Ståle Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Jeg har 2 stk 500gb samsungdisker jeg bruker til media. Jeg trenger dem bare et par ganger om dagen. Og de er for det meste ikke i bruk. Jeg bør vel spinne dem ned? Hvordan gjør jeg det? Vil det skje automagisk hvis jeg umounter? Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Noen som vet hvordan jeg kan slippe og ha linker til alle harddiskene mine på skrivebordet i Ubuntu med Gnome? Går ikke an og slette de heller. Også er det noen som vet om hvordan jeg kan endre innloginsskjermen i Ubuntu? Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) gconf-editor Under apps -> nautilus -> desktop skal du ha mulighet til å velge hvilke ikoner som skal være synlige. Endret 5. februar 2010 av D3f4u17 Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 gconf-editor Under apps -> nautilus -> desktop skal du ha mulighet til å velge hvilke ikoner som skal være synlige. Takk Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 I openSuse kan jeg trykke Ctrl+Alt+Backspace to ganger etter hverandre. Første gang piper det, og hvis jeg da gjentar innen kort tid restartes X. Er dette da noe openSuse folket har fiksa sjøl?Jepp, det er nok det. Forøvrig en meget fornuftig endring. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Heisann! Har akkurat installert Kubuntu 9.10. Er nybegynner på linux, men det var utrolig enkelt å få denne "up and running" slik jeg vil ha det. Kjører den i et windows-domene uten problemer (Likewise). Desktoppen ser jo utrolig bra ut! Det var ikke slik jeg husket Linux fra hine hårde dager på ungdomsskolen når jeg bestemte meg for å teste det da. Alt slår meg som veldig smooth. Men et liiite spørsmål. Jeg kjører Firefox, og når jeg logger på Diskusjon så er skriften litt for liten og litt for lys. Prøvde å edite font-options i Firefox, men det hadde ingen effekt. Kan noen her fortelle meg hvordan jeg får Diskusjon til å se ut som det gjorde i Windows? Kjapp edit: Har også prøvd å legge til en skriver. Skriveren befinner seg i domenet, men jeg finner ingen kjapp måte å legge den til. Noen tips her også? Takk for hjelpen! Endret 6. februar 2010 av Pasient Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Start en terminal og skriv inn "sudo aptitude install msttcorefonts". Det kan hjelpe. Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Det funka som bare det! Tusen takk Har du peiling på hvordan jeg får lagt til den domene-printeren? Printer via windows samba funket ikke helt i henhold når jeg prøvde den. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) localhost:631 når cups kjører, jeg mener å huske at du også kan legge til domeneprinter gjennom den veiviseren. Cups må kjøre først, jeg tror den gjør det som standard i ubuntu. Hvis ikke så starter man den i normale distroer ved å kjøre /etc/rc.d/cups start, men debian-baserte distroer har ødelagt alt det der. :/ Upstart er noget forbannet møkk. (neida. (joda.)) red: og localhost:631 går altså i nettleseradresselinjen - det er et webinterface. Endret 6. februar 2010 av NgZ Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 I openSuse kan jeg trykke Ctrl+Alt+Backspace to ganger etter hverandre. Første gang piper det, og hvis jeg da gjentar innen kort tid restartes X. Er dette da noe openSuse folket har fiksa sjøl?Jepp, det er nok det. Forøvrig en meget fornuftig endring. Denne løsningen har de hatt i et par år allerede mener jeg å huske. Det er en sinnsykt mye bedre løsning enn å rett og slett deaktivere støtten for det. Synd at ikke flere har godt for denne løsningen. Hvordan får man aktivert ctrl-alt-bckspace globalt? Vet hvordan jeg aktiverer det i gnome, men skulle gjerne hatt det globalt. Distro : Arch Linux Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Section "ServerFlags" Option "DontZap" "false" EndSection i /etc/xorg.conf Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 localhost:631 når cups kjører, jeg mener å huske at du også kan legge til domeneprinter gjennom den veiviseren. Cups må kjøre først, jeg tror den gjør det som standard i ubuntu. Hvis ikke så starter man den i normale distroer ved å kjøre /etc/rc.d/cups start, men debian-baserte distroer har ødelagt alt det der. :/ Upstart er noget forbannet møkk. (neida. (joda.)) red: og localhost:631 går altså i nettleseradresselinjen - det er et webinterface. Prøvde den der, men ble ikke noe klokere. Det eneste jeg finner er Windows printer via samba. Men det funka ikke helt bra Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Jeg har 2 stk 500gb samsungdisker jeg bruker til media. Jeg trenger dem bare et par ganger om dagen. Og de er for det meste ikke i bruk. Jeg bør vel spinne dem ned? Hvordan gjør jeg det? Vil det skje automagisk hvis jeg umounter? Skjer ikke det automatisk? Hvis stuemaskinen min ikke har blitt brukt på en stund, og jeg vil aksessere mediedisken må jeg vente et par sekunder mens den spinner opp. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Noen som vet om hvordan man endrer bakrunnsbilde på påloggingsskjermen i Mint? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Noen som vet om hvordan man endrer bakrunnsbilde på påloggingsskjermen i Mint? Regner med det er tilsvarende som i Ubuntu. Da er det bare å bytte ut bilde i /usr/share/images/xsplash Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Innlogingsbakrunnen var der, men det skjedde ikke noe når jeg byttet den og renamet den til det samme navnet. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Innlogingsbakrunnen var der, men det skjedde ikke noe når jeg byttet den og renamet den til det samme navnet. Ta en titt på denne da: http://www.omgubuntu.co.uk/2010/01/easy-gu...3;+Ubuntu!) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 *Rive seg i håret* Har fulgt denne guiden her for å bli kvitt det jævla "AMD Unsupported hardware" vannmerket men tydelig ikke noe resultat da jeg bootet opp nå. Info: root@brealorg:/home/b-real# fglrxinfodisplay: :0.0 screen: 0 OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc. OpenGL renderer string: ATI Radeon HD 3870 X2 OpenGL version string: 3.2.9232 Distributor ID: Ubuntu Description: Ubuntu 9.10 Release: 9.10 Codename: karmic 2.6.31-19-generic Et eller annet må jeg gjøre galt Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Har stilt inn f.eks Pidgin til og starte ved pålogging, men det er litt plagsomt at den kommer opp hver gang jeg starter opp. Noen som vet om hvordan jeg kan få Pidgin til og starte i bakgrunnen? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Pizzaen: Installer pluginen pidgin-extprefs (Extended Preferences), aktiver den og velg at du vil skjule vinduet ved oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå