Pizzaen Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Pidgin var bare et eksempel, jeg har mange programmer som jeg vil at skal starte i bakgrunnen, men takker uansett I Windows går det an og skrive "-background" i egenskapene til filen og da starter programmet i bakgrunnen, det var noe sånt jeg tenkte på. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Trenger litt hjelp her. Jeg delte en mappe i Ubuntu med samba, men når jeg skal åpne den i Windows XP vises mappen som en skriver, og jeg får feilmelding om at «Serveren for skriveren har ikke den riktige skriverdriveren installert.» Edit: Tror jeg bæsja på leggen nettopp. Installerte oppdatering til Chromium, og nå får alle fanene feimeldingen: «Aw, Snap! Something went wrong while displaying this webpage.» Prøver å oppdatere siden, men feilmeldingen kommer opp igjen før siden er ferdig å laste. Hvordan kan jeg fikse det? Edit 2: Skjedde bare et par ganger, går greit nå. Et annet problem er at Chromium plutselig forsvinner. Det stopper opp noen sekunder, og så forsvinner alle vinduer. Endret 7. februar 2010 av Bozzeye Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Er det noen som vet om et enkelt og greit backup program med GUI? Skal bare overføre 2 mapper fra en harddisk til en annen 1 gang i døgnet. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 BackInTime fungerer kjempe bra, finnes i både Qt og Gtk utgave Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Pidgin var bare et eksempel, jeg har mange programmer som jeg vil at skal starte i bakgrunnen, men takker uansett I Windows går det an og skrive "-background" i egenskapene til filen og da starter programmet i bakgrunnen, det var noe sånt jeg tenkte på. Du kan start opp terminalen og skrive inn pidgin --help og se om den viser noen parameter du kan sette. Så er det bare å legge til de(t) i programstarteren. Mulig programmet starter med noe annet enn pidgin, men det ser du i programstarteren. Edit: Var ikke ett slikt parameter på pidgin (se spoiler for output), men metoden er ganske universel: <program> --help i terminalen gir stortsett/alltid en liste over hvilke parameter som er gyldig. Pidgin 2.6.5-1.fc12 Usage: pidgin [OPTION]... -c, --config=DIR use DIR for config files -d, --debug print debugging messages to stdout -f, --force-online force online, regardless of network status -h, --help display this help and exit -m, --multiple allow multiple instances -n, --nologin don't automatically login -l, --login[=NAME] enable specified account(s) (optional argument NAME specifies account(s) to use, separated by commas. Without this only the first account will be enabled). --display=DISPLAY X display to use -v, --version display the current version and exit Endret 8. februar 2010 av Crowly Lenke til kommentar
meastp Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Pidgin var bare et eksempel, jeg har mange programmer som jeg vil at skal starte i bakgrunnen, men takker uansett I Windows går det an og skrive "-background" i egenskapene til filen og da starter programmet i bakgrunnen, det var noe sånt jeg tenkte på. Det beste er å bruke programmets egen innebygde funksjonalitet for dette, hvis den finnes, som i tilfellet Pidgin. Ellers, dersom du sitter i Gnome, finner du oppstartsprogrammer i System->Preferences->Startup Applications Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Ok Men er det noen som vet hvordan jeg kan få diskene mine automatisk montert under oppstart i Mint? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Legg dem til i fstab. (/etc/fstab) Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Men er det noen som vet hvordan jeg kan få diskene mine automatisk montert under oppstart i Mint? Ett lite søk på fstab i forumet her gir ganske mange relevante treff, f. eks min egen post fra Legge til ny diks i Ubuntu Ett generelt google søk på "fstab" og/eller "mount new harddrive linux mint" bør gi mange treff. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Ok Men er det noen som vet hvordan jeg kan få diskene mine automatisk montert under oppstart i Mint? Pybdsm? Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Har akkurat installert Fedora 12 og Chromium, men det funker ikke. Har flyttet libflash.so(eller noe) til /usr/lib64/chromium-browser/plugins/. Kjørt Chromium vanlig og med chromium --enable-plugins, men den nekter å registrere det. Flash fungerer helt fint i FF. Noen tips? Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) ***LØST*** Google er en fin bil.. autoconf var pakken som manglet ja... Prøver å compilere ChroniumOS, men stopper her: cd files && aclocal && autoconf && autoheader && automake /bin/sh: aclocal: not found make: *** [configure-stamp] Error 127 dpkg-buildpackage: error: debian/rules build gave error exit status 2 Noen som har noen ideer om hvorfor jeg stopper her? Endret 9. februar 2010 av Håvard Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Prøver å dele mapper i Ubuntu, men dukker opp som printere i Windows XP. Google ga meg ikke svaret, så jeg spør dere. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Ville bare sende en takk til de som bidrar til denne og andre tråder i denne delen av forumet. Jeg har gjennom å lese gjennom spørsmålene og svarene som har blitt gitt fått mye nyttig informasjon som jeg ville ha brukt mye google søking for å finne på annet vis. Jeg har ikke mye erfaring med linux sett bortifra et par tafatte forsøk tidligere som har endt med at jeg har reinstallert windows i drittsinne fordi jeg ikke fikk en eller annen driver til å fungere eller noe sluttet å fungere (stort sett min egen feil). Jeg har nå fått Ubuntu 9.10 opp å gå sammen med xbmc. Det er fortsatt litt knoting, men Ubuntu er vel den enkleste distroen + den med størst brukermasse, så jeg holder meg nok til den. Poenget var uansett bare å si tusen takk for god hjelp. Takk også til diskusjon.no som gjør det mulig Lenke til kommentar
j-- Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Noen som har noe å anbefale av webinterface til rTorrent der det er uproblematisk å seede mange hundre torrents? (snakker per nå om ~700). Å kunne sette labels/sortere etter tracker hadde vært fint, men ikke helt nødvendig. edit: ikke nødvendigvis så veldig mange aktive torrents samtidig, men at de ligger der, inaktive. Endret 9. februar 2010 av clvñ Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Hva er det egentlig du bruker internettlinjen din til? ^^ Bleh, må snart finne et alternativ til transmission-daemon, og har sett på rtorrent selv. Er ikke mengden torrents som er problemet, men at transmission ikke har nok funksjoner. Kan ikke resume fra en annen plassering, følger ikke symlinks heller, osv. osv. Kan være at transgui som jeg bruker som klient som er skyld i noe av dette da. Håpløst å ikke kunne flytte filer og fortsette å seede dem. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Tja, seeder linux-ISO-er, er det ikke det som er standardsvaret? =P Transmission GUI-applikasjonen har mulighet for å flytte filene, forrensten. Høyreklikk på torrent -> set location. Ganske hendig. Transmission skal ha for at den henger godt i svingene. Hadde problemer med den før, men nå er den fin og responsiv i GUI-et, selv med så mange torrent-filer kjørende. edit: angående hastighet så er vel rTorrent ubetvilsomt kongen på haugen: Bildet er ikke redigert, forresten. Endret 9. februar 2010 av clvñ Lenke til kommentar
Smif Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Jeg bruker, og like, rtGui. Kan sortere etter tracker Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Ja, jeg vet Gtk-klienten kan det. Men av en eller annen merkelig grunn, legger de ikke fjernstyringsfunksjonalitet til den, og serveren min er headless... Nytter ikke å ha 15+ HD-Filmer Liggende feil plass i evigheter mens de seeder. Og det tar litt tid å seede når de fleste er 10GB+. :/ Fin linux-iso i screenshotet btw. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Innom her altfor sjeldent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå