Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

$ sshfs -h
usage: sshfs [user@]host:[dir] mountpoint [options]

general options:
   -o opt,[opt...]        mount options
   -h   --help            print help
   -V   --version         print version

SSHFS options:
   -p PORT                equivalent to '-o port=PORT'

Når det står så klart synes jeg det er lov. Me enn det - jeg synes de er bra. Da prøver man kanskje -h først neste gang man lurer på noe såpass enkelt om en kommando, og det synes jeg man skal.

Lenke til kommentar
Når det står så klart synes jeg det er lov. Me enn det - jeg synes de er bra. Da prøver man kanskje -h først neste gang man lurer på noe såpass enkelt om en kommando, og det synes jeg man skal.

Hvis en skriver det slik du gjør ja.

Men kun en ref. til sshfs -h er lite hjelpsomt syns jeg. Spesielt siden hvis jeg maximerer terminalvinduet mitt i høyden, så ser jeg fortsatt kun halvparten av output fra sshfs -h (og ikke den relevante delen), og jeg har 1920x1200 oppløsning.

Kan ikke forvente at nybegynnere kjenner til less eller most, og det er alltid greit å presisere spørrumæ.

Dog merk, hadde ikke noen referert til sshfs -h før meg hadde jeg gjort det sjøl i tillegg.

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Skrev dmesg |grep eth0 i terminalen og dette kom opp:

panzer@ubuntu:~$ dmesg |grep eth0

[ 1.990352] eth0: RealTek RTL8139 at 0x1000, 00:1b:38:95:c2:ea, IRQ 16

[ 27.177426] eth0: link down

[ 27.177677] ADDRCONF(NETDEV_UP): eth0: link is not ready

panzer@ubuntu:~$

Hva nå? :)

(panzer er brukernavnet)

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Jeg har en lagringsserver, og har tilgang til mappen "filer" på laptoptten både via sshfs og samba.

Problemet:

Jeg vil kopiere ferdige torrents fra torrentmappen (undermappe under filer) til tv, film, musikk eller hvor nå filene hører hjemme-mappen. Men nautilus (og PCManFM) insisterer på å kopiere filene innom den bærbare maskinen. Det er jo mildt sagt idiotisk å skulle ha en 3,5GB fil frem og tibake på det trådløse nettet i en evighet...

Jeg skjønner jo hvorfor det skjer, men er det noen måte å unngå dette på? Klipp/lim fungerer fint, men jeg vil som regel kopiere over torrenten før den er ferdig seedet. Flytte dem i manualen er rett og slett for tungvindt.

Lenke til kommentar

Altså fra en mappe på serveren til en annen på samme server?

SSH inn og kopiere dem lokalt? Eventuelt mount begge delene med samme filsystem og så bruk nautilus. Det funker iallefall her.

Edit: hum.. leste vist ikke godt nokk..

Endret av duckers
Lenke til kommentar

Det er ikke en løsning på problemet ditt, men dette er hvordan jeg gjør det:

Jeg bruker yakuake slik at jeg alltid har en terminal klar. Én slik er ofte parkert i seed-disken og én med rtorrent i screen. På seed-disken har jeg hele tiden plassproblemer så når en torrent er ferdig nedlastet setter jeg den på pause i rtorrent og kjører en [cp -r something /media/truecrypt4 && ln -s /media/truecrypt4/something .] og fortsetter seedingen i truecrypt.

På den måten får jeg flyttet ting inn i systemet der det hører hjemme og slik at mediasenteret får indeksert den og jeg får seede videre uten at det tar plass på seed-disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...