Laserbeam Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Jeg har et lite problem med XBMC, når jeg spiller av en DvD så er det sinnsykt lav lyd, selv om lyden står på fullt. Men når jeg bruker VLC er det god lyd. Lenke til kommentar
Del Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Noen som er litt flinkere enn meg på å grave fram info? Lurer på hvordan det ligger an med radeonhd driveren. Kommer det noen oppdatering snart som gir meg litt bedre 3d for.eks. Noen ny release i nærheten?Phoronix følger denne utviklingen tett. På gamle kort har du 3D i radeon driveren, på nyere kort er støtten backportet på Fedora, så du kan installere den som en eksperimentell tilleggpakke der. Radeonhd ligger vel nå et stykke bak ati/radeon på features, så den er vel generelt å foretrekke. Det har kommet en hel rekke kodedumps til 2.6.33 kjernen, så 10.04 (som vil ha 2.6.32) vil nok dessverre henge litt etter. Neste Fedora derimot burde bli meget interessant både for åpen nvidia og åpen ati driver. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Skal opprette en "Gjest" bruker på Ubuntu uten passord. Men det virker som om jeg må ha passord. Er dette nødvendig? Hvordan får jeg kontoen uten passord? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Noen som er litt flinkere enn meg på å grave fram info? Lurer på hvordan det ligger an med radeonhd driveren. Kommer det noen oppdatering snart som gir meg litt bedre 3d for.eks. Noen ny release i nærheten?Phoronix følger denne utviklingen tett. På gamle kort har du 3D i radeon driveren, på nyere kort er støtten backportet på Fedora, så du kan installere den som en eksperimentell tilleggpakke der. Radeonhd ligger vel nå et stykke bak ati/radeon på features, så den er vel generelt å foretrekke. Det har kommet en hel rekke kodedumps til 2.6.33 kjernen, så 10.04 (som vil ha 2.6.32) vil nok dessverre henge litt etter. Neste Fedora derimot burde bli meget interessant både for åpen nvidia og åpen ati driver. Bruker arch linux så jeg slipper forhåpentligvis å vente så lenge. Har venta i en evighet nå på støtte for nyeste xorg i catalyst nå. Skulle det komme i 1.10 driveren? Håper det, hvis ikke blir jeg nok en smule irritert på amd/ati. Finnes grenser hvor lenge man må vente på støtte for nyeste xorg. Endret 15. januar 2010 av rocknrolf77 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Argh, hvordan skal jeg egentlig starte noe automatisk når X starter? Har prøvd med .xinitrc - ikke noe resultat. .xsession - det samme. Fatter ikke at det skal være så vanskelig, i følge forskjellige guider skulle begge ting funke fint. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hvordan kan følgene forklares: Deluge og utorrent kjører om kapp på den identiske torrenten. Begge har hver sin port som er korrekt forwardet. Deluge ligger på rundt 100kbps, og utorrent gjennom wine ligger på over 700kbps. Hvordan kan det ha seg egentlig at utorrent er så utrolig overlegent? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hvordan kan følgene forklares: Deluge og utorrent kjører om kapp på den identiske torrenten. Begge har hver sin port som er korrekt forwardet. Deluge ligger på rundt 100kbps, og utorrent gjennom wine ligger på over 700kbps. Hvordan kan det ha seg egentlig at utorrent er så utrolig overlegent? Har du helt identiske innstillinger for begge programmene? Er f.eks antall tillatte connections likt, DHT aktivert, aksepteres ukryptert kommunikasjon osv. ? Sånt har veldig mye å si. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Bekreftet alt det ja. Det er derfor det er så rart. Bruker utorrent via wine, klager ikke nå lenger. Hehe. Lenke til kommentar
Venesis Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Jeg lurer på en ting, går det an å opprette en home partisjon over flere harddisker under installering av en linux-distro? Eks: En hd på 250gb som home + 100gb av en annen hardisk på 200gb. Slik at home partisjonen blir på 350gb til sammen. Er det mulig? Kan jeg f.eks bare opprette to home partisjoner under installasjonen og få en stor home partisjon ut av det? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Nei, jeg tror ikke det er mulig. Eneste måte å gjøre det på er å bruke en undermappe til home. F.eks. at du har 250gb til /home og 100gb til /home/Music. Totalt blir den da 350, men ikke helt på samme måte som du hadde tenkt deg. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Det er vel «bare» å opprette en LVM-gruppe med flere disker/partisjoner og mounte gruppen i /home. Da blir da et JBOB-array. EDIT: Det er hvertfall mulig i «alternate»-installeren til Debian/Ubuntu. Endret 18. januar 2010 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Og der hadde jeg endelig gått over til nVidia. Ble bare lei av ATI ikke fikk ut fingeren. Compiz, ordentlige drivere og HDMI! Hva mer kan jeg be om? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Og der hadde jeg endelig gått over til nVidia. Ble bare lei av ATI ikke fikk ut fingeren. Compiz, ordentlige drivere og HDMI! Hva mer kan jeg be om? At xrandr fungerer? Lenke til kommentar
Del Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Og der hadde jeg endelig gått over til nVidia. Ble bare lei av ATI ikke fikk ut fingeren. Compiz, ordentlige drivere og HDMI! Hva mer kan jeg be om? hdmi og desktopeffekter funker fint med ATI her. Nvidia derimot har jeg aldri fått compiz til med. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Ah, djeez, why do I even bother? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Fordi du håpet vi ville starte en klasse 2 flamewar? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hvorfor skulle jeg håpe det? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Nei si det ............... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Bekreftet alt det ja. Det er derfor det er så rart. Bruker utorrent via wine, klager ikke nå lenger. Hehe. Da kommer det sikkert an på hvilke maskiner klientene kobles mot. Det er vel tilfeldig i hvert tilfelle, og kan vel deremed slå ut ganske tilfeldig (dersom tilgjengelige tilkoblinger << maksgrense for tilkoblinger ) ? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Noen som har erfaringer med amazon s3 + duplicity til backupformål? Lurer mest på kostnader, ettersom jeg forstår burde det ikke bli rare greiene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå