cp-nilsen Skrevet 6. januar 2010 Del Skrevet 6. januar 2010 Vet ikke om det går, mulig det er en firefox extension. Men du kan åpne pdf'er i google docs. Det fungerer omtrent på samme måte. Jeg har sett en extension som automatisk åpner pdf linker i Docs. Takker, den fungerte veldig bra (i utgangspunktet). Dessverre fungerte det ikke der jeg trenger det mest, via Fronter. Er vel fordi Docs ikke får tilgang til dokumentene :/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Hvilken add-on installerte du? Jeg har prøvd to stk. nå, men fikk ingen av de til å fungere som forventet. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/48971 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Nyhus: Var det siste ubuntu du hadde problemer med å boote? Jeg har prøvd tre ulike 9.10-baserte distroer nå, og ingen av dem vil boote. Jeg har prøvd to ulike usbpenner (laget med unetbootin) på tre maskinr. Jeg får en syslinuxbeskjed som er så kort at jeg ikke rekker å lese den, før skjermen blir blank, og der blir den stående. slax, arch og absolutt alt annet booter fra begge usbpennene. Nesten så jeg tenker at noe må være alvorlig galt et sted... De tre jeg har prøvd er ubuntus eget mini image, mythbuntu og cbmx live. Skjønner ittno' :S Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Noen her som bruker Wimp? Har prøvd å installere det tusen ganger nå. Står på siden at hvis man har installert Wimp så vil det komme opp Start Wimp, men det står bare Installer Wimp. Ei heller finner jeg noe ikon på skrivebordet eller startmenyen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Noen her som bruker Wimp? Har prøvd å installere det tusen ganger nå. Står på siden at hvis man har installert Wimp så vil det komme opp Start Wimp, men det står bare Installer Wimp. Ei heller finner jeg noe ikon på skrivebordet eller startmenyen. Fungerer utmerket her. Går inn på nettsiden, og så installeres adobe air, så måtte jeg logge inn og ut på siden, og da installerte den wimp andre gangen (måtte trykka ja at jeg ville installere dette usignerte programmet elns) Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Fikk installert Wimp uten problemer. Synd jeg ikke har konto... Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Muligens feil sted å spørre, men hvordan er Wimp sammenlignet med spotify? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Terminalen viser at jeg får Segmentation fault. Er vel lost cause da? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Muligens feil sted å spørre, men hvordan er Wimp sammenlignet med spotify? Tregt, pent, noe annerledes utvalg, bruker ~120mb ram, og en hel del cpu (merkes godt på pcer rsom er en 3-4 år gamle, i motsetning til spotify som kjører smertefritt på 10 år gamle pcer) Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Flere som har sett at NRK skal begynne å bruke OpenOffice? http://nrkbeta.no/2010/01/08/openoffice/ Endret 9. januar 2010 av Marsan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 NRK går igjen foran med et godt eksempel. Jeg liker innstillingen deres til åpne formater og deling. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) At NRK går over til OpenOffice har vel ikke den store betydningen for deg og meg. Dette avsnittet derimot; På lyd og bilde har vi fått utsettelse, men det er gjort et vedtak om at vi skal over på H.264 for video i neste versjon av NRK Nett-TV – som vi er full gang med. Det var jeg ikke klar over, men det høres meget bra ut Edit: er det fremdeles flashplayer-nonfree som er den beste flashavspilleren? I 9.04 var den dårlig, i 9.10 er den nærmest ubrukelig :/ Endret 9. januar 2010 av cp-nilsen Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 De tre jeg har prøvd er ubuntus eget mini image, mythbuntu og cbmx live. Skjønner ittno' :S Prøv å bruk fedora sin live-usb creator. https://fedorahosted.org/liveusb-creator/ Har hatt litt problemer med unetbootin i det sista, og har derfor begynnt å bruke denne en del. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Fantastisk. Jeg har nå flyttet tilbake til windows fordi musen ikke fungerer i flash noe den ikke har gjort på lenge. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Fantastisk. Jeg har nå flyttet tilbake til windows fordi musen ikke fungerer i flash noe den ikke har gjort på lenge. Det er et problem med Compiz/Flash. Hvilke av programmene som egentlig er årsaken, er jeg usikker på, men hvis man disabler Compiz/desktopeffekter, fungerer det. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 At NRK går over til OpenOffice har vel ikke den store betydningen for deg og meg.Dette avsnittet derimot; På lyd og bilde har vi fått utsettelse, men det er gjort et vedtak om at vi skal over på H.264 for video i neste versjon av NRK Nett-TV – som vi er full gang med. Det var jeg ikke klar over, men det høres meget bra ut Edit: er det fremdeles flashplayer-nonfree som er den beste flashavspilleren? I 9.04 var den dårlig, i 9.10 er den nærmest ubrukelig :/ Den beste jeg har funnet, i alle fall for 64bit : http://profarius.com/content/64bit-java-flash-deathroll Potlatch (openstreetmap) funker, og flashvideoer funker som regel greit. Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg kjører 32 bit på alle maskinene mine. For et par år siden kjørte youtube helt problemfritt til og med på den gamleste bærbare maskinen min, også i fullskjerm. Nå er det bare lagg og spetakkel selv uten fullskjerm :/ Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hvordan kan jeg mounte en ssh konto med sshfs vist porten ikke er 22? sshfs [email protected]:/home/bla /mnt/x hvor kan jeg skrive porten? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg vet ikke hvordan det er med ssh, men i web/ftp-adresser skrives porten slik: http://www.noe.com:20, eller ftp://www.noe.com:20 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå