel notbook fra Toshiba Toshiba Satelitte L10/cm370-512-6 med SL10 - 120 PSL10E Trådløst nettverkskort: INPROCOMM IPN2220 Wireless LAN Card Har prøvd denne guiden hos ubuntu, men problemet er at maskina mi sin dsdt ikke er lista hos acpi4linux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå