NgZ Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Serveren har ikke installert noe annet grafisk enn x da. Og jeg foretrekker å ha minimalt antall pakker. Hvilke filbehanlder har færrest dependencies? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 administrator@garbelsnarf:~$ sudo aptitude install thunar [sudo] password for administrator: Reading package lists... Done Building dependency tree Reading state information... Done Reading extended state information Initializing package states... Done The following NEW packages will be installed: desktop-file-utils{a} libthunar-vfs-1-2{a} thunar thunar-data{a} thunar-volman{a} 0 packages upgraded, 5 newly installed, 0 to remove and 71 not upgraded. Need to get 6862kB of archives. After unpacking 13.8MB will be used. Do you want to continue? [Y/n/?] Fem pakker på mitt KDE-system. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 over 30 pakker installert, og den jobber fortsatt. xD Var forøvrig midnight commander jeg tenkte på. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Får du ikke en liste over påkrevde dependecies før du installerer? Hah kjøp deg Debian et bedre pakkeystem. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Har ikke så stålkontroll i Freebsd enda. Det er sikkert mulig. Glemte at jeg IKKE hadde installert x denne gangen, forklarer vel en del. Kan sjekke deps, men vet ikke hvordan jeg kan få totalt anntall som vil bli instalert. Jeg har ZFS, så du kan bare være stille. *furte* Hvordan har du satt opp truecrypt-løsningen din, forresten? Du monterer tc-diskene manuelt etter oppstart? red: Midnight Commandr gjør ting mye enklere ja.. Men jeg skulle gjerne 1: Kunnet minimere progressbaren under kopierng. Vil gjerne styre med andrre filer i mellomtiden, fremfor å se på den. 2:Kunnet bla til fil ved å trykke på første bokstaven(e). Har ikke behov for shell. Endret 12. januar 2010 av NgZ Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg har ZFS, så du kan bare være stille. Arg, jeg er misunnelig. Jeg gleder meg til kryptering er stabil og støtte for shrinking av pools kommer på plass. For min del håper jeg at Dexenta holder følge med OS. Hvordan har du satt opp truecrypt-løsningen din, forresten? Du monterer tc-diskene manuelt etter oppstart? Manuelt med alle fem diskene satt som favoritter. Jeg restarter maskinen så skjeldent at det ikke er et stort problem. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg har vurdert et liknende oppsett selv, men venter heller på kryptering i zfs. Satser på at ingen bryr seg med smånedlastingen min (og seedingen 24/7) så lenge jeg aldri uploader noe. Andre hemmeligheter har jeg ikke som trenger kryptering. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Noen som kan anbefale et capture kort til USB eller PCI som funker veldig flott med Ubuntu og VLC? Jeg har et Pinnacle Dazzle 100, men det funker visstnok ikke med VLC. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 red: Midnight Commandr gjør ting mye enklere ja.. Men jeg skulle gjerne1: Kunnet minimere progressbaren under kopierng. Vil gjerne styre med andrre filer i mellomtiden, fremfor å se på den. 2:Kunnet bla til fil ved å trykke på første bokstaven(e). Har ikke behov for shell. ang #1, fra man-siden for mc: On some systems, it is possible to do the copy in the background by clicking on the background button (or pressing Alt-b in the dialog box). The Background Jobs is used to control the background process. spørs om det går for deg da, siden du spør...Du kan se aktive bakgrunnsjobber via C-x j eller via meny Command - Background jobs #2 ser jeg ikke en løsning på, utover å bruke C-s eller Alt-s for å søke etter filnavn. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Nei, alt-b fungerer ikke(burde vel nevnt det, kanskje. ), og jeg har ikke satt opp noe musestøtte. Ikke det at jeg ser noen background-button heller. Synd det ikke var en kjapp fix for det andre. Jaja, jeg skal ikke bla så mye i mappene med mange filer i MC uansett, det er jo kun for å flytte/kopiere filer på serveren Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Jeg har et par spill som jeg spiller gjennom wine. Disse må kjøres med "virituelt skrivebord" som enkelt slås på i winecfg, hvis ikke kræsjer X. Kan jeg sende dette som et argument fra terminalen? Er tungvindt og bytte frem og tilbake hele tiden, og siden jeg alltid glemmer det kræsjer X rett som det er ... Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvis du bruker playonlinux kan du konfigurere (tror jeg) for hvert program.Ganske sikker på at playonlinux bruker eget prefix til hvert program. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Har lagt merke til at dmesg filene i /var/log begynner å bli mange. Så lurer jeg på om man kun ser gamle dmesg-filer når det har vært en maskinkræsj? Jeg har nå dmesg, dmesg.0 og så 4 dmesg-filer i .gz-komprimering. Greia er at maskinen har begynt å låse seg i det siste, og samtlige av filene viser det samme på siste linje "atl1 0000:02:00.0: eth0 link is up 100 Mbps full duplex". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yJ8TyiQ9 Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 (endret) . Endret 9. desember 2017 av Slettet-yJ8TyiQ9 Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hvis du bruker Ubuntu (eller slektninger) så er www.ubuntuguide.org ganske bra. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Yay, ingenting er som å komme hjem etter et strømbrudd og bli ønsket velkommen av TTY1, taile /var/log/kdm.log og finne: Error: API mismatch: the NVIDIA kernel module has version 180.44, but this NVIDIA driver component has version 190.42. Please make sure that the kernel module and all NVIDIA driver components have the same version. (EE) Jan 14 19:47:31 NVIDIA(0): Failed to initialize the NVIDIA kernel module. Please see the (EE) Jan 14 19:47:31 NVIDIA(0): system's kernel log for additional error messages and (EE) Jan 14 19:47:31 NVIDIA(0): consult the NVIDIA README for details. (EE) NVIDIA(0): *** Aborting *** (EE) Screen(s) found, but none have a usable configuration. Fatal server error: no screens found Så bruke omtrent et kvarter på å navigere nvidias hjemmesider etter driver i links, få den ned og installert og til slutt kunne starte X. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Noen som er litt flinkere enn meg på å grave fram info? Lurer på hvordan det ligger an med radeonhd driveren. Kommer det noen oppdatering snart som gir meg litt bedre 3d for.eks. Noen ny release i nærheten? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 apt get install nvidia? Da får du 180-driver med 9.04, jeg vil ha 190-driver.. av en grunn jeg ikke husker lengre. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Da hadde du ihvertfall sluppet å surfe nvidia-sidene i links. Kunne jo byttet dem ut med de fra nvidias sider etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå