Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som er litt flinkere enn meg på å grave fram info? Lurer på hvordan det ligger an med radeonhd driveren. Kommer det noen oppdatering snart som gir meg litt bedre 3d for.eks. Noen ny release i nærheten?
Phoronix følger denne utviklingen tett. På gamle kort har du 3D i radeon driveren, på nyere kort er støtten backportet på Fedora, så du kan installere den som en eksperimentell tilleggpakke der. Radeonhd ligger vel nå et stykke bak ati/radeon på features, så den er vel generelt å foretrekke. Det har kommet en hel rekke kodedumps til 2.6.33 kjernen, så 10.04 (som vil ha 2.6.32) vil nok dessverre henge litt etter. Neste Fedora derimot burde bli meget interessant både for åpen nvidia og åpen ati driver.
Lenke til kommentar
Noen som er litt flinkere enn meg på å grave fram info? Lurer på hvordan det ligger an med radeonhd driveren. Kommer det noen oppdatering snart som gir meg litt bedre 3d for.eks. Noen ny release i nærheten?
Phoronix følger denne utviklingen tett. På gamle kort har du 3D i radeon driveren, på nyere kort er støtten backportet på Fedora, så du kan installere den som en eksperimentell tilleggpakke der. Radeonhd ligger vel nå et stykke bak ati/radeon på features, så den er vel generelt å foretrekke. Det har kommet en hel rekke kodedumps til 2.6.33 kjernen, så 10.04 (som vil ha 2.6.32) vil nok dessverre henge litt etter. Neste Fedora derimot burde bli meget interessant både for åpen nvidia og åpen ati driver.

Bruker arch linux så jeg slipper forhåpentligvis å vente så lenge. Har venta  i en evighet nå på støtte for nyeste xorg i catalyst nå. Skulle det komme i 1.10 driveren? Håper det, hvis ikke blir jeg nok en smule irritert på amd/ati. Finnes grenser hvor lenge man må vente på støtte for nyeste xorg.

Endret av rocknrolf77
Lenke til kommentar

Argh, hvordan skal jeg egentlig starte noe automatisk når X starter?

Har prøvd med .xinitrc - ikke noe resultat. .xsession - det samme. Fatter ikke at det skal være så vanskelig, i følge forskjellige guider skulle begge ting funke fint.

Lenke til kommentar
Hvordan kan følgene forklares:

Deluge og utorrent kjører om kapp på den identiske torrenten. Begge har hver sin port som er korrekt forwardet. Deluge ligger på rundt 100kbps, og utorrent gjennom wine ligger på over 700kbps. Hvordan kan det ha seg egentlig at utorrent er så utrolig overlegent?

Har du helt identiske innstillinger for begge programmene? Er f.eks antall tillatte connections likt, DHT aktivert, aksepteres ukryptert kommunikasjon osv. ? Sånt har veldig mye å si.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting, går det an å opprette en home partisjon over flere harddisker under installering av en linux-distro?

Eks:

En hd på 250gb som home + 100gb av en annen hardisk på 200gb.

Slik at home partisjonen blir på 350gb til sammen.

Er det mulig? Kan jeg f.eks bare opprette to home partisjoner under installasjonen og få en stor home partisjon ut av det?

Lenke til kommentar

Nei, jeg tror ikke det er mulig. Eneste måte å gjøre det på er å bruke en undermappe til home. F.eks. at du har 250gb til /home og 100gb til /home/Music.

Totalt blir den da 350, men ikke helt på samme måte som du hadde tenkt deg.

Lenke til kommentar
Og der hadde jeg endelig gått over til nVidia. Ble bare lei av ATI ikke fikk ut fingeren. Compiz, ordentlige drivere og HDMI! Hva mer kan jeg be om? :)
hdmi og desktopeffekter funker fint med ATI her. Nvidia derimot har jeg aldri fått compiz til med.
Lenke til kommentar
Bekreftet alt det ja. Det er derfor det er så rart. Bruker utorrent via wine, klager ikke nå lenger. Hehe.

Da kommer det sikkert an på hvilke maskiner klientene kobles mot. Det er vel tilfeldig i hvert tilfelle, og kan vel deremed slå ut ganske tilfeldig (dersom tilgjengelige tilkoblinger << maksgrense for tilkoblinger ) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...