Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

æææ, jeg prøver å installere nyeste Nvidia-driver (195 beta) fra deres PPA, men får feilmelding:

dpkg: Feil ved behandling av /var/cache/apt/archives/nvidia-glx-195_195.36.03-0ubuntu1~karmic~nvidiavdpauppa2_i386.deb (--unpack):

underprosessen nytt pre-installation-skript returnerte feilstatus 2

Det oppsto feil ved behandling av:

/var/cache/apt/archives/nvidia-glx-195_195.36.03-0ubuntu1~karmic~nvidiavdpauppa2_i386.deb

E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)

fulgte instrukser herfra.

Noen ideer til hva jeg kan gjøre? Skal google rundt og se om jeg finner et svar selv også, men all hjelp er velkommen :]

Lenke til kommentar

Noen som klarer å se ol sendingene til nrk på linux? Ved bruk av moonlight.

Edit: Var litt rask her. Jeg klarte det, med 3.0 preview.

Men jeg får kun 12-13 fps i firefox (og ~2 fps i fullscreen). Og kvaliteten er crapy! Noen tips eller erfaringer?

Endret av Smif
Lenke til kommentar
Noen som klarer å se ol sendingene til nrk på linux? Ved bruk av moonlight.

Edit: Var litt rask her. Jeg klarte det, med 3.0 preview.

Men jeg får kun 12-13 fps i firefox (og ~2 fps i fullscreen). Og kvaliteten er crapy! Noen tips eller erfaringer?

Hvordan gikk du frem for å installere 3.0 preview?

Lenke til kommentar

Jøss... Bruker moonlight grafikkortet? Kan umulig gjøre det hos meg. Har testet med to nvidiakort, men drar 100% cpu uansett.

Snodig at du ikke har noen fullscreenknapp.

(jeg bruker også chromium, men må benytte firefox til dette)

Endret av Smif
Lenke til kommentar
Jøss... Bruker moonlight grafikkortet? Kan umulig gjøre det hos meg. Har testet med to nvidiakort, men drar 100% cpu uansett.

Snodig at du ikke har noen fullscreenknapp.

(jeg bruker også chromium, men må benytte firefox til dette)

Hvilken nvidia-driver har du? Jeg bruker, som nevnt over, 190.53.

Ed: Og hvilken Firefox-versjon?

Endret av cmyrland
Lenke til kommentar
Uff... Det er utrolig BS at NRK bruker mine lisenspenger på å utvikle kjipe løsninger basert på proprietært vissvass. :(

Problemet er vel at det ikke er like gode åpne alternativer enda. Er egentlig fornøyd med at de (foreløpig) bruker Silverlight som i det minste har en offisiell åpen klient. Skjønt, det er ikke bra -nok-. Håper NRK er tidlig ute med å implementere HTML 5.. Om et års tid, kanskje?

Lenke til kommentar

@cmyrland: nvidia 195.36 med firefox 3.6 og nvidia 190 med firefox 3.5

Forresten rart du ikke fikk til nvidia ppa'en. Er den jeg bruker uten noe problemer. Trengte ingen guide heller, bare la til og fungerte.

@cyclo: Kunne ikke vært mer enig! Desverre har MS gått tungt inn i distribusjon av OL, sammen med noen andre jeg ikke husker i farten. Tror de har satt sammen en "pakke" som bla. NRK mer eller mindre har kjøpt komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...