Noble Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Ja, har til og med lagt HAL til i deamon lista i rc.conf Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 MeeGo; dårlig nyhet for både Microsoft og Apple(!). Tenke seg at to giganter, Nokia og Intel, går sammen om(blogg) en Debian basert GNU/Linux distro som vil bli hosted av Linux Foundation. Gleder meg til fortsettelsen! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Spennende! Antar at Intel ikke sitter og ser på at ARM tar markedsandeler.. de tar nok Atom-opplegget sitt et par hakk videre snart.. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 MeeGo; dårlig nyhet for både Microsoft og Apple(!). Tenke seg at to giganter, Nokia og Intel, går sammen om(blogg) en Debian basert GNU/Linux distro som vil bli hosted av Linux Foundation. Gleder meg til fortsettelsen! Konge! Prøvde meg på Moblin i dag, men det ville ikke boote på min Eee 900. Noen som vet om den kan brukes på Eee? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Booter ikke på 900, da den ikke har Atom-prosessor, såvidt jeg har skjønt.. Man skal dog kunne bruke f.eks Fedora 12, og så legge til Moblin-pakkene gjennom pakkebehandler, så får man ihvertfall lekt seg litt med UIet (selv om det hele virker litt mangelfullt). Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 MeeGo; dårlig nyhet for både Microsoft og Apple(!). Tenke seg at to giganter, Nokia og Intel, går sammen om(blogg) en Debian basert GNU/Linux distro som vil bli hosted av Linux Foundation. Gleder meg til fortsettelsen! kult, kult, kult Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 æææ, jeg prøver å installere nyeste Nvidia-driver (195 beta) fra deres PPA, men får feilmelding: dpkg: Feil ved behandling av /var/cache/apt/archives/nvidia-glx-195_195.36.03-0ubuntu1~karmic~nvidiavdpauppa2_i386.deb (--unpack): underprosessen nytt pre-installation-skript returnerte feilstatus 2 Det oppsto feil ved behandling av: /var/cache/apt/archives/nvidia-glx-195_195.36.03-0ubuntu1~karmic~nvidiavdpauppa2_i386.deb E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1) fulgte instrukser herfra. Noen ideer til hva jeg kan gjøre? Skal google rundt og se om jeg finner et svar selv også, men all hjelp er velkommen :] Lenke til kommentar
Noble Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Du kan installere den uten bruk av PPA? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Du kan installere den uten bruk av PPA? Har ikke prøvd det enda. Får vel gi det en sjanse. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 bygge driveren manuelt gikk fint. Kjører nå 195.53 Men utrolig kjipt med PPA-en, da. Fant noen løsninger på nettet, men ingen hjalp. Dvs, jeg kom litt lenger, men ikke helt i mål. Jaja, det begynner jo å nærme seg Lucid Beta og da oppgraderer jeg uansett dit. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Noen som klarer å se ol sendingene til nrk på linux? Ved bruk av moonlight. Edit: Var litt rask her. Jeg klarte det, med 3.0 preview. Men jeg får kun 12-13 fps i firefox (og ~2 fps i fullscreen). Og kvaliteten er crapy! Noen tips eller erfaringer? Endret 15. februar 2010 av Smif Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Noen som klarer å se ol sendingene til nrk på linux? Ved bruk av moonlight. Edit: Var litt rask her. Jeg klarte det, med 3.0 preview. Men jeg får kun 12-13 fps i firefox (og ~2 fps i fullscreen). Og kvaliteten er crapy! Noen tips eller erfaringer? Hvordan gikk du frem for å installere 3.0 preview? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Lastet den ned her. Må bruke firefox. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) aha. Var den jeg også fant, men brukte chrome. Da ble det krøll Edit: Jeg ligger på ~60 fps i windowed, men har ikke noen knapper eller mulighet til å få kjørt det i fullskjerm...? Endret 15. februar 2010 av cmyrland Lenke til kommentar
Smif Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Jøss... Bruker moonlight grafikkortet? Kan umulig gjøre det hos meg. Har testet med to nvidiakort, men drar 100% cpu uansett. Snodig at du ikke har noen fullscreenknapp. (jeg bruker også chromium, men må benytte firefox til dette) Endret 15. februar 2010 av Smif Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Uff... Det er utrolig BS at NRK bruker mine lisenspenger på å utvikle kjipe løsninger basert på proprietært vissvass. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Jøss... Bruker moonlight grafikkortet? Kan umulig gjøre det hos meg. Har testet med to nvidiakort, men drar 100% cpu uansett. Snodig at du ikke har noen fullscreenknapp. (jeg bruker også chromium, men må benytte firefox til dette) Hvilken nvidia-driver har du? Jeg bruker, som nevnt over, 190.53. Ed: Og hvilken Firefox-versjon? Endret 15. februar 2010 av cmyrland Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Uff... Det er utrolig BS at NRK bruker mine lisenspenger på å utvikle kjipe løsninger basert på proprietært vissvass. Problemet er vel at det ikke er like gode åpne alternativer enda. Er egentlig fornøyd med at de (foreløpig) bruker Silverlight som i det minste har en offisiell åpen klient. Skjønt, det er ikke bra -nok-. Håper NRK er tidlig ute med å implementere HTML 5.. Om et års tid, kanskje? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 @cmyrland: nvidia 195.36 med firefox 3.6 og nvidia 190 med firefox 3.5 Forresten rart du ikke fikk til nvidia ppa'en. Er den jeg bruker uten noe problemer. Trengte ingen guide heller, bare la til og fungerte. @cyclo: Kunne ikke vært mer enig! Desverre har MS gått tungt inn i distribusjon av OL, sammen med noen andre jeg ikke husker i farten. Tror de har satt sammen en "pakke" som bla. NRK mer eller mindre har kjøpt komplett. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 ... Håper NRK er tidlig ute med å implementere HTML 5.. Om et års tid, kanskje? Håper det skjer før det også. De jobber med saken, men blir mye å konvertere. Mer om dette her: http://nrkbeta.no/2010/01/22/litt-om-html5...-betyr-for-nrk/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå