Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

# This file describes the network interfaces available on your system

# and how to activate them. For more information, see interfaces(5).

# The loopback network interface

auto lo

iface lo inet loopback

# The primary network interface

#allow-hotplug eth0

#iface eth0 inet dhcp

auto eht0

iface eth0 inet static

address 192.168.2.4

netmask 255.255.255.0

gateway 192.168.2.5

Hadde glemt auto eth0

Nå restarter nettverket, men får ikke ny IP. :s

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg er på jordet, men må du ikke angi network og broadcast også?

min fungerende konfig:

# This file describes the network interfaces available on your system
# and how to activate them. For more information, see interfaces(5).

# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

# The primary network interface
allow-hotplug eth1
iface eth1 inet static
address 192.168.1.2
netmask 255.255.255.0
network 192.168.1.0
broadcast 192.168.1.255
gateway 192.168.1.253

Dette er forresten på en Debian 4.0.

Edit: la til resten av filen..

Edit 2: Du benytt ikke tilfeldigvis gnome (eller annen DE)? Tror "Network manageren" der overstyrer det du skriver i /etc/network/interfaces. Dersom du brukere gnome kan du sette statisk IP direkte i "network manager".

Endret av duckers
Lenke til kommentar

Har nettopp startet med Linux Mint, og jeg prøver og få en firefox-snarvei på skrivebordet, men dette har jeg da enda ikke funnet ut hvordan gjøres.

Når jeg går inn i "start menyen" og søker på firefox og høyreklikker på firefox så kommer det ingenting om å lage en snarvei, også har jeg prøvd og gjort det samme på "exe"-filen, men når jeg høyreklikker så er det feltet der du lager lenke grått.

Noen som vet hvordan man gjør dette?

Edit: Noen som vet om hvordan jeg får Firefox 3,6 i linux? Har prøvd og lastet ned fra hjemmesiden, men skjønte ikke hvordan jeg la inn programmet gjennom den filen. Har også prøvd pakkebrønnen, men finner det ikke.

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Edit 2: Du benytt ikke tilfeldigvis gnome (eller annen DE)? Tror "Network manageren" der overstyrer det du skriver i /etc/network/interfaces. Dersom du brukere gnome kan du sette statisk IP direkte i "network manager".

Jo, jeg bruker gnome. Men hver gang jeg prøvde å bytte til statisk IP med network manageren, hoppet den bare tilbake.

Lenke til kommentar
Har nettopp startet med Linux Mint, og jeg prøver og få en firefox-snarvei på skrivebordet, men dette har jeg da enda ikke funnet ut hvordan gjøres.

Når jeg går inn i "start menyen" og søker på firefox og høyreklikker på firefox så kommer det ingenting om å lage en snarvei, også har jeg prøvd og gjort det samme på "exe"-filen, men når jeg høyreklikker så er det feltet der du lager lenke grått.

Noen som vet hvordan man gjør dette?

Edit: Noen som vet om hvordan jeg får Firefox 3,6 i linux? Har prøvd og lastet ned fra hjemmesiden, men skjønte ikke hvordan jeg la inn programmet gjennom den filen. Har også prøvd pakkebrønnen, men finner det ikke.

Hvis du kjører gnome skulle det bare være å dra ikonet fra program-menyen til skrivebordet.

For Firefox 3.6 kan du legge til følgende i sources.list

deb http://ppa.launchpad.net/ubuntu-mozilla-daily/ppa/ubuntu karmic main
deb-src http://ppa.launchpad.net/ubuntu-mozilla-daily/ppa/ubuntu karmic main

Da kan du legge det inn med pakkebehandleren.

Lenke til kommentar

Takker for hjelpen folkens :)

Edit: Hvorfor finner jeg ikke 3.6 i pakkebrønnen ut av boksen? Og hvorfor heter Firefox 3.6 "Namaroka"?

Edit2: Noen som vet om hvordan jeg kan få ikonene på skrivebordet til og holde seg i et rutenett slik som i Windows så ting ikke ser så rotete ut?

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar

Edit: Hvorfor finner jeg ikke 3.6 i pakkebrønnen ut av boksen? Og hvorfor heter Firefox 3.6 "Namaroka"?

Edit2: Noen som vet om hvordan jeg kan få ikonene på skrivebordet til og holde seg i et rutenett slik som i Windows så ting ikke ser så rotete ut?

Ubuntu opdaterer aldri programvare mellom utgivelsane.

"Namaroka" er antekelig fordi mozilla ikkje tillater dei å distribuere firefox med firefox navnet, siden dei modifiserer koden.

Lenke til kommentar

Ubuntu opdaterer aldri programvare mellom utgivelsane.

"Namaroka" er antekelig fordi mozilla ikkje tillater dei å distribuere firefox med firefox navnet, siden dei modifiserer koden.

Namoroka er kodenavnet til 3.6, sikker på at det ikke er RC som ligger i pakkebrønnen?

Lenke til kommentar

Er ikke filstøtte jeg snakker om, er det at i WinRar kan jeg bla meg fram til en mappe der det er masse undermapper med masse rarfiler også blir alt pakket ut, dette har jeg ikke funnet i det innebygde arkivprogrammet.

Edit: Og hvorfor er Flash så buggy i Linux? Jeg greide og kjøre 720p på YouTube i Windows på denne PC-en, men ikke i Linux...

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
OK.

Jeg har innlagt Linux Mint med Gnome. Har litt lyst til og prøve KDE, hvordan gjør jeg dette?

Sudo apt-get install kubuntu-desktop.

Men jeg vil heller råde deg til å prøve det i en VM eller som en egen installasjon, siden Gnome og KDE kan begynne å krangle og du får plutselig KDE-programmer i Gnome og vice versa. Det gir ikke noen god førstegangsopplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...