Pizzaen Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 (endret) Jeg har nå gått over til Linux (nærmere bestemt Ubuntu 9.10) på mamma sin PC siden det absolutt eneste hun bruker PC-en til er nettleser også har hun et Exel ark der hun skriver husets regnskap. Men problemet er at hun jobber som lærer og på skolen der hun er lærer bruker de en "portal" som hun kaller det, og den er avhengig av Internet Explorer for og funke. Så er det en eller annen måte for mamma og bruke den "portalen" på Ubuntu installasjonen hennes? Noe alla IETab? Er litt slitsomt at hun skal gå på PC-en min når hun trenger "portalen" siden det er passord på den og da må jeg være hjemme, noe jeg svært sjeldent er.. Endret 25. januar 2010 av Pizzaen Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Lag en egen bruker til hun på din maskin. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 http://www.howtoforge.com/ubuntu_internet_explorer Eventuelt prøv chrome/opera. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Hva med å prøve gjennom med Wine? Hva er det som er IE-bundet, da? Kanskje vi heller kan finne en work-around fremfor at hun må lide med IE6 Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Jeg kjørte en ie standalone gjennom wine før, de gangene jeg trengte IE, da til å teste websider jeg jobbet på. Men det burde vel fungere med portalen på skolen hennes også. IEs4linux Give it a try. Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Noen som har et godt tips til fjernstyring av laptopen, via f.ekes Vnc? Kjører Xubuntu med Openbox. Tanken var at jeg skulle få muligheten til å bruke heroen til å kunne bytte musikk på pcen når jeg hadde lagt meg og ikke gadd å stå opp for å bytte. Hva med Gmote? Du finner appen på Market. Samtidig må du laste ned en klient for pcn du skal styre. http://www.gmote.org Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Takker for alle svar, har ikke tid til og teste ut alt i kveld så kommer forhåpentlig med en tilbakemelding i morgen Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Gah, jeg finner ingen fornuftig program til musikkavspilling. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 Exaile er min favoritt! Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 25. januar 2010 Del Skrevet 25. januar 2010 amarok, songbird, mpd+sonata(eller annen mp-klient) eller rhytmbox. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 (endret) mpd+sonata(eller annen mp-klient) mpd+ncmpcpp! Endret 26. januar 2010 av Smif Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 b-real: mpd+qmpdclient/annet Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 mpd+sonata(eller annen mp-klient) mpd+ncmpcpp! Ahhh.. visste ikke om ncmpcpp, brukte fortsatt ncmpc - takker for tipset Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Jeg bruker nå mpd+sonata. Dette på grunn av at det er den eneste løsningen som takler den mengden musikk som jeg nå har. Audacious klarer ikke lenger å håndtere det jeg har av musikk. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Kor stor marknadsandel har linux på desktop no? Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Kor stor marknadsandel har linux på desktop no? Sitat fra Wikipedia: Most desktop computers run either Mac OS X or Microsoft Windows, with Linux having only 1–2% of the desktop market. Vet ikke hvor nye disse tallene er, men. Alt for stor. Ditt troll... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Kor stor marknadsandel har linux på desktop no? Det er en rekke ulike estimater. Hitslink estimerer 1,02% W3Counter estimerer 2,14% (pluss litt om du regner med Android) Statcounter estimerer 0,68% Merk at det er store forskjeller på tellemåtene. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Ditt troll... Var faktisk litt seriøst ment, jeg ser at brukere er nødvendig for fremdriften. Men jeg er ikke sikker på om alle type brukere er ønskelige brukere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå